Wycena nieruchomości (planowane uruchomienie studiów - październik 2022) (edycja 8)

rekrutacja_z2425

Semestr letni 2021/2022, zimowy 2022/2023

Rekrutacja do
Rekrutacja zakończona
Data uruchomienia
Studia odwołane
Cena
5 600,00 zł
Kontakt
Agnieszka Manowska
tel. 71 36 80 452 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

Ostatnie lata to okres dynamicznych zmian na rynku nieruchomości. Ograniczenia związane z ruchem turystycznym, zamknięciami sklepów, usług i gastronomii wpłynęły na przetasowania na rynku. Dodatkowo wzrosło zainteresowanie inwestorów gruntami i lokalami, a ceny nieruchomości zaczęły rosnąć.

Program studiów podyplomowych spełnia wymogi minimum programowego zawartego w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości (poz. 826) i daje możliwość ubiegania się o uprawnienia w zawodzie rzeczoznawcy majątkowego.

Celem zajęć jest przygotowanie słuchaczy do racjonalnego gospodarowania nieruchomościami, a przede wszystkim do określenia ich realnej wartości oraz do zdania państwowego egzaminu zawodowego.

W czasie studiów podyplomowych słuchacze zdobywają:

  • wiedzę prawną, ekonomiczną i techniczną niezbędną do wyceny nieruchomości
  • umiejętności interdyscyplinarne z zakresu doradztwa na rynku nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a także zarządzania nieruchomościami
  • kompetencje niezbędne do zidentyfikowania stanu prawnego i technicznego nieruchomości, przeprowadzania analizy rynku nieruchomości dla potrzeb wyceny
  • umiejętności dokonywania wyboru właściwego podejścia, metody i techniki wyceny, sporządzania dokumentu z wyceny tzn. operatu szacunkowego
  • samodzielność, która pozwala na wykonywanie czynności z zakresu wyceny nieruchomości

Adresaci

Studia kierowane są do:

  • osób zainteresowanych uzyskaniem państwowych uprawnień w zawodzie rzeczoznawcy majątkowego
  • specjalistów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu rynku nieruchomości oraz praktycznych aspektów związanych z wartością nieruchomości i metodami jej wyceny
  • osób chcących podjąć zatrudnienie w jednostkach administracji rządowej i samorządowej, agencjach rozwoju, agencjach nieruchomości, bankach, firmach konsultingowych i doradczych w obszarach związanych z wyceną nieruchomości
  • pracowników banków, jednostek samorządowych, spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, podmiotów gospodarczych, w których aktywa nieruchomościowe wpływają na wartość podmiotu

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 302 godz.

Program studiów

Pobierz program studiów do wydruku

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Część ogólna prawa cywilnego 8
2. Podstawy prawa rzeczowego 12
3. Podstawy prawa zobowiązań 8
4. Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego 4
5. Podstawy prawa i postępowania administracyjnego 4
6. Źródła informacji o nieruchomościach 10
7. Gospodarka przestrzenna 6
8. Gospodarka nieruchomościami 12
9. Gospodarka mieszkaniowa i prawo spółdzielcze 10
10. Gospodarka rolna, leśna i wodna 4
11. Ochrona danych osobowych 2
12. Zamówienia publiczne 4
13. Podstawy ekonomii 6
14. Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości 8
15. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji 8
16. Elementy finansów i bankowości 6
17. Podstawy matematyki finansowej 6
18. Podstawy statystyki i ekonometrii 10
19. Elementy rachunkowości 4
20. System opodatkowania nieruchomości 8
21. Podstawy budownictwa 10
22. Przegląd technologii w budownictwie 6
23. Proces inwestycyjny w budownictwie 4
24. Eksploatacja nieruchomości 6
25. Podstawy kosztorysowania 4
26. Status prawny rzeczoznawcy majątkowego 4
27. Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych 2
28. Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego 2
29. Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości 4
30. Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny 6
31. Podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości w Polsce 26
32. Wycena praw rzeczowych i zobowiązań umownych 10
33. Wycena nieruchomości zurbanizowanych 10
34. Wycena gruntów rolnych, upraw sadowniczych, roślin ozdobnych i gruntów pod wodami 8
35. Wycena nieruchomości leśnych oraz zadrzewionych i zakrzewionych 6
36. Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i wycena nieruchomości specjalnych 22
37. Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością 4
38. Wycena masowa 2
39. Dokumentacja procesu wyceny 4
40. Doradztwo na rynku nieruchomości 4
41. Wycena nieruchomości a kontakt z klientem. Komunikacja interpersonalna w biznesie 4
42. Kurs asertywności 4
43. Warsztaty konsultacyjne 10
RAZEM 302

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • obecność na zajęciach (min 80%)
  • otrzymanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów (zaliczenie przedmiotów odbywa się na warunkach określonych przez prowadzących zajęcia)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z projektu/ pracy końcowej(projekt/ praca indywidualna)
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
  • uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia

Egzamin końcowy ma formę pisemną (test). Egzamin odbywa się w trybie stacjonarnym.

Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.

Organizacja studiów

  • Zajęcia są prowadzone stacjonarnie (onsite) – wyłącznie na Uczelni
  • Studia w trybie zaocznym: weekendowym
  • Liczba zjazdów: 22
  • Zajęcia odbywają się mniej więcej co dwa tygodnie
  • Język prowadzenia zajęć: polski

W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:

  • indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
  • dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej
  • dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego
  • konspekty stanowiące treść zajęć

Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów.

W przypadku kierunków w języku polskim istnieje możliwość uzyskania odpisu świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim.

Kadra dydaktyczna

Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz rzeczoznawców majątkowych — praktyków z wieloletnim stażem.

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr Piotr Hajduga
Katedra Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej
tel. 71 36 80 862
e-mail: piotr.hajduga@ue.wroc.pl
pok. 306b, bud. B

Opiekun naukowy

dr hab. Alicja Zakrzewska-Półtorak, prof. UEW
Katedra Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej
tel. 71 36 80 839
e-mail: alicja.zakrzewska-poltorak@ue.wroc.pl
pok. 307a, bud. B

Cena

5600 PLN

Możliwość rozłożenia opłaty na raty:

  • 2 raty - dla wszystkich
  • 4 raty - dla wpłat dokonywanych przez osoby indywidualne

  • Nie pobieramy opłaty wpisowej.
  • Osoby, które chcą skorzystać z opłaty ratalnej powinny wypełnić podanie (link) i przesłać je mailem na adres koordynatora kierunku w biurze CKU, wpisując w temacie wiadomości: opłata ratalna i kierunek studiów lub złożyć je razem z kompletem dokumentów rekrutacyjnych w biurze CKU.

Ważne!
Opłatę za studia należy uiścić dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.

Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html

Kontakt i zapisy

Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza “ZAPISZ SIĘ NA STUDIA” dostępnego na dole strony. Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie. Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji "Wymagane dokumenty".

Komplet dokumentów rekrutacyjnych można złożyć w biurze (osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej).

Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43
53-307 Wrocław
pokój nr 4

Godziny przyjmowania dokumentów:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30
sobota: 8.00-15.00

Dokumenty można też dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przy schodach na parterze budynku CKU.

Godziny otwarcia budynku:
poniedziałek-sobota 7:00-18:00
niedziela 8:00-16:00

Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów

Komplet dokumentów w formie papierowej należy dostarczyć do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.

Koordynator ze strony CKU
Agnieszka Manowska
e-mail: agnieszka.manowska@ue.wroc.pl
tel: 71 36 80 452
bud. CKU, pok. 4

W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2022-09-18

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia - wygenerowane z systemu,
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) - wygenerowane z systemu,
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania – załącznik 2 lub 3) - wygenerowane z systemu.
  • dyplom ukończenia studiów wyższych - kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów. Po weryfikacji możliwy odbiór w biurze CKU lub wysyłka zwrotna pocztą (prosimy o wskazanie adresu zwrotnego na terenie Polski)
  • dyplom zagraniczny - prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
  • dowód osobisty - do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy go okazać w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
  • zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE - dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy okazać oryginał dokumentu w trakcie studiów)
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych- w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)

Dodatkowe informacje


Zapisy zamknięte.

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku LinkedIn

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto