GWARANCJA URUCHOMIENIA
LISTA REZERWOWA: osoby zapisane po 2 października zapisujemy na listę rezerwową.
Absolwent studiów podyplomowych „Cyberbezpieczeństwo i zarządzanie informacją” zdobędzie kompleksową wiedzę z zakresu nowoczesnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz systemów informatycznych funkcjonujących we współczesnych organizacjach. Studia są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie krajowego i globalnego rynku pracy na specjalistów, znających obecną specyfikę prowadzenia skutecznych działań w zakresie bezpieczeństwa informacji. Celem studiów jest przekazanie wiedzy i budowa umiejętności z zakresu nowoczesnego zarządzania bezpieczeństwem informacji w zakresie podstawowych obszarów takich jak:
Po ukończeniu studiów słuchacz będzie posiadać umiejętność oraz wiedzę i z zakresu:
Stawiamy na praktyczną wiedzę, studia realizowane są we współpracy z doświadczonymi praktykami biznesu, a większość wykładowców to doświadczeni praktycy.
Po ukończeniu studiów uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Studia adresowane są do menadżerów i specjalistów IT chcących podnieść swoje umiejętności i wiedzę w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz do osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji w organizacjach (a także przygotowujących się do objęcia tej funkcji). Jesteśmy również otwarci na kandydatów zaczynających, bądź planujących karierę w obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji.
2 semestry, 148 godz.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Informacja – tworzenie i zarządzanie informacją | 4 |
2. | Modele i metodyki zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacji | 8 |
3. | Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kryzysowe | 8 |
4. | Audyt cybersecurity (ITGC / ISMS) | 6 |
5. | Modele organizacji funkcji IT | 6 |
6. | Czynnik ludzki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji (socjologia fraudów, socjotechniki i techniki manipulacji) | 8 |
7. | Organizacja i wsparcie procesów zarządzania bezpieczeństwem | 8 |
8. | Architektura systemów bezpieczeństwa. Projektowanie i utrzymanie. Zarządzanie cyklem bezpieczeństwa informacji | 16 |
9. | Zarządzanie projektami IT | 8 |
10. | Prawne aspekty zarządzania bezpieczeństwem | 6 |
11. | Narzędzia i standardy zarządzania informacjami ISO 27001 | 6 |
12. | Bezpieczeństwo systemów danych i IoT | 6 |
13. | Human Resources i dane RODO | 6 |
14. | Organizacja procesów pracy z klientem i konkurencją | 8 |
15. | Podstawy OSINT, biały wywiad | 4 |
16. | Przygotowanie rozwiązań cybersecurity w procesach przetargowych | 4 |
17. | Kanały danych i rola social media w przepływie informacji | 6 |
18. | Budowanie strategii i świadomości bezpieczeństwa informacji | 6 |
19. | Gra symulacyjna w zakresie bezpieczeństwa | 8 |
20. | Case studies – najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa informacji | 4 |
21. | Metody kradzieży danych | 4 |
22. | Warsztaty projektowe | 8 |
23. | Egzamin końcowy | 0 |
RAZEM | 148 |
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.
W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:
Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.
Plan w zakresie terminów zjazdów w semestrze zimowym przedstawia się następująco:
Pierwsze spotkanie planujemy na dni 26-27 października (on-site), planowane terminy pozostałych spotkań to:
16.11.2024,
17.11.2024,
30.11.2024,
01.12.2024,
14.12.2024,
15.12.2024,
11.01.2025,
12.01.2025,
25.01.2025,
26.01.2025,
08.02.2025,
09.02.2025,
15.02.2025,
16.02.2025.
Zajęcia będą prowadzone przez praktyków z wieloletnim stażem oraz doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Chcesz poznać naszych prowadzących? Zajrzyj do sekcji dodatkowe informacje zamieszczonej na dole strony.
dr hab. Witold Szumowski, prof. UEW
Katedra Zarządzania i Przedsiębiorczości
tel. 71 36 80 652, 606 215 836
e-mail: witold.szumowski@ue.wroc.pl
pok. 809, bud. Z
6900 PLN
Cena promocyjna: 5 900 PLN — obowiązuje w przypadku zgłoszenia elektronicznego do 30 sierpnia 2024 r. oraz wniesienia całości opłaty za studia do 25.10.2024 r.
W przypadku zapisania się dwóch i więcej osób z jednej instytucji cena może być negocjowana z kierownikiem studiów podyplomowych.
Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:
2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą, firm i instytucji
4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
6 - wyłącznie dla os. indywidualnych
W tym celu prosimy o wiadomość mailową do koordynatora studiów z informacją o wybranej ilości rat.
Ważne! Opłata za studia powinna zostać dokonana dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.
Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html
▶ Koordynator CKU
Alina Sofińska
tel: 71 36 80 949
e-mail: alina.sofinska@ue.wroc.pl
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na dole strony pod przyciskiem: ZAPISZ SIĘ NA STUDIA.
Aby wygenerować niezbędne dokumenty, kandydat powinien założyć w naszym systemie indywidualne konto. W zakładce Rekrutacja i dokumenty znajduje się krótka instrukcja dotycząca tego procesu.
Prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji. Można to zrobić:
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce Kontakt.
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych oraz dostępu do zespołów i zajęć w aplikacji MS TEAMS prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.
Termin zakończenia rekrutacji: 2024-10-18
Termin uruchomienia studiów: 2024-10-26
Kluczowi prowadzący:
Wojciech Zalech - absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (d. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu) - kierunku Informatyka i Ekonometria, specjalności Informatyka Ekonomiczna. Obecnie jest Managerem ds.. Konsultingu w EY GDS Polska. EY GDS jest częścią grupy EY, firmy doradczej z obszarów m.in.. Audytu, Podatków, Doradztwa Biznesowego i Technologicznego. Od 16 lat związany z firmami doradztwa IT. Wcześniej konsultant wdrożeniowy rozwiązań w obszarze systemu SAP. Obecnie Manager projektów oraz Team Leader stawiający szczególny nacisk na bezpieczeństwo informacji oraz budowanie świadomości swojego zespołu o konieczności przestrzegania zasad oraz reguł bezpieczeństwa w zarządzaniu informacją.
Kacper Tabaczyński - architekt sieci i bezpieczeństwa IT oraz OT, członek zespołu TDR (Threat Detection and Response), poprzednio inżynier sieci i bezpieczeństwa IT; na co dzień zajmuje się projektowaniem rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, dostosowaniem, proponowaniem i implementacją rozwiązań w zależności od zidentyfikowanych zagrożeń w środowiskach sieciowych, hybrydowych i chmurowych we wszystkich warstwach modelu OSI, np. projekt przeniesienia i zabezpieczenia aplikacji i serwisów zdrowia publicznego z systemów fizycznych do chmury publicznej (w czasie pandemii) w celu zapewnienia lepszej funkcjonalności i poprawieniu bezpieczeństwa czy projekt separacji infrastruktury jednej ze spółek dużej organizacji z obszaru ubezpieczeń i zapewnienie ciągłości świadczenia usług po oddzieleniu się od spółki, kładąc szczególny nacisk na aspekty bezpieczeństwa.
Rafal Marchlewski - absolwent kierunku Informatyka na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Obecnie odpowiedzialny za całościowe zarządzanie Cyberbezpieczeństwem w firmie AmRest. W EY GDS kierował działem NGSOR (Next Generation Security Operations and Response), brał udział w projektach oraz aktywnościach tworzenia rozwiązań Cyberbezpieczeństwa. Pracował w biurze CISO szwedzkiej firmy Intrum, będąc m.in odpowiedzialnym za formowanie i zarządzanie procesem Zarządzania Podatnościami oraz Testów Penetracyjnych. W IBM, przez prawie 14 lat, był specjalistą IT (obszary m.in. AIX, Backup, klastry HA, Storage, SAN), architektem oraz zajmował role liderskie. Posiada certyfikat CISM (Certified Information Security Manager)
Hubert Bajon – specjalista w zakresie cyberbezpieczeństwa z ponad 6-ścio letnim doświadczeniem w organizacjach finansowych oraz krypto walut, firmach telekomunikacyjnych oraz popularnym job boardzie. Tworzyłem zespoły bezpieczeństwa od podstaw, jak również dzieliłem się doświadczeniem w dużych i zorganizowanych zespołach. Cechuje mnie duża elastyczność i szerokie zrozumienie zagadnień z zakresu narzędzi bezpieczeństwa, realizacji projektów, wytwarzania oprogramowania oraz działania organizacji, co skutkuje w dużej łatwości realizacji bardzo różnych zadań. Jednym z moich doświadczeń, które napawa mnie dumą jest prowadzenie panelu poświęconemu pracy zespołów SOC dla koła naukowego PJA Cyberity działającego przy PJATK.
Piotr Felcenloben –
obecnie Program Manager w EY działający w obszarze technologii związanych z
podatkami i finansami. Posiada ponad 12 lat doświadczenia w zarządzaniu
wielomilionowymi projektami i programami IT w firmach z listy Fortune 500.
Absolwent studiów MBA, Zarządzania, Informatyki i Ekonometrii, posiada liczne
certyfikaty m.in. PgMP, PMP, SAFe Program Consultant. Praktyk zarówno zwinnych
jak i klasycznych metodyk zarządzania projektami, trener Scaled Agile
Framework, moderator Design Thinking. Zwolennik pragmatycznego podejścia w
realizacji projektów, bez ograniczenia się schematami danych metodologii.
Bartosz
Świekatowski – absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu
Warszawskiego – kierunek prawo. Swoją karierę postanowił związać z
cyberbezpieczeństwem. Obecnie jest Konsultantem ds.Cyberbezpieczeństwa w EY
GDS, gdzie zajmuje się obszarem cyberryzyka. Wcześniej zajmował się
bezpieczeństwem informacji oraz ochroną danych osobowych w LeasePlan Fleet
Management, jak również pełnił funkcję Inspektora Ochrony Danych w spółce
Mostostal Warszawa S.A. oraz spółkach całej grupy kapitałowej. Odpowiadał za
organizację i wdrożenie systemu ochrony danych osobowych. Swoją karierę
zaczynał w Głównym Inspektoracie Sanitarnym, gdzie zajmował się ochroną danych
osobowych oraz bezpieczeństwem teleinformatycznym oraz przygotowywał instytucję
do reformy ochrony danych w związku z wejściem w życie „RODO”.
Jego główne obszary
zainteresowań to: zarządzanie ryzykiem w cyberbezpieczeństwie, business
continuity planning i disaster recovery oraz standardy cyberbezpieczeństwa.
"
Paweł Żabski -
absolwent kierunku Elektronika i Telekomunikacja na Wydziale Elektroniki
Politechniki Wrocławskiej. Od Lipca 2021 jest kierownikiem działu Thread
Detection and Response (TDR) w firmie EY. Przez pierwsze 9 lat kariery
zawodowej pracował w firmie Ricoh UK w Londynie, zajmując stanowiska od
inżyniera serwisu urządzeń drukujących po team leadera w zespole „Professional
Services” dostarczającego m.in. przed- i posprzedażowe wsparcie dla aplikacji
biznesowych, bezpośrednio do klientów, zespołów wdrożenia, działów sprzedaży
jak również lokalne wsparcie IT dla wewnętrznego działu druku i archiwizacji
danych. Następnie, po powrocie do Polski, przez 6 lat zajmował się praca w
obszarze tworzenia rozwiązań technicznych dla klientów w firmach IBM i ATOS,
pełniąc role Architekta jaki i Kierownika ds. rozwiązań Technicznych. Posiada
międzynarodowe certyfikaty AWS Architect Associate, Google Cloud Certified
Architect, Togaf 9, i inne z branży IT. Absolwent studiów podyplomowych
Executive MBA, na wydziale Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz
członek założyciel stowarzyszenia absolwentów programu Executive MBA
Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu Business Club B4 (w skrócie BCB4).
Kamil Andrzejewski - absolwent Queensland University of Technology w Brisbane. Prowadzi firmę zajmującą się działaniem w zakresie bezpieczeństwa fizycznego, fraudów i cybertech. Zajmuje się metodyką projektową w zakresie bezpieczeństwa IT i zarządzania pracuje dla partnerów SAP ERP i INFOR ERP na całym świecie. Od pięciu lat prowadzi wykłady i ćwiczenia w zakresie komunikacji w organizacjach w tym proces kradzieży informacji. Czynny audytor w zakresie ISO 27001. W 2017 roku rozpoczął badania naukowe w zakresie zarządzania bezpieczeństwem w organizacji w zakresie nowoczesnych technik wykrywania i kradzieży informacji na każdym poziomie jej działania.
Witold Szumowski - doktor nauk ekonomicznych, doktor habilitowany nauk społecznych. Karierę zawodową rozpoczął od pracy na stanowisku kierownika sprzedaży w dużej firmie produkcyjnej, Następnie przez kilka lat prowadził działalność naukową oraz dydaktyczną w Katedrze Projektowania Systemów Zarządzania AE we Wrocławiu. Od 2002 do 2007 roku związany z firmą konsultingową HRK PARNERS – TOWERS PERRIN ALIANCE PARTNER. W latach 2007 – 2008 Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej największej na Dolnym Śląsku firmy wytwarzającej energię ze źródeł odnawialnych. W tym samym czasie kierował działem personalnym w jednej z największych firm regionu. Jako konsultant brał udział w realizacji szeregu projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Obecnie profesor w Katedrze Teorii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz niezależny konsultant.
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto