Zarządzanie programem i portfelem projektów (tryb hybrydowy) (edycja 1)

rekrutacja_z2425

Semestr zimowy 2025/2026, letni 2025/2026

Rekrutacja do
05.11.2025 r.
Jeszcze 61 dni
Data uruchomienia
15.11.2025 r.
Za 71 dni
Cena
7 900,00 zł
Kontakt
Alina Sofińska
tel. 713680949 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

Studia podyplomowe „Zarządzanie Programem i Portfelem Projektów” przygotowują do skutecznego zarządzania złożonymi inicjatywami biznesowymi w nowoczesnym środowisku cyfrowym. To kompleksowy program, który łączy wiedzę strategiczną, praktyczne narzędzia i rozwój kompetencji liderskich.

Uczestnicy zdobędą umiejętności:

  • planowania i koordynowania programów i portfeli projektów,
  • optymalizacji zasobów i skutecznego zarządzania ryzykiem,
  • wdrażania metod tradycyjnych i zwinnych (Agile, SAFe),
  • pracy z zespołami wieloprojektowymi i interesariuszami,
  • myślenia strategicznego o portfelu projektów jako narzędziu realizacji celów biznesowych.

Co wyróżnia nasz program?

  • nacisk na praktykę – warsztaty projektowe w każdym z obszarów (produkt, program, portfel),
  • elastyczna forma zajęć – pozwalająca łączyć naukę z pracą zawodową,
  • interdyscyplinarne podejście– łączenie wiedzy z obszaru zarządzania, IT, innowacji i psychologii biznesu,
  • prowadzenie zajęć przez doświadczonych praktyków z międzynarodowych organizacji i firm doradczych.

Dzięki studiom absolwent będzie gotowy do podejmowania strategicznych decyzji, kierowania dużymi inicjatywami i budowania przewagi konkurencyjnej swojej organizacji.


Adresaci

Program skierowany jest do osób, które chcą rozwijać karierę w obszarze zarządzania projektami, programami i portfelami. Szczególnie polecamy dla:

  • kierowników programów i portfeli (Program i Portfolio Managerów),
  • Project Managerów poszukujących rozwoju w kierunku zarządzania strategicznego,
  • menedżerów i liderów zespołów, którzy chcą skuteczniej koordynować procesy i zasoby,
  • Product Managerów, pragnących lepiej integrować działania produktowe z celami organizacji,
  • konsultantów i ekspertów ds. transformacji cyfrowej,
  • przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy chcą profesjonalnie zarządzać rozwojem organizacji,
  • absolwentów kierunków ekonomicznych, zarządzania i informatyki, planujących karierę w zarządzaniu projektami.

Studia to także atrakcyjna propozycja dla osób z sektora publicznego i NGO, które realizują złożone inicjatywy i szukają nowoczesnych narzędzi zarządzania.

Słuchacze powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania projektami.


Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 144 godz.

Program studiów

Pobierz program studiów do wydruku

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Wprowadzenie do zarządzania produktem, programem i portfelem projektów 8
2. Zarządzanie programem 12
3. Podstawy zarządzania produktami 12
4. Podstawy zarządzania portfelem projektów 12
5. Strategia zarządzania portfelem projektów 12
6. Zarządzanie zmianą 12
7. Skalowanie Agile 12
8. Agile Portfolio Management 8
9. SAFe Practitioner 12
10. Praca z trudnymi intereseriuszami 12
11. Cast study - poziom produktu 8
12. Cast study - poziom programu 8
13. Cast study - poziom portfela projektów 8
14. Warsztaty projektowe 8
RAZEM 144

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • otrzymanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów (na warunkach określonych przez prowadzących zajęcia)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzamin końcowy ma formę ustną i odbywa się w trybie stacjonarnym.
Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.


Organizacja studiów

  • zajęcia są prowadzone hybrydowo — częściowo zdalnie, częściowo na Uczelni (z wykorzystaniem live streamingu) uczestnik wybiera, w jaki sposób uczestniczy w zajęciach.
  • zajęcia stacjonarne są prowadzone na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
  • zajęcia online są prowadzone za pomocą platformy Teams (o ewentualnych zmianach informują prowadzący)
  • studia w trybie zaocznym weekendowym, w godz. 9:00-16:00
  • liczba zjazdów: 10
  • zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie
  • język: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • materiały dydaktyczne zamieszczone w aplikacji MS Teams
  • dostęp do zasobów biblioteki UEW
  • możliwość konsultacji projektów w ramach zajęć

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.


Kadra dydaktyczna

Zajęcia prowadzone są przez uznanych ekspertów i praktyków z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami, programami i transformacjami biznesowymi. Wśród prowadzących są menedżerowie z międzynarodowych korporacji, konsultanci strategiczni, trenerzy Agile, eksperci ds. innowacji i psychologii biznesu.

Kadrę tworzą m.in.:

  • Piotr Felcenloben — doświadczony lider technologii i transformacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami i programami na skalę globalną. Obecnie pełni funkcję Program, Product & Delivery Manager w EY, gdzie odpowiada za portfel projektów i programów w obszarze podatków pośrednich o łącznym budżecie 20-25 milionów dolarów rocznie, zarządzając zespołami liczącymi 250 FTE. Jest absolwentem Executive MBA oraz studiów magisterskich z zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, gdzie obecnie realizuje doktorat z zakresu zarządzania projektami. Jest także wykładowcą akademickim, prowadzącym zajęcia z zarządzania projektami, zarządzania strategicznego oraz modeli biznesowych startupów. Jako certyfikowany specjalista posiada kluczowe kwalifikacje w dziedzinie zarządzania projektami i programami, w tym: Program Management Professional (PgMP®), Project Management Professional (PMP®), SAFe® Practice Consultant oraz PROSCI Change Practitioner. Jest również aktywnym trenerem metodyki SAFe i moderatorem Design Thinking. Oprócz działalności korporacyjnej jest również aktywnym przedsiębiorcą — obecnie pełni funkcję prezesa dwóch innowacyjnych startupów: OncoBag i Spottly, jednocześnie rozwijając kolejne pomysły biznesowe. To doświadczenie przedsiębiorcze pozwala mu łączyć perspektywę korporacyjną z dynamiką środowiska startupowego.

  • Agnieszka Wilk — Product Manager (TPM) w jednej z firm Wielkiej Czwórki. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań software'owych w złożonych środowiskach na dużą skalę. Pracowała przy geograficznie rozproszonych projektach IT dla branż takich jak audyt, bankowość i dystrybucja energii. Ma ponad 5 lat doświadczenia w metodykach Agile (w tym Scrum i SAFe) oraz w zarządzaniu projektami. Jest członkiem lokalnej Grupy Liderskiej (TPM Poland Leader) i pełni funkcję Single Point of Contact (SPOC) dla Product Managerów w Polsce. Poza tym jest coachem, mentorką i prelegentką (Women in Tech Summit 2024, Innovation Night Wrocław 2024, Cyber Trust 2024, Women TechStyle Warsaw 2025). W 2025 roku nagrodzona jako Brązowa Laureatka Globalnej Nagrody „Niezwykła Kobieta Roku 2025”.

  • Grzegorz Szałajko — od ponad 20 lat działa w obszarze zarządzania projektami, programami i zmianami, w tym ponad dekadę wspiera organizacje w dużych inicjatywach strategicznych i transformacjach w roli doradcy. Pozwoliło to mu zbudować głębokie zrozumienie tego, jak działają organizacje na różnych poziomach. Od lat współpracuje z globalnymi firmami, jak również z lokalnymi liderami rynku w wielu branżach, takich jak motoryzacja, doradztwo biznesowe, budownictwo, energetyka, finanse i bankowość, szkolnictwo wyższe, IT, wydobycie, ropa i gaz, handel detaliczny, centra usług wspólnych, telekomunikacja i wiele innych. Łączy praktyczne doświadczenie z głębokim zrozumieniem najnowszych standardów i trendów w zarządzaniu, w tym sposobów łączenia podejścia zwinnego z tradycyjnym biznesem. Pozwala mu to regularnie współtworzyć międzynarodowe standardy publikowane przez wiodące organizacje branżowe, takie jak PMI i IPMA. Od lat jest również zapraszany do tworzenia programów nauczania i wykładania w ramach międzynarodowych programów MBA i Executive MBA. Występuje także jako prelegent podczas konferencji i seminariów z zakresu zarządzania projektami i transformacjami.

  • Wioleta Kicman — psycholożka biznesu i ekspertka w obszarze zarządzania zmianą, z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w Polsce i Wielkiej Brytanii, ze szczególnym uwzględnieniem sektora ochrony zdrowia. W swojej pracy wspiera organizacje w skutecznym przeprowadzaniu transformacji, koncentrując się na dojrzałym, świadomym przywództwie i pracy z oporem wobec zmiany. Swoje praktyczne doświadczenie wykorzystuje również w roli wykładowczyni akademickiej na czołowych polskich uczelniach, prowadząc zajęcia z psychologii organizacji i zarządzania zmianą. Prelegentka prestiżowych międzynarodowych konferencji, takich jak Passion for Projects (Sztokholm), PMI Leadership Institute Meeting (Barcelona), Project Management Summit (Berlin) czy HR Meet (Kathmandu). Absolwentka Zdrowia Publicznego na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz Psychologii na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

  • Maciej Bodych — ekspert w zakresie zarządzania jakością, projektami i portfelem projektów. Doradca z zakresu: zarządzania projektami i portfelem projektów, wdrożenia biur projektów oraz oceny dojrzałości projektowej organizacji. Certyfikowany Kierownik Projektu (PMP – Project Management Professional), certyfikowany Menedżer Portfela Projektów (PfMP – Portfolio Management Professional) oraz Agile Certifited Practitioner (ACP – Project Management Professional). Certyfikowany praktyk biura projektów – PMO-CP® Ponadto posiada certyfikaty z obszaru jakości (Six Sigma, ISO). Doświadczony trener i wykładowca. Od 2010 roku Prezes firmy WHITECOM Project Experience specjalizującej się w szkoleniach, ustawieniu PMO oraz zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacjach. Autor wielu artykułów z dziedziny zarządzania projektami. Współautor książki „PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji”. Występował na licznych konferencjach i seminariach branżowych, m.in. Project Management Institute, PMDays, Institute for International Research, GigaCon. Od 2003 roku związany z Project Management Institute (PMI®), pełnił m.in. funkcję Prezesa Oddziału Warszawskiego, Prezesa Oddziału Polskiego oraz Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia. Z centralą PMI® (USA) związany od 2010 roku jako mentor odpowiedzialny za oddziały w Europie Wschodniej oraz doradca zarządu PMI do spraw rekrutacji. Obecnie działa dla zarządu PMI Global w Komitecie do Spraw Certyfikacji (CGC).

  • dr Marcin Żmigrodzki — doświadczony praktyk zarządzania projektami z ponad 20-letnim stażem w branży. Pełnił funkcje kierownicze w projektach realizowanych w branżach: informatycznej, telekomunikacyjnej, produkcyjnej, finansowej oraz szkoleniowej. Jego kariera obejmuje stanowiska dyrektora departamentu zarządzania projektami i procesami w banku, wiceprezesa firmy produkcyjnej oraz właściciela firmy IT. Współpracował zarówno ze startupami, jak i dużymi korporacjami, realizując projekty o różnym stopniu złożożności. Jako założyciel firmy Octigo prowadzi szkolenia z zarządzania projektami i metodyk Agile, wspierając organizacje w budowaniu kompetencji projektowych i programach transformacyjnych. Rozwija również innowacyjny system Wroolo do zarządzania projektami innowacyjnymi. Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych nagród międzynarodowych m.in.: siedem nagród PMI (2007, 2009, 2010, 2013, 2014, 2016) za najlepsze na świecie szkolenia z zarządzania projektami, PMI Poland Chapter Product Award 2010, ISAGA 2014 Award za najlepszy warsztat interaktywny na świecie. Autor cenionych książek z zakresu zarządzania projektami m.in. "Bardziej niż Agile" - nowoczesne metody realizacji projektów discovery, "Zarządzanie projektami dla początkujących", "W tym szaleństwie jest metoda". Oprócz książek jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych poświęconych zarządzaniu projektami. Specjalizacje: zarządzanie projektami i programami, metodyki Agile i Scrum, wdrażanie innowacji, transformacja organizacyjna, Six Sigma, zarządzanie projektami w administracji publicznej, projekty discovery i eksploracyjne.

  • Isaura Felcenloben — Project Portfolio Managerka z doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach takich jak EY, HSBC i UBS, uzyskała kluczowe certyfikaty metodyk zarządzania portfelem i projektem: PfMP® PMP®, PRINCE2, Prosci® Certified Change Practitioner i SAFe 4 Teams. Certyfikaty projektowe i doświadczenie transformacyjne umożliwiają jej nie tylko teoretyczne omówienie zagadnień portfolio management, ale także prezentację rzeczywistych case studies z optymalizacji procesów biznesowych i zarządzania zmianą w środowisku korporacyjnym. Doświadczenie dydaktyczne na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz liczne wystąpienia na konferencjach LifeScience oraz doświadczenie w środowisku portfela projektów (zarówno po stronie biznesu jak i technologii) zapewniają skuteczne przekazywanie wiedzy, łącząc akademickie podejście z praktycznymi umiejętnościami. Doświadczenie w implementacji i transformacji PMO oraz automatyzacji raportowania projektowego na poziomie dywizyjnym pozwala na przedstawienie studentom kompleksowego spojrzenie na pragmatyczne zarządzanie portfelem projektów.

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr hab. Witold Szumowski, prof. UEW
Katedra Zarządzania i Przedsiębiorczości
tel. 71 36 80 652, 606 215 836
e-mail: witold.szumowski@ue.wroc.pl
pok. 809, bud. Z

Cena

7900 PLN

Cena promocyjna: 6 400 PLN — obowiązuje w przypadku zgłoszenia elektronicznego do 30 września 2025r. oraz wniesienia całości opłaty za studia do 31.10.2025r. (po oficjalnym potwierdzeniu, przez kierownika studiów, uruchomienia kierunku).

W przypadku zapisania się dwóch i więcej osób z jednej instytucji cena może być negocjowana z kierownikiem studiów podyplomowych.

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą, firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych

W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.

Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Koordynator CKU
Alina Sofińska
tel: 71 36 80 949
e-mail: alina.sofinska@ue.wroc.pl


Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Aby wygenerować niezbędne dokumenty, kandydat powinien założyć w naszym systemie indywidualne konto. W zakładce Rekrutacja i dokumenty znajduje się krótka instrukcja dotycząca tego procesu.

Prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji. Można to zrobić:

  • osobiście lub przez osobę trzecią w biurze studiów podyplomowych CKU
  • umieszczając dokumenty w skrzynce korespondencyjnej znajdującej się w budynku CKU
  • przesyłając je pocztą na adres do korespondencji.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce Kontakt.

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych oraz dostępu do zespołów i zajęć w aplikacji MS TEAMS prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.


Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2025-11-05

Termin uruchomienia studiów: 2025-11-15

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia — wygenerowane z systemu
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) — wygenerowany z systemu
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania załącznik 2 lub 3) — wygenerowane z systemu
  • dyplom ukończenia studiów wyższych — kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów (zwrot oryginału ze świadectwem ukończenia studiów podyplomowych)
  • dyplom zagraniczny — prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty — do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie powinien zostać okazany w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych — w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE — dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie oryginały dokumentów powinny zostać okazane w trakcie studiów).

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku LinkedIn

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00 
(do końca czerwca),
od lipca - zamknięte (przerwa wakacyjna)

niedziela
zamknięte

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto