Finanse i rachunkowość (dla niefinansistów | tryb hybrydowy (gwarancja uruchomienia)) (edycja 25)

Semestr zimowy 2022/2023, letni 2022/2023

Rekrutacja do
19.10.2022 r.
Jeszcze 18 dni
Data uruchomienia
22.10.2022 r.
Za 21 dni
Cena
3 990,00 zł
Kontakt
Barbara Grzeszczak
tel. 713680452 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

Wysoko oceniany kierunek przez dotychczasowych absolwentów. To już 23 edycja studiów podyplomowych, które nieustannie cieszą się dużym zainteresowaniem.

Studia podyplomowe RACHUNKOWOŚĆ I FINANSE dla niefinansistów i nieksięgowych to prawdziwy MUST HAVE dla osób związanych z biznesem, prowadzących działalność gospodarczą, pracyjących w firmach handlowych, usługowych czy produkcyjnych, a także w firmach finansowych, centrach usług współnych różnych instytucji oraz biurach rachunkowych. To praktyczny przewodnik, który pozwala poznać i zrozumieć zasady rachunkowości i finansów, analizowania przychodów, wydatków, podatków, ubezpieczeń społecznych - słowem wszystkiego, co stanowi kluczowy element zarządzania finansową stroną przedsiębiorstw. Przybliża też słuchaczom definicje i słownictwo używane w branży finansowej i sferze rachunkowości.

Zajęcia są ukierunkowane na podniesienie kompetencji i wykształcenie umiejętności niezbędnych do efektywnej pracy w różnych obszarach finansów i rachunkowości oraz komórkach, które mają kontakt z obszarami finansowymi. Studia te pozwolą na usystematyzowanie wiedzy w zakresie:

  • rachunkowości
  • finansów spółek
  • planowania finansowego
  • analizy finansowej
  • podatków
  • przepływów pieniężnych
  • sprawozdawczości.

W trakcie studiów podyplomowych są poruszane zagadnienia dotyczące funkcjonowania firm na rynkach finansowych i ich współpracy z instytucjami finansowymi, takimi jak np. banki.

Adresaci

"Kierunek dedykowany głównie osobom, które nie mają przygotowania ekonomicznego. Odpowiada na potrzeby kandydatów, którzy pragną zrozumieć działanie firm od strony rachunkowo-księgowej oraz zdobyć nowe kwalifikacje niezbędne do pracy lub kontaktu ze specjalistami z zakresu finansów i rachunkowości.

Zajęcia mogą być również przydatne ekonomistom, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę z zakresu finansów i rachunkowości oraz absolwentom wszystkich innych kierunków, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty lub zmienić ścieżkę kariery.

W szczególności są przeznaczone dla obecnych i przyszłych:

  • księgowych i pracowników pionów finansowo-księgowych
  • analityków finansowych
  • pracowników działów planowania i analiz
  • konsultantów, ekspertów i doradców biznesowych
  • specjalistów ds. finansowych
  • pracowników centrów usług wspólnych (SSC, BPO)
  • menedżerów różnych obszarów (niekoniecznie finansowych)
  • osób prowadzących działalność gospodarczą (przedsiębiorców)
  • udziałowców spółek
  • pracowników biur rachunkowych "

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 160 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Rachunkowość jako źródło informacji w biznesie 8
2. Rachunkowość finansowa i ewidencja w księgach rachunkowych 20
3. Sprawozdawczość finansowa 8
4. Przepływy pieniężne w firmie (cash flow) 8
5. Rachunek kosztów 8
6. Podstawy matematyki finansowej 4
7. Podejmowanie decyzji inwestycyjnych i ocena finansowa projektów 8
8. Rachunkowość menedżerska 16
9. Controlling 8
10. Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym 8
11. Finansowanie działalności firmy i pozyskiwanie kapitału 4
12. Budżetowanie operacyjne i finansowe 8
13. Podatki dochodowe 8
14. Podatki pośrednie (VAT) 8
15. Podstawy wyceny spółek 8
16. Rynki i instrumenty finansowe 8
17. Wskaźniki finansowe i analiza sprawozdań finansowych 8
18. Zarządzanie kosztami 8
19. Rachunkowość małych firm 4
20. Egzamin końcowy 0
21. Odbiór książek 0
RAZEM 160

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzamin końcowy ma formę ustną. Egzamin odbywa się w trybie zdalnym.

Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.

Organizacja studiów

  • Gwarancja uruchomienia
  • Zajęcia są prowadzone hybrydowo – z live streamingiem z zajęć stacjonarnych
  • Zajęcia są prowadzone stacjonarne są prowadzone na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
  • Zajęcia online są prowadzone za pomocą platformy Teams. O ewentualnych zmianach informują prowadzący.
  • Studia w trybie zaocznym: weekendowym
  • Liczba zjazdów: 10
  • Zajęcia odbywają się mniej więcej co trzy tygodnie
  • Język prowadzenia zajęć: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • materiały dydaktyczne
  • dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej
  • dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego

Terminy zjazdów w I semestrze: I zjazd 22-23.10.2022 II zjazd 05-06.11.2022 III zjazd 26-27.11.2022 IV zjazd 17-18.12.2022 V zjazd 14-15.01.2023

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz harmonogram.

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest wydawane w języku polskim, wraz z odpisem w języku angielskim.

Kadra dydaktyczna

Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz praktyków z wieloletnim stażem — biegłych rewidentów, głównych księgowych, analityków biznesowych i dyrektorów finansowych.

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z

Cena

3990 PLN

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty:

  • 2 - dla os. indywidualnych, os. prowadzących działalność gospodarczą firm i instytucji
  • 4 - wyłącznie dla os. indywidualnych
  • 6 - wyłącznie dla os. indywidualnych

W uzasadnionych przypadkach – za zgodą kierownika studiów podyplomowych – istnieje możliwość rozłożenia płatności na 8 rat. W takich sytuacjach wymagane jest złożenie podania z uzasadnieniem do kierownika studiów.

Nie pobieramy opłaty wpisowej.

Ważne! Opłatę za studia należy uiścić dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza “ZAPISZ SIĘ NA STUDIA” dostępnego na dole strony. Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie. Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji "Wymagane dokumenty".

Komplet dokumentów rekrutacyjnych można złożyć w biurze (osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej).

Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43
53-307 Wrocław
pokój nr 4

Godziny przyjmowania dokumentów:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30
sobota: 8.00-15.00

Dokumenty można też dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przy schodach na parterze budynku CKU.

Godziny otwarcia budynku:
poniedziałek-sobota 7:00-18:00
niedziela 8:00-16:00

Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów

Komplet dokumentów w formie papierowej należy dostarczyć do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.

Koordynator ze strony CKU
Barbara Grzeszczak
e-mail: barbara.grzeszczak@ue.wroc.pl  
tel. 71 36 80 452
bud. CKU, pok. 4

Asystent kierownika studiów
Magdalena Barańska
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
e-mail: magdalena.baranska@ue.wroc.pl
tel. 71 36 80 422

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2022-10-19

Termin uruchomienia studiów: 2022-10-22

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia — wygenerowane z systemu
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) — wygenerowany z systemu
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania – załącznik 2 lub 3) — wygenerowane z systemu
  • dyplom ukończenia studiów wyższych — kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów. Po weryfikacji możliwy odbiór w biurze CKU lub wysyłka zwrotna pocztą (prosimy o wskazanie adresu zwrotnego na terenie Polski)
  • dyplom zagraniczny — prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty — do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy go okazać w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych — w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE — dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy okazać oryginał dokumentu w trakcie studiów)

Dodatkowe informacje



Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45, pok. 3 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto