Rachunkowość budżetowa i finanse publiczne (tryb hybrydowy | polecane | gwarancja uruchomienia) (edycja 15)

rekrutacja_z2425

Semestr zimowy 2025/2026, letni 2025/2026

Rekrutacja do
10.10.2025 r.
Jeszcze 101 dni
Data uruchomienia
18.10.2025 r.
Za 109 dni
Cena
5 400,00 zł
Kontakt
Anna Kozak
tel. 71 36 80 378 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

Celem studiów jest przekazanie aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu finansów i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych oraz wyrobienie praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sporządzaniem sprawozdań budżetowych i finansowych, decyzjami finansowymi i przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych.

Ukończenie studiów pozwala na podwyższenie kwalifikacji zawodowych oraz uzyskanie kompetencji potrzebnych do wykonywania pracy w działach księgowych i finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Studia pozwalają spełnić wymóg narzucony ustawą o finansach publicznych związany ze stanowiskiem głównego księgowego.

Edycja 15. jest edycją hybrydową — zajęcia prowadzone są w trybie stacjonarnym z jednoczesną transmisją online. Wybór formy udziału (przyjazd na kampus lub udział online) należy do słuchacza.

Od edycji 14 (pilotaż) studia dają możliwość uzyskania mikropoświadczenia.


Adresaci

Studia adresowane są do osób, które:

  • pracują w jednostkach sektora finansów publicznych
  • pracują w obszarach związanych z rachunkowością, finansami lub audytem publicznym
  • rozpoczynają karierę lub mają zamiar podjąć pracę w obszarze rachunkowości i finansów

Uczestnicy studiów podyplomowych Rachunkowość budżetowa i finanse publiczne oraz pracownicy jednostek, które skierują uczestników na te studia, mają możliwość skorzystania z dodatkowych, dedykowanych jednostkom sektora finansów publicznych szkoleń, na preferencyjnych zasadach odpłatności.


Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 176 godz.

Program studiów

Pobierz program studiów do wydruku

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Wprowadzenie do rachunkowości i sprawozdawczości finansowej 32
2. Finanse publiczne 16
3. Rachunkowość budżetowa 32
4. Rewizja finansowa 4
5. Sprawozdawczość budżetowa 16
6. Dyscyplina finansów publicznych 8
7. Podatek VAT w sektorze finansów publicznych 8
8. Audyt wewnętrzny 8
9. Zamówienia publiczne 8
10. Organizacja rachunkowości budżetowej 8
11. Partnerstwo publiczno-prywatne 4
12. Kontrola zarządcza 8
13. Planowanie wieloletnie w jednostkach samorządu terytorialnego 8
14. Elementy prawa i postępowania administracyjnego 4
15. Szczególne zasady rachunkowości innych jednostek SFP 8
16. Analiza finansowa 4
17. Egzamin semestralny 0
RAZEM 176

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z projektu/pracy końcowej (praca grupowa)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu semestralnego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzaminy (semestralny i końcowy) mają formę pisemną (test) i odbywają się w trybie zdalnym.

Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.


Organizacja studiów

  • zajęcia są prowadzone na kampusie UEW oraz online – w formie zdalnej (słuchacz decyduje, czy uczestniczy w nich stacjonarnie czy online)
  • zajęcia online są prowadzone za pomocą platformy Teams
  • samokształcenie słuchaczy wspieramy wykorzystując platformę e-learningową do asynchronicznego nauczania (Moodle).
  • studia w trybie zaocznym: weekendowym
  • liczba zjazdów: 14
  • zajęcia odbywają się mniej więcej co dwa tygodnie
  • język: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • materiały dydaktyczne zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle i w aplikacji MS Teams
  • dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej
  • dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego
  • możliwość konsultacji z prowadzącymi zajęcia
  • możliwość skorzystania z dodatkowych szkoleń dedykowanych jednostkom sektora finansów publicznych na preferencyjnych zasadach odpłatności
  • wykorzystanie platformy Moodle do nauki w trybie asynchronicznym

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.


Kadra dydaktyczna

Zajęcia prowadzą praktycy z długim stażem zawodowym i dydaktycznym oraz pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, posiadający znaczący dorobek naukowy oraz doświadczenie we współpracy z jednostkami budżetowymi.

Chcesz poznać naszych prowadzących? Zajrzyj do sekcji dodatkowe informacje zamieszczonej na dole strony.


Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr Joanna Koczar
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 501 734 623
e-mail: joanna.koczar@ue.wroc.pl
pok. 521, bud. Z

Opiekun naukowy

dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z

Cena

5400 PLN

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą, firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych

W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.

Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Koordynator ze strony CKU
Anna Kozak
tel: 71 36 80 378 e-mail: anna.kozak@ue.wroc.pl


Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Aby wygenerować niezbędne dokumenty, kandydat powinien założyć w naszym systemie indywidualne konto. W zakładce Rekrutacja i dokumenty znajduje się krótka instrukcja dotycząca tego procesu.

Prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji. Można to zrobić:

  • osobiście lub przez osobę trzecią w biurze studiów podyplomowych CKU
  • umieszczając dokumenty w skrzynce korespondencyjnej znajdującej się w budynku CKU
  • przesyłając je pocztą na adres do korespondencji.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce Kontakt.

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych oraz dostępu do zespołów i zajęć w aplikacji MS TEAMS prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.


Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2025-10-10

Termin uruchomienia studiów: 2025-10-18

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia — wygenerowane z systemu
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) — wygenerowany z systemu
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania załącznik 2 lub 3) — wygenerowane z systemu
  • dyplom ukończenia studiów wyższych — kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów (zwrot oryginału ze świadectwem ukończenia studiów podyplomowych)
  • dyplom zagraniczny — prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty — do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie powinien zostać okazany w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych — w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE — dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie oryginały dokumentów powinny zostać okazane w trakcie studiów)

Dodatkowe informacje

Poznaj wykładowców kierunku:   

  • Bartłomiej Nita

dr hab., profesor UE, opiekun naukowy studiów podyplomowych Rachunkowość Budżetowa i Finanse Publiczne, Kierownik Katedry Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej. Specjalizuje się w rachunkowości zarządczej i kontroli. Autor wielu opracowań teoretycznych i praktycznych.    

  • Joanna Koczar

doktor nauk ekonomicznych, kierownik studiów podyplomowych Rachunkowość Budżetowa i Finanse Publiczne, wieloletni pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Swoje doświadczenia praktyczne oraz wiedzę teoretyczną przekazuje zarówno studentom, jak i uczestnikom szkoleń i kursów. Jest aktywnym członkiem SKwP, w którym prowadzi kursy na 2 stopniu ścieżki certyfikacji.     

  • Lucyna Hanus

prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej, od wielu lat czynnie współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu oraz z SKwP, przekazując swoją wiedzę studentom i słuchaczom.     

  • Bożena Rudnicka

doktor nauk ekonomicznych, jest nauczycielem i szkoleniowcem specjalizującym się w tematach z zakresu rachunkowości budżetowej, na stale współpracuje z miesięcznikiem „Finanse Publiczne” oraz czasopismem „Doradca” skierowanym do kadry finansowo-księgowej jednostek oświatowych, jest autorką ponad stu artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej, współautorką kilku książek, doświadczonym wykładowcą na szkoleniach skierowanych do księgowych jednostek budżetowych i innych jednostek sektora finansów publicznych.   

  • Władysław Fałowski

doktor nauk ekonomicznych, biegły rewident, aktywny członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (członek Zarządu Oddziału Okręgowego we Wrocławiu oraz na szczeblu centralnym, Głównej Zawodowej Komisji Egzaminacyjnej) oraz członek Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (aktualnie w składzie Krajowej Komisji Nadzoru). Swoją wiedzę od wielu lat przekazuje studentom i słuchaczom, jest również autorem i współautorem wielu ekspertyz i opinii dotyczących problemów finansowo-księgowych (w tym na potrzeby Krajowego Rejestru Sądowego i prokuratury).    

  • Barbara Wołczak

pracownik Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń RIO w Opolu. Prowadzi liczne szkolenia i seminaria dla skarbników i służb finansowych JST, dotyczące sprawozdawczości budżetowej i operacji finansowych. Jest współautorką wielu opracowań analitycznych i statystycznych, w tym corocznego „Sprawozdania z działalności Regionalnych Izb Obrachunkowych i wykonania budżetów przez jednostki samorządu terytorialnego". Swoją merytoryczną wiedzę upowszechnia również w licznych publikacjach, stale współpracuje z wydawnictwem Beck oraz Presscom.     

  • Anna Zawadzka

posiada tytuł MBA w administracji publicznej, długoletni skarbnik jednostki samorządowej, ekspert w zakresie planowania wieloletniego, analizy budżetu oraz sprawozdawczości finansowej jednostek sektora finansów publicznych, autorka artykułów w Finansach Publicznych, stale współpracuje z renomowanymi firmami szkoleniowymi.    

  • Monika Mucha

doktor nauk prawnych, doradca podatkowy, wspólnik w Tax Advisors Group sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego. Świadczy usługi doradcze dla podmiotów samorządowych, spółek użyteczności publicznej, gmin i szkół wyższych. Autorka licznych artykułów publikowanych m. in. na łamach: Monitora Podatkowego, Przeglądu Podatkowego, Przeglądu Sądowego, Przetargów Publicznych, Samorządu Terytorialnego, stały współpracownik renomowanych firm szkoleniowych w zakresie prawa podatkowego.     

  • Jarosław Olejniczak

doktor nauk ekonomicznych, specjalista w zakresie finansów publicznych. Autor wielu publikacji z tego zakresu.  

  • Katarzyna Piotrowska

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z audytem. Stale współpracuje z praktyką gospodarczą.     

  • Piotr Oleksyk

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autor wielu publikacji z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego, stale współpracujący z praktyką gospodarczą.     

  • Jan Gola

radca prawny, doktor habilitowany nauk prawnych. Adiunkt w Zakładzie Publicznego Prawa Gospodarczego Instytutu Nauk Administracyjnych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Wykonawca projektów badawczych dotyczących prawa regulacji sektorów infrastrukturalnych oraz prawa zamówień publicznych. 

  • Wioletta Koziarzewska

kierownik Działu Zamówień Publicznych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w sektorze publicznym i prywatnym. Obecnie przygotowuje i prowadzi postępowania powyżej i poniżej progu stosowania ustawy prawo zamówień publicznych oraz odpowiada za cały proces zamówień w AWF. Specjalizuje się w sporządzaniu umów o zamówienia publiczne, czynnie uczestniczy w komisjach przetargowych.     


Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku LinkedIn

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00 
(do końca czerwca),
od lipca - zamknięte (przerwa wakacyjna)

niedziela
zamknięte

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto