Finanse i rachunkowość (tryb online | studia dla niefinansistów | gwarancja uruchomienia) (edycja 31)

rekrutacja_z2425

Semestr zimowy 2024/2025, letni 2024/2025

Rekrutacja do
10.10.2024 r.
Jeszcze 2 dni
Data uruchomienia
26.10.2024 r.
Za 18 dni
Cena
4 390,00 zł
Kontakt
Barbara Grzeszczak
tel. 71 36 80 377 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

Studia są realizowane w 100% online. To najbardziej wygodna forma studiowania dla osób, które nie mogą lub nie chcą brać udziału w zajęciach stacjonarnych.

Możliwość uczestnictwa z dowolnego miejsca na platformie MSTeams.

Kierunek wysoko oceniany przez dotychczasowych absolwentów. To już 30 edycja studiów podyplomowych, które nieustannie cieszą się dużym zainteresowaniem.

Studia podyplomowe Finanse i rachunkowość dla niefinansistów i nieksięgowych to prawdziwy MUST HAVE dla osób związanych z biznesem, prowadzących działalność gospodarczą, pracujących w firmach handlowych, usługowych czy produkcyjnych, a także w firmach finansowych, centrach usług wspólnych różnych instytucji oraz biurach rachunkowych. To praktyczny przewodnik, który pozwala poznać i zrozumieć zasady rachunkowości i finansów, analizowania przychodów, wydatków, podatków, ubezpieczeń społecznych — słowem wszystkiego, co stanowi kluczowy element zarządzania finansową stroną przedsiębiorstw. Przybliża też słuchaczom definicje i słownictwo używane w branży finansowej i sferze rachunkowości.

Zajęcia są ukierunkowane na podniesienie kompetencji i wykształcenie umiejętności niezbędnych do efektywnej pracy w różnych obszarach finansów i rachunkowości oraz komórkach, które mają kontakt z obszarami finansowymi.

Studia te pozwolą na usystematyzowanie wiedzy w zakresie:

  • rachunkowości
  • finansów spółek
  • planowania finansowego
  • analizy finansowej
  • podatków
  • przepływów pieniężnych
  • sprawozdawczości.

W trakcie studiów podyplomowych są poruszane zagadnienia dotyczące funkcjonowania firm na rynkach finansowych i ich współpracy z instytucjami finansowymi, takimi jak np. banki.


Adresaci

Kierunek dedykowany głównie osobom, które nie mają przygotowania ekonomicznego. Odpowiada na potrzeby kandydatów, którzy pragną zrozumieć działanie firm od strony rachunkowo-księgowej oraz zdobyć nowe kwalifikacje niezbędne do pracy lub kontaktu ze specjalistami z zakresu finansów i rachunkowości.

Zajęcia mogą być również przydatne ekonomistom, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę z zakresu finansów i rachunkowości oraz absolwentom wszystkich innych kierunków, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty lub zmienić ścieżkę kariery.

W szczególności są przeznaczone dla obecnych i przyszłych:

  • księgowych i pracowników pionów finansowo-księgowych
  • analityków finansowych
  • pracowników działów planowania i analiz
  • konsultantów, ekspertów i doradców biznesowych
  • specjalistów ds. finansowych
  • pracowników centrów usług wspólnych (SSC, BPO)
  • menedżerów różnych obszarów (niekoniecznie finansowych)
  • osób prowadzących działalność gospodarczą (przedsiębiorców)
  • udziałowców spółek
  • pracowników biur rachunkowych

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 160 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Rachunkowość jako źródło informacji w biznesie 8
2. Rachunkowość finansowa i ewidencja w księgach rachunkowych 20
3. Sprawozdawczość finansowa 8
4. Przepływy pieniężne w firmie (cash flow) 8
5. Rachunek kosztów 8
6. Podstawy matematyki finansowej 4
7. Podejmowanie decyzji inwestycyjnych i ocena finansowa projektów 8
8. Rachunkowość menedżerska 16
9. Controlling 8
10. Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym 4
11. Finansowanie działalności firmy i pozyskiwanie kapitału 4
12. Budżetowanie operacyjne i finansowe 8
13. Podatki dochodowe 8
14. Podatki pośrednie (VAT) 8
15. Podstawy wyceny spółek 8
16. Rynki i instrumenty finansowe 8
17. Wskaźniki finansowe i analiza sprawozdań finansowych 8
18. Zarządzanie kosztami 4
19. Rachunkowość małych firm 12
20. Egzamin końcowy 0
RAZEM 160

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzamin końcowy ma formę ustną i odbywa się w trybie zdalnym.

Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.


Organizacja studiów

  • zajęcia są prowadzone on-line za pomocą platformy TEAMS
  • studia w trybie zaocznym weekendowym
  • liczba zjazdów: 10
  • zajęcia odbywają się mniej więcej co trzy tygodnie
  • język: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • materiały dydaktyczne
  • dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz harmonogram. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.

Planowane terminy zjazdów w I semestrze

I - 26-27.10.2024 II - 16-17.11.2024 III - 30.11-01.12.2024 IV - 14-15.12.2024 V - 11-12.01.2025

Kadra dydaktyczna

Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz praktyków z wieloletnim stażem — biegłych rewidentów, głównych księgowych, analityków biznesowych i dyrektorów finansowych.


Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z

Cena

4390 PLN

Rabat dla Aplikantów Radcowskich i Radców Prawnych OIRP we Wrocławiu: 10% od ceny regularnej.
Aby skorzystać z rabatu, kandydat powinien dołączyć do składanych dokumentów rekrutacyjnych kopię ważnej legitymacji radcy prawnego/aplikanta radcowskiego OIRP we Wrocławiu.

---

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą, firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych

W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.

Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Koordynator CKU
Barbara Grzeszczak
tel: 71 36 80 377
e-mail: barbara.grzeszczak@ue.wroc.pl

Asystent kierownika studiów
Magdalena Barańska
tel: 71 36 80 422
e-mail: magdalena.baranska@ue.wroc.pl


Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Aby wygenerować niezbędne dokumenty, kandydat powinien założyć w naszym systemie indywidualne konto. W zakładce Rekrutacja i dokumenty znajduje się krótka instrukcja dotycząca tego procesu.

Prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji. Można to zrobić:

  • osobiście lub przez osobę trzecią w biurze studiów podyplomowych CKU
  • umieszczając dokumenty w skrzynce korespondencyjnej znajdującej się w budynku CKU
  • przesyłając je pocztą na adres do korespondencji.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce Kontakt.

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych oraz dostępu do zespołów i zajęć w aplikacji MS TEAMS prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.


Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2024-10-10

Termin uruchomienia studiów: 2024-10-26

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia — wygenerowane z systemu
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) — wygenerowany z systemu
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania załącznik 2 lub 3) — wygenerowane z systemu
  • dyplom ukończenia studiów wyższych — kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów (zwrot oryginału ze świadectwem ukończenia studiów podyplomowych)
  • dyplom zagraniczny — prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty — do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie powinien zostać okazany w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych — w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE — dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie oryginały dokumentów powinny zostać okazane w trakcie studiów)

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto