AI i technologie w audycie i kontroli wewnętrznej (tryb blended learning) (edycja 2)

rekrutacja_z2425

Semestr zimowy 2025/2026, letni 2025/2026

Rekrutacja do
15.09.2025 r.
Jeszcze tylko dziś!
Data uruchomienia
11.10.2025 r.
Za 26 dni
Cena
7 200,00 zł
Kontakt
Barbara Grzeszczak
tel. 71 36 80 377 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

W dobie szybkiego rozwoju technologii informacyjnych sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence, AI) odgrywa coraz większą rolę w różnych dziedzinach zawodowych, w tym w rewizji finansowej, audycie i kontroli wewnętrznej. Liderzy transformacji cyfrowej widzą w AI ogromny potencjał do podniesienia jakości, skuteczności oraz wydajności pracy audytorów i kontrolerów poprzez automatyzację żmudnych procesów i analizę dużych zbiorów danych, których skala wykracza poza możliwości percepcji człowieka.

Dlaczego warto wybrać te studia?

Jeśli chcesz stać się czołowym specjalistą w dziedzinie audytu i kontroli wewnętrznej posługującym się nowoczesną technologią, nasze studia są idealnym wyborem. Oferujemy kompleksowe przygotowanie do pracy z AI i innowacyjnymi narzędziami, które już teraz rewolucjonizują branżę.

Nasze studia są skierowane do osób pragnących zdobyć umiejętności analizy danych z wykorzystaniem robotyzacji i sztucznej inteligencji. Program studiów zapewnia zrozumienie nowoczesnych technologii oraz praktyczne umiejętności ich zastosowania w codziennej pracy audytora i kontrolera wewnętrznego. Dostarcza też wiedzę o tym, jak poruszać się w złożonym otoczeniu szybko pojawiających się innowacji i cyfrowych zagrożeń bezpieczeństwa informacji.

Uczestnicy studiów zdobędą umiejętności niezbędne do przeprowadzania zaawansowanych analiz danych, zarządzania projektami transformacji cyfrowej oraz rozwiązywania dylematów etycznych związanych z AI. Otrzymują możliwość:

  • poznania podstaw sztucznej inteligencji, statystyki i języka programowania SQL, potrzebnych do prowadzenia zaawansowanej analizy danych
  • poznania i usystematyzowania wiedzy o metodzie Design Thinking, zarządzaniu projektami oraz bezpieczeństwie informacji, co będzie potrzebne do tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań w praktyce audytorskiej i kontrolerskiej
  • poznania dylematów etycznych związanych ze stosowaniem sztucznej inteligencji w finansach przedsiębiorstwa, a zwłaszcza w audycie
  • wykorzystania narzędzi takich jak: MS Excel oraz Alteryx do wprowadzania, podglądu, przygotowania, formatowania, przekształcania, łączenia i raportowania danych
  • poznania metod tworzenia makr i analizy standardowych prac audytowych w programie Alteryx
  • poznania podstaw analizy i wizualizacji danych w Power BI na potrzeby audytu i kontroli wewnętrznej
  • rozwoju umiejętności i wiedzy potrzebnej do robotyzacji procesów audytu i kontroli wewnętrznej
  • dostępu do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how wykładowców, którzy poza doświadczeniem akademickim, korzystają z tych narzędzi w swojej pracy.

Dużą część zajęć stanowią ćwiczenia praktyczne — indywidualne i zespołowe. Program studiów został stworzony z myślą o praktycznym podejściu do tematyki związanej m.in. z analizą ryzyka, wykrywaniem oszustw i usprawnieniem pracy audytorów i kontrolerów.

Dodatkowo w trakcie studiów podyplomowych słuchacze będą opracowywać projekty, w ramach których stworzą własne zastosowania wybranych narzędzi analizy danych, robotyzacji i sztucznej inteligencji w audycie lub kontroli wewnętrznej.

Jest to pierwszy kierunek studiów podyplomowych w Polsce, który zapewnia teoretyczne i praktyczne przygotowanie do stosowania nowych technologii z udziałem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w audycie i kontroli wewnętrznej.

Adresaci

Studia podyplomowe z AI i technologii w audycie i kontroli wewnętrznej są skierowane do:

  • biegłych rewidentów
  • audytorów wewnętrznych
  • kontrolerów wewnętrznych
  • specjalistów ds. kontroli wewnętrznej
  • analityków finansowych
  • specjalistów ds. automatyzacji i robotyzacji
  • osób pragnących poszerzyć swoje kompetencje zawodowe w zakresie zastosowania technologii i AI w audycie i kontroli wewnętrznej

Wymagane kwalifikacje: Od kandydatów oczekuje się znajomości tradycyjnych metod pracy audytora wewnętrznego, biegłego rewidenta, kontrolera wewnętrznego lub specjalisty ds. kontroli wewnętrznej. Od kandydatów oczekuje się umiejętności analitycznego myślenia i wykonywania podstawowych czynności w programie MS Excel.

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 180 godz.

Program studiów

Pobierz program studiów do wydruku

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji 8
2. Transformacja cyfrowa w biznesie 8
3. Zarządzanie projektami transformacji cyfrowej 8
4. Design Thinking w projektowaniu procesów audytowych i kontroli wewnętrznej 8
5. Bezpieczeństwo informacji w stosowaniu AI - wybrane zagadnienia 8
6. Etyczne aspekty stosowania AI w finansach przedsiębiorstwa 4
7. Etyka sztucznej inteligencji w praktyce 2
8. Podstawy statystyki dla analityków danych 8
9. Podstawy SQL 8
10. Ekstrakcja i transformacja danych na potrzeby audytu z zastosowaniem MS Excel 16
11. Wprowadzenie do analizy danych w programie Alteryx na potrzeby audytu 2
12. Wprowadzanie, podgląd i przygotowanie danych w programie Alteryx 16
13. Formatowanie, przekształcanie, łączenie i raportowanie danych w programie Alteryx 16
14. Tworzenie makr i analiza standardowych prac audytowych w programie Alteryx 20
15. Analiza i wizualizacja danych w Power BI na potrzeby audytu i kontroli wewnętrznej 12
16. Robotyzacja procesów audytu i kontroli wewnętrznej z wykorzystaniem narzędzi AI 16
17. Zastosowanie MindBridge Ai Auditor 4
18. Zastosowanie wybranego narzędzia AI w praktyce - praca w grupach 16
RAZEM 180

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z projektu/pracy końcowej (zespołowej)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzamin końcowy ma formę pisemną (test) i odbywa się w trybie stacjonarnym. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.


Organizacja studiów

  • zajęcia są prowadzone w formule blended learning — zajecia online 148h (82%), zajęcia stacjonarne 32h (18%, w tym 16h - jeden zjazd w sem. zimowym i 16h - jeden zjazd w sem. letnim); uczestnik przed pierwszym zjazdem w semestrze dostaje informację, w jakiej formie odbędą się zajęcia
  • studia w trybie zaocznym weekendowym
  • liczba zjazdów: 12
  • zajęcia odbywają się mniej więcej co trzy tygodnie
  • język: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • materiały dydaktyczne
  • dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego
  • możliwość konsultacji projektów w ramach zajęć

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.

Kadra dydaktyczna

Zajęcia prowadzą doświadczeni specjaliści, w tym wykładowcy Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz praktycy z branży:

  • eksperci z jednej z największych firm audytorskich na świecie (BIG4)
  • menedżerowie ds. analizy danych i raportowania
  • eksperci ds. technologii i uczenia się
  • dyplomowani audytorzy wewnętrzni (CIA)

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr hab. Piotr Bednarek, prof. UEW
tel. +48 509 282 541
e-mail: piotr.bednarek@ue.wroc.pl
pok. 510, bud. Z

Cena

7200 PLN

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą, firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych

W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.

Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Koordynator CKU
Barbara Grzeszczak
tel: 71 36 80 377
e-mail: barbara.grzeszczak@ue.wroc.pl

Asystent kierownika studiów
Magdalena Barańska
tel: 71 36 80 422
e-mail: magdalena.baranska@ue.wroc.pl


Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Aby wygenerować niezbędne dokumenty, kandydat powinien założyć w naszym systemie indywidualne konto. W zakładce Rekrutacja i dokumenty znajduje się krótka instrukcja dotycząca tego procesu.

Prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji. Można to zrobić:

  • osobiście lub przez osobę trzecią w biurze studiów podyplomowych CKU
  • umieszczając dokumenty w skrzynce korespondencyjnej znajdującej się w budynku CKU
  • przesyłając je pocztą na adres do korespondencji.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce Kontakt.

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych oraz dostępu do zespołów i zajęć w aplikacji MS TEAMS prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.


Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2025-09-15

Termin uruchomienia studiów: 2025-10-11

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia — wygenerowane z systemu
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) — wygenerowany z systemu
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania załącznik 2 lub 3) — wygenerowane z systemu
  • dyplom ukończenia studiów wyższych — kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów (zwrot oryginału ze świadectwem ukończenia studiów podyplomowych)
  • dyplom zagraniczny — prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty — do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie powinien zostać okazany w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych — w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE — dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie oryginały dokumentów powinny zostać okazane w trakcie studiów).

Dodatkowe informacje

Wybrane opinie naszych absolwentów:   

1.  "Bardzo praktyczne zajęcia z obsługi programów. To dla mnie było najbardziej wartościowe. Efektem tych studiów podyplomywch jest większa motywacja do eksperymentowania z poznawanymi narzędziami. Nie unikaj technologii, która może Ci pomóc. Bądź jej ciekawy." - Kontroler wewnętrzny

2.  "Poznanie i praktyczne stosowanie nowych dla mnie narzędzi, wcześniej nie wykorzystywanych w pracy zawodowej. Efektem tych studiów podyplomywch jest rozwój indywidualny i zawodowy - większe perspektywy zarówno w miejscu zatrudnienia jak i na rynku pracy. Poznawanie i rozwój nowych technologii to krok ku przyszłości audytu." - Audytor wewnętrzny

3. "Zajęcia praktyczne i poznanie nowych narzędzi. Efektem tych studiów podyplomywch jest większa świadomość i wykorzystanie w pracy narzędzi, w tym AI. Rozwiń swoje umiejętności i przyspiesz pracę dzięki AI." - Biegła rewidentka

Prowadzący:

Obraz zawierający osoba, ubrania, Ludzka twarz, człowiek

Opis wygenerowany automatycznie

Piotr Bednarek, dr hab., prof. UEW

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Certyfikowany Audytor Wewnętrzny (CIA).

Od września 2024 roku pełni funkcję Prorektora ds. Finansów UEW.

Kierownik studiów podyplomowych pt.: „AI i technologie w audycie i kontroli wewnętrznej”.

Jego aktualne zainteresowania naukowe dotyczą zastosowań nowoczesnych technologii informacyjnych w audycie. Specjalizuje się w zastosowaniach metod pomiaru wyników w ocenie jakości audytu wewnętrznego oraz wpływie kultury na praktyki w zakresie kontroli zarządczej.

Autor dwóch monografii oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu audytu i controllingu, kilkukrotnie nagradzany przez Rektora UEW za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej.

Członek Instytutu Audytorów Wewnętrznych, European Accounting Association oraz Management Control Association.

Maciej Pondel, dr inż., prof. UEW

Doktor nauk ekonomicznych, profesor Uczelni i Kierownik Katedry Inteligencji Biznesowej w Zarządzaniu na Wydziale Zarządzania UEW. Lider technologiczny Działu Data & AI w Univio. Absolwent informatyki na Politechnice Wrocławskiej. Pracował m.in. jako programista, kierownik projektów, konsultant i menedżer produktu, odpowiadając za rozwój systemu Upsaily opartego na AI do analizy danych sprzedażowych. Realizował liczne projekty komercyjne i badawczo-rozwojowe, związany z branżą IT od 2000 r. Specjalizuje się w sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym, systemach Business Intelligence oraz ich roli w transformacji cyfrowej. Główny badacz w projektach AI w medycynie, autor publikacji naukowych i biznesowych, prelegent na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Pasjonat innowacji i integracji nauki z biznesem.

Piotr Krysiak

Lider inżynierii z perspektywą strategiczną, kierujący działem inżynierii w Polsce w największej na świecie instytucji powierniczej (BNY Mellon). Projektuję i dostarczam odporne, chmurowe systemy wspierające ład korporacyjny, kontrolę wewnętrzną i efektywność operacyjną. Jako absolwent EMBA łączę strategiczną wizję z pragmatycznym wykonaniem, koncentrując się na usprawnianiu procesów, w tym audytu i controllingu poprzez innowacje technologiczne. Pomagam w zrozumieniu sztucznej inteligencji (AI), z naciskiem na gotowość danych i budowanie fundamentów dla efektywnego wdrożenia AI, kluczowych dla audytu algorytmicznego i analityki predykcyjnej. Łączę biznes z technologią, zapewniając, że innowacje rozwiązują realne, mierzalne problemy, zwiększając transparentność i odpowiedzialność. Moje doświadczenie obejmuje budowanie produktów cyfrowych i współtworzenie ekosystemów innowacji.

Obraz zawierający osoba, Ludzka twarz, ubrania, zegarek

Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.

Obraz zawierający Ludzka twarz, osoba, ściana, ubrania

Opis wygenerowany automatycznie

Obraz zawierający osoba, Ludzka twarz, uśmiech, na wolnym powietrzu

Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.

Artur Rot, dr, prof. UEW Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, kierownik Katedry Systemów Informacyjnych. Wykładowca na studiach licencjackich, magisterskich, MBA, podyplomowych oraz w programie Erasmus. Autor ponad 150 publikacji, prelegent i organizator wielu konferencji międzynarodowych. Zajmuje się zastosowaniami nowoczesnych technologii, szczególnie w obszarach transformacji cyfrowych, Przemysłu 4.0, bezpieczeństwa IT, blockchain i sztucznej inteligencji. Kierował projektem Level 4.0 | Digital Innovation Hub oraz obecnie prowadzi European Digital Innovation Hub w programie „Cyfrowa Europa”. Brał udział w licznych projektach naukowych i badawczo-rozwojowych w kraju i za granicą.

Monika Łada, dr hab., prof. SGH

Profesorka uczelni w Instytucie Rachunkowości Szkoły Głównej Handlowej z wieloletnim doświadczeniem w organizacji i prowadzeniu nowoczesnych programów zaawansowanego kształcenia akademickiego skierowanych do profesjonalistów.

Aktualnie specjalizuje się w problematyce wprowadzania nowych technologii do sfery biznesowej realizując projekt „Transformacja cyfrowa rachunkowości”. Ekspertka z zakresu inteligentnej automatyzacji procesów finansowo-księgowych. Badaczka społecznego i technologicznego wymiaru rachunkowości.

Marcin Hernes, dr hab. inż., prof. UEW

Pracownik badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, kierownik Katedry Zarządzania Procesami i Dyrektor Centrum Inteligentnych Systemów Zarządzania. Wykładowca na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Autor ponad 200 publikacji naukowych, uczestnik wielu konferencji krajowych i międzynarodowych. Jego badania koncentrują się na sztucznej inteligencji, technologiach kognitywnych, uczeniu maszynowym, rozwiązywaniu konfliktów wiedzy w systemach wieloagentowych oraz systemach zarządzania i sterowania produkcją. Członek IEEE, Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji i Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Wieloletni praktyk w zakresie systemów AI, automatyki, sterowania, baz danych i systemów wspomagania decyzji, autor kilkudziesięciu aplikacji używanych w przemyśle i administracji.

Joanna Sokołowska

Wojciech Bednaruk

Ekspert Etyki AI i Innowacji Edukacyjnych

Z ponad 20-letnim doświadczeniem w PwC jako trener wewnętrzny i specjalista technologii edukacyjnych, Wojciech Bednaruk jest liderem w dziedzinie etycznego wdrażania sztucznej inteligencji. Obecnie, jako szef zespołu People Centric Technology, pracuje nad "uczłowieczaniem" technologii, łącząc innowację z empatią.

Jako wykładowca Etyki SI w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, Wojciech Bednaruk kształtuje przyszłych liderów technologii, ucząc ich zasad odpowiedzialnej SI. Jego zaangażowanie w promowanie etycznej AI widoczne jest również w aktywnym udziale w sekcji Aktualne Wyzwania SI przy Polskim Towarzystwie Informatycznym.

Wojciech Bednaruk łączy głęboką wiedzę teoretyczną z bogatym doświadczeniem praktycznym, co czyni go wyjątkowym mentorem w dziedzinie etyki AI i innowacji technologicznych.

Joanna Sokołowska

Data Analytics and Reporting Senior Manager w PwC (na stanowisku analityka danych w PwC od 2016 r.). Ekspert w dziedzinie wdrażania i budowania rozwiązań Alteryx/Power BI w różnych obszarach organizacji. Lider inicjatyw w obszarach technologii w PwC –”Women in Technology”, “CEE Digital Tools Upskilling”, trener wewnętrzny.

Wojciech Gardziński

Producent AFinScript – 100+ klientów, w tym korporacje i agenda rządowa (25+ lat!)

Projektant firmowych hurtowni danych – proste i efektywne raportowanie finansowe w Excelu

Twórca AFin Web Services – nowy, nieograniczony świat nowych funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego

Szkoleniowiec (SQL w Excelu, Excel, VBA) – 3000+ ludzi z 1000+ firm, 20+ lat szkoleń, 10+ lat studiów podyplomowych EXC na UEW

http://afin.net


Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku LinkedIn

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00 
(do końca czerwca),
od lipca - zamknięte (przerwa wakacyjna)

niedziela
zamknięte

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto