Studia podyplomowe „Zarządzanie Programem i Portfelem Projektów” przygotowują do skutecznego zarządzania złożonymi inicjatywami biznesowymi w nowoczesnym środowisku cyfrowym. To kompleksowy program, który łączy wiedzę strategiczną, praktyczne narzędzia i rozwój kompetencji liderskich.
Uczestnicy zdobędą umiejętności:
Co wyróżnia nasz program?
Dzięki studiom absolwent będzie gotowy do podejmowania strategicznych decyzji, kierowania dużymi inicjatywami i budowania przewagi konkurencyjnej swojej organizacji.
Program skierowany jest do osób, które chcą rozwijać karierę w obszarze zarządzania projektami, programami i portfelami. Szczególnie polecamy dla:
Studia to także atrakcyjna propozycja dla osób z sektora publicznego i NGO, które realizują złożone inicjatywy i szukają nowoczesnych narzędzi zarządzania.
Słuchacze powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania projektami.
2 semestry, 144 godz.
Pobierz program studiów do wydruku
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Wprowadzenie do zarządzania produktem, programem i portfelem projektów | 8 |
2. | Zarządzanie programem | 12 |
3. | Podstawy zarządzania produktami | 12 |
4. | Podstawy zarządzania portfelem projektów | 12 |
5. | Strategia zarządzania portfelem projektów | 12 |
6. | Zarządzanie zmianą | 12 |
7. | Skalowanie Agile | 12 |
8. | Agile Portfolio Management | 8 |
9. | SAFe Practitioner | 12 |
10. | Praca z trudnymi intereseriuszami | 12 |
11. | Cast study - poziom produktu | 8 |
12. | Cast study - poziom programu | 8 |
13. | Cast study - poziom portfela projektów | 8 |
14. | Warsztaty projektowe | 8 |
RAZEM | 144 |
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
Egzamin końcowy ma formę ustną i odbywa się w trybie stacjonarnym.
Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.
W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:
Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.
Zajęcia prowadzone są przez uznanych ekspertów i praktyków z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami, programami i transformacjami biznesowymi. Wśród prowadzących są menedżerowie z międzynarodowych korporacji, konsultanci strategiczni, trenerzy Agile, eksperci ds. innowacji i psychologii biznesu.
Kadrę tworzą m.in.:
Piotr Felcenloben — doświadczony lider technologii i transformacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami i programami na skalę globalną. Obecnie pełni funkcję Program, Product & Delivery Manager w EY, gdzie odpowiada za portfel projektów i programów w obszarze podatków pośrednich o łącznym budżecie 20-25 milionów dolarów rocznie, zarządzając zespołami liczącymi 250 FTE. Jest absolwentem Executive MBA oraz studiów magisterskich z zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, gdzie obecnie realizuje doktorat z zakresu zarządzania projektami. Jest także wykładowcą akademickim, prowadzącym zajęcia z zarządzania projektami, zarządzania strategicznego oraz modeli biznesowych startupów. Jako certyfikowany specjalista posiada kluczowe kwalifikacje w dziedzinie zarządzania projektami i programami, w tym: Program Management Professional (PgMP®), Project Management Professional (PMP®), SAFe® Practice Consultant oraz PROSCI Change Practitioner. Jest również aktywnym trenerem metodyki SAFe i moderatorem Design Thinking. Oprócz działalności korporacyjnej jest również aktywnym przedsiębiorcą — obecnie pełni funkcję prezesa dwóch innowacyjnych startupów: OncoBag i Spottly, jednocześnie rozwijając kolejne pomysły biznesowe. To doświadczenie przedsiębiorcze pozwala mu łączyć perspektywę korporacyjną z dynamiką środowiska startupowego.
Agnieszka Wilk — Product Manager (TPM) w jednej z firm Wielkiej Czwórki. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań software'owych w złożonych środowiskach na dużą skalę. Pracowała przy geograficznie rozproszonych projektach IT dla branż takich jak audyt, bankowość i dystrybucja energii. Ma ponad 5 lat doświadczenia w metodykach Agile (w tym Scrum i SAFe) oraz w zarządzaniu projektami. Jest członkiem lokalnej Grupy Liderskiej (TPM Poland Leader) i pełni funkcję Single Point of Contact (SPOC) dla Product Managerów w Polsce. Poza tym jest coachem, mentorką i prelegentką (Women in Tech Summit 2024, Innovation Night Wrocław 2024, Cyber Trust 2024, Women TechStyle Warsaw 2025). W 2025 roku nagrodzona jako Brązowa Laureatka Globalnej Nagrody „Niezwykła Kobieta Roku 2025”.
Grzegorz Szałajko — od ponad 20 lat działa w obszarze zarządzania projektami, programami i zmianami, w tym ponad dekadę wspiera organizacje w dużych inicjatywach strategicznych i transformacjach w roli doradcy. Pozwoliło to mu zbudować głębokie zrozumienie tego, jak działają organizacje na różnych poziomach. Od lat współpracuje z globalnymi firmami, jak również z lokalnymi liderami rynku w wielu branżach, takich jak motoryzacja, doradztwo biznesowe, budownictwo, energetyka, finanse i bankowość, szkolnictwo wyższe, IT, wydobycie, ropa i gaz, handel detaliczny, centra usług wspólnych, telekomunikacja i wiele innych. Łączy praktyczne doświadczenie z głębokim zrozumieniem najnowszych standardów i trendów w zarządzaniu, w tym sposobów łączenia podejścia zwinnego z tradycyjnym biznesem. Pozwala mu to regularnie współtworzyć międzynarodowe standardy publikowane przez wiodące organizacje branżowe, takie jak PMI i IPMA. Od lat jest również zapraszany do tworzenia programów nauczania i wykładania w ramach międzynarodowych programów MBA i Executive MBA. Występuje także jako prelegent podczas konferencji i seminariów z zakresu zarządzania projektami i transformacjami.
Wioleta Kicman — psycholożka biznesu i ekspertka w obszarze zarządzania zmianą, z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w Polsce i Wielkiej Brytanii, ze szczególnym uwzględnieniem sektora ochrony zdrowia. W swojej pracy wspiera organizacje w skutecznym przeprowadzaniu transformacji, koncentrując się na dojrzałym, świadomym przywództwie i pracy z oporem wobec zmiany. Swoje praktyczne doświadczenie wykorzystuje również w roli wykładowczyni akademickiej na czołowych polskich uczelniach, prowadząc zajęcia z psychologii organizacji i zarządzania zmianą. Prelegentka prestiżowych międzynarodowych konferencji, takich jak Passion for Projects (Sztokholm), PMI Leadership Institute Meeting (Barcelona), Project Management Summit (Berlin) czy HR Meet (Kathmandu). Absolwentka Zdrowia Publicznego na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz Psychologii na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
Maciej Bodych — ekspert w zakresie zarządzania jakością, projektami i portfelem projektów. Doradca z zakresu: zarządzania projektami i portfelem projektów, wdrożenia biur projektów oraz oceny dojrzałości projektowej organizacji. Certyfikowany Kierownik Projektu (PMP – Project Management Professional), certyfikowany Menedżer Portfela Projektów (PfMP – Portfolio Management Professional) oraz Agile Certifited Practitioner (ACP – Project Management Professional). Certyfikowany praktyk biura projektów – PMO-CP® Ponadto posiada certyfikaty z obszaru jakości (Six Sigma, ISO). Doświadczony trener i wykładowca. Od 2010 roku Prezes firmy WHITECOM Project Experience specjalizującej się w szkoleniach, ustawieniu PMO oraz zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacjach. Autor wielu artykułów z dziedziny zarządzania projektami. Współautor książki „PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji”. Występował na licznych konferencjach i seminariach branżowych, m.in. Project Management Institute, PMDays, Institute for International Research, GigaCon. Od 2003 roku związany z Project Management Institute (PMI®), pełnił m.in. funkcję Prezesa Oddziału Warszawskiego, Prezesa Oddziału Polskiego oraz Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia. Z centralą PMI® (USA) związany od 2010 roku jako mentor odpowiedzialny za oddziały w Europie Wschodniej oraz doradca zarządu PMI do spraw rekrutacji. Obecnie działa dla zarządu PMI Global w Komitecie do Spraw Certyfikacji (CGC).
dr Marcin Żmigrodzki — doświadczony praktyk zarządzania projektami z ponad 20-letnim stażem w branży. Pełnił funkcje kierownicze w projektach realizowanych w branżach: informatycznej, telekomunikacyjnej, produkcyjnej, finansowej oraz szkoleniowej. Jego kariera obejmuje stanowiska dyrektora departamentu zarządzania projektami i procesami w banku, wiceprezesa firmy produkcyjnej oraz właściciela firmy IT. Współpracował zarówno ze startupami, jak i dużymi korporacjami, realizując projekty o różnym stopniu złożożności. Jako założyciel firmy Octigo prowadzi szkolenia z zarządzania projektami i metodyk Agile, wspierając organizacje w budowaniu kompetencji projektowych i programach transformacyjnych. Rozwija również innowacyjny system Wroolo do zarządzania projektami innowacyjnymi. Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych nagród międzynarodowych m.in.: siedem nagród PMI (2007, 2009, 2010, 2013, 2014, 2016) za najlepsze na świecie szkolenia z zarządzania projektami, PMI Poland Chapter Product Award 2010, ISAGA 2014 Award za najlepszy warsztat interaktywny na świecie. Autor cenionych książek z zakresu zarządzania projektami m.in. "Bardziej niż Agile" - nowoczesne metody realizacji projektów discovery, "Zarządzanie projektami dla początkujących", "W tym szaleństwie jest metoda". Oprócz książek jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych poświęconych zarządzaniu projektami. Specjalizacje: zarządzanie projektami i programami, metodyki Agile i Scrum, wdrażanie innowacji, transformacja organizacyjna, Six Sigma, zarządzanie projektami w administracji publicznej, projekty discovery i eksploracyjne.
Isaura Felcenloben — Project Portfolio Managerka z doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach takich jak EY, HSBC i UBS, uzyskała kluczowe certyfikaty metodyk zarządzania portfelem i projektem: PfMP® PMP®, PRINCE2, Prosci® Certified Change Practitioner i SAFe 4 Teams. Certyfikaty projektowe i doświadczenie transformacyjne umożliwiają jej nie tylko teoretyczne omówienie zagadnień portfolio management, ale także prezentację rzeczywistych case studies z optymalizacji procesów biznesowych i zarządzania zmianą w środowisku korporacyjnym. Doświadczenie dydaktyczne na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz liczne wystąpienia na konferencjach LifeScience oraz doświadczenie w środowisku portfela projektów (zarówno po stronie biznesu jak i technologii) zapewniają skuteczne przekazywanie wiedzy, łącząc akademickie podejście z praktycznymi umiejętnościami. Doświadczenie w implementacji i transformacji PMO oraz automatyzacji raportowania projektowego na poziomie dywizyjnym pozwala na przedstawienie studentom kompleksowego spojrzenie na pragmatyczne zarządzanie portfelem projektów.
dr hab. Witold Szumowski, prof. UEW
Katedra Zarządzania i Przedsiębiorczości
tel. 71 36 80 652, 606 215 836
e-mail: witold.szumowski@ue.wroc.pl
pok. 809, bud. Z
7900 PLN
Cena promocyjna: 6 400 PLN — obowiązuje w przypadku zgłoszenia elektronicznego do 30 września 2025r. oraz wniesienia całości opłaty za studia do 31.10.2025r. (po oficjalnym potwierdzeniu, przez kierownika studiów, uruchomienia kierunku).
W przypadku zapisania się dwóch i więcej osób z jednej instytucji cena może być negocjowana z kierownikiem studiów podyplomowych.
Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą, firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych
W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.
Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.
Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html
Koordynator CKU
Alina Sofińska
tel: 71 36 80 949
e-mail: alina.sofinska@ue.wroc.pl
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Aby wygenerować niezbędne dokumenty, kandydat powinien założyć w naszym systemie indywidualne konto. W zakładce Rekrutacja i dokumenty znajduje się krótka instrukcja dotycząca tego procesu.
Prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji. Można to zrobić:
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce Kontakt.
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych oraz dostępu do zespołów i zajęć w aplikacji MS TEAMS prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.
Termin zakończenia rekrutacji: 2025-11-05
Termin uruchomienia studiów: 2025-11-15
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto