Rachunkowość dla nieksięgowych (edycja 9)

online__21_


Semestr letni 2021/2022, zimowy 2022/2023

Rekrutacja do
Rekrutacja zakończona
Data uruchomienia
Studia odwołane
Cena
4 250,00 zł
Kontakt
Anna Kozak
tel. 71 36 80 949 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

Znajomość rachunkowości to nie tylko wiedza przydatna do prowadzenia działalności gospodarczej, to także kompetencje, które można wykorzystać w celu zmiany ścieżki kariery i rozpoczęcia pracy w księgowości.

Aktualizacje przepisów związanych z podatkami, skłaniają wiele osób, do poszukiwań i próby zrozumienia jak działa system skarbowy, jaka forma rozliczeń będzie najkorzystniejsza, jakie działania warto podjąć, by optymalizować dochody.

Studia podyplomowe dają możliwość uzyskania wiedzy na własny użytek, ale także stanowią dobre przygotowanie do pracy na stanowiskach księgowych.

Nasi słuchacze zdobywają praktyczne umiejętności prowadzenia ksiąg - od bilansu otwarcia do bilansu zamknięcia. Tematyka księgowa uzupełniona jest o zagadnienia dotyczące podatków, składek i rozliczeń publicznoprawnych, sporządzania sprawozdania finansowego oraz dokonywania podstawowych rozliczeń podatkowych.

Zajęcia mają na celu wyrobienie umiejętności niezbędnych w pracy księgowego, a więc księgowania na kontach, prowadzenia podstawowych rozliczeń i sporządzania sprawozdań. Ważnym elementem studiów są warsztaty, na których słuchacze ćwiczą prowadzenie ewidencji za pomocą programu komputerowego, by móc samodzielnie pracować w działach księgowych i rozliczeniowych.

Uwaga: w pierwszym semestrze dwa razy w tygodniu realizujemy zdalnie dodatkowe (dobrowolne) zajęcia, których celem jest ćwiczenie i rozwijanie umiejętności prowadzenia ewidencji księgowej.

Adresaci

Studia podyplomowe kierowane są przede wszystkim do osób, które:

  • rozpoczęły swoją ścieżkę w księgowości albo planują ją rozpocząć i chcą uzyskać wiedzę oraz umiejętności z zakresu rachunkowości, a w szczególności prowadzenia ewidencji księgowej i sprawozdawczości finansowej
  • powracają po przerwie na rynek pracy i chcą zaktualizować wiedzę i umiejętności z rachunkowości, prowadzenia ksiąg i podstawowych rozliczeń publiczno-prawnych
  • poszukują wiedzy i umiejętności z zakresu rachunkowości w celu przekwalifikowania się do pracy na stanowiskach w działach księgowych i w biurach rachunkowych
  • pracują na stanowiskach nieksięgowych, ale współpracują z działami finansowymi oraz partnerami i instytucjami zewnętrznymi i chcą lepiej zrozumieć ten obszar
  • zarządzają przedsiębiorstwami i poszukują wiedzy z zakresu organizacji rachunkowości i wykorzystania informacji księgowych w firmie
  • zarządzają instytucją i poszukują wiedzy z zakresu organizacji rachunkowości i wykorzystania informacji księgowych

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 176 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Podstawy rachunkowości 8
2. Prawne regulacje rachunkowości 4
3. Podstawy ewidencji księgowej 4
4. Ewidencja aktywów trwałych 8
5. Ewidencja środków pieniężnych, kredytów i aktywów finansowych 8
6. Ewidencja rozrachunków 8
7. Ewidencja materiałów i towarów 8
8. Ewidencja produktów gotowych 4
9. Ewidencja przychodów, kosztów i wyniku finansowego 8
10. Ewidencja kapitałów i rezerw 4
11. Rachunek kosztów 12
12. Sporządzanie sprawozdania finansowego 16
13. Controlling 8
14. Organizacja ksiąg rachunkowych 4
15. Opodatkowanie działalności gospodarczej 4
16. Rozliczanie składek ubezpieczeniowych 8
17. Ewidencje i rozliczenia podatkowe przedsiębiorcy 4
18. Podatek od towarów i usług 8
19. Podatek dochodowy 8
20. Rachunkowość podatkowa 8
21. Prowadzenie ksiąg rachunkowych za pomocą programu FK 24
22. Rozliczanie składek ubezpieczeniowych w programie PŁATNIK 8
23. Egzamin końcowy 0
RAZEM 176

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzamin końcowy ma formę pisemną (pytania otwarte). Egzamin odbywa się w trybie zdalnym.

Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.

Organizacja studiów

  • Zajęcia są prowadzone w formie Virtual Classroom (online) - wyłącznie zdalnie
  • Zajęcia online są prowadzone za pomocą platformy Teams. O ewentualnych zmianach informują prowadzący
  • Studia w trybie zaocznym: weekendowym
  • Liczba zjazdów: 11
  • Zajęcia odbywają się mniej więcej co dwa tygodnie
  • Język prowadzenia zajęć: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • materiały dydaktyczne
  • zestaw książek dostosowany do tematyki studiów
  • dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej
  • dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego
  • dla chętnych - w pierwszym semestrze dodatkowe zajęcia online (2 razy w tygodniu), poświęcone rozwijaniu praktycznych umiejętności prowadzenia ewidencji księgowej

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów.

W przypadku kierunków w języku polskim istnieje możliwość uzyskania odpisu świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim.

Kadra dydaktyczna

Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz praktyków księgowych z wieloletnim stażem.

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr Michał Poszwa
Katedra Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu
tel. 501 056 723
e-mail: michal.poszwa@ue.wroc.pl
pok. 513, bud. Z

Opiekun naukowy

dr hab. Marta Nowak, prof. UEW
Katedra Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu
tel. 71 36 80 384
e-mail: marta.nowak@ue.wroc.pl
pok. 512, bud. Z

Cena

4250 PLN

Możliwość rozłożenia opłaty na:

  • 2 raty - dla wszystkich
  • 4 raty - dla wpłat dokonywanych przez osoby indywidualne

  • Nie pobieramy opłaty wpisowej.
  • Osoby, które chcą skorzystać z opłaty ratalnej powinny wypełnić podanie i przesłać je mailem na adres koordynatora kierunku w biurze CKU, wpisując w temacie wiadomości: opłata ratalna i kierunek studiów lub złożyć je razem z kompletem dokumentów rekrutacyjnych w biurze CKU.

Ważne!
Opłatę za studia należy uiścić dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza “ZAPISZ SIĘ NA STUDIA” dostępnego na dole strony. Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie. Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji "Wymagane dokumenty".

Komplet dokumentów rekrutacyjnych można złożyć w biurze (osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej).

Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43
53-307 Wrocław
pokój nr 4

Godziny przyjmowania dokumentów:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30
sobota: 8.00-15.00

Dokumenty można też dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przy schodach na parterze budynku CKU.

Godziny otwarcia budynku:
poniedziałek-sobota 7:00-18:00
niedziela 8:00-16:00

Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów

Komplet dokumentów w formie papierowej należy dostarczyć do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.

Koordynator ze strony CKU
Anna Kozak
e-mail: anna.kozak@ue.wroc.pl  
tel. 71 36 80 949
bud. CKU, pok. 4

Asystent kierownika studiów
Magdalena Barańska
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
e-mail: magdalena.baranska@ue.wroc.pl
tel. 71 36 80 422

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2022-06-30

Termin uruchomienia studiów: 2022-10-22

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia - wygenerowane z systemu
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) - wygenerowane z systemu
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania – załącznik 2 lub 3) - wygenerowane z systemu
  • dyplom ukończenia studiów wyższych - kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów. Po weryfikacji możliwy odbiór w biurze CKU lub wysyłka zwrotna pocztą (prosimy o wskazanie adresu zwrotnego na terenie Polski)
  • dyplom zagraniczny - prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty - do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy go okazać w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE - dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy okazać oryginał dokumentu w trakcie studiów)
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych- w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)

Dodatkowe informacje



Zapisy zamknięte.

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto