Startup Leadership Program (edycja 1)

online__21_


Semestr zimowy 2021/2022, letni 2021/2022

Rekrutacja do
Rekrutacja zakończona
Data uruchomienia
Studia odwołane
Cena
5 000,00 zł
Kontakt
Barbara Grzeszczak
tel. 713680452 / e-mail / więcej

Cele i charakterystyka studiów

STUDIA PRZENIESIONE NA SEMESTR LETNI 2021/2022 L

Misją studiów jest kreowanie skutecznych przywódców w młodych, dynamicznie rosnących przedsiębiorstwach. Realizujemy ją poprzez wyposażenie słuchaczy w sposoby myślenia oraz wiedzę, które przyczynią się do zwiększenia szansy na odniesienie biznesowego sukcesu.

Celem studiów podyplomowych Startup Leadership Program jest zdobycie i rozwój kompetencji przywódczych oraz interpersonalnych, a także pozyskanie wiedzy z obszaru technologii i rozwiązań biznesowych, niezbędnych przy tworzeniu innowacyjnych produktów. Uzyskane przez słuchacza kompetencje zwiększą szanse na odniesienie sukcesu tworzonych przez słuchaczy przedsiębiorstw w fazach startup (poszukiwanie modelu biznesowego) i scale-up (fazy szybkiego i intensywnego wzrostu).

Startup Leadership Program jest autorskim programem stworzonym przez zespół inQUBE Uniwersyteckiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Działający przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu inkubator jest jednym z wiodących podmiotów na rynku biznesowej akceleracji w Polsce. Misją inQUBE jest tworzenie warunków ułatwiających powstawanie nowych i rozwój istniejących przedsiębiorstw z sektora MMŚP. inQUBE wspiera startupy w procesie pozyskiwania zewnętrznych funduszy na rozwój działalności, a także nieodpłatnie realizuje doradztwo z zakresu marketingu, księgowości, finansów, własności intelektualnej, przepisów prawa, podatków, a także transferu i komercjalizacji technologii.

Studia są realizowane w partnerstwie z firmami:

  • Google
  • Ringier Axel Springer Polska
  • Dentons
  • Inżynieria Personalna.

Zajęcia będą prowadzone w większości przez ekspertów, którzy na co dzień są pracownikami wyżej wymienionych firm (czytaj na dole strony).

Słuchacze zdobędą kompetencje w ramach 5 obszarów tematycznych:

  1. Leadership & HRM

Początkujący przedsiębiorca od pierwszego dnia powinien być dobrym liderem, dzięki czemu zyska zaufanie zespołu i poprowadzi zespół do sukcesu. Przedmioty z tego obszaru wyposażą słuchacza w niezbędną wiedzę i umiejętności menedżerskie, związane m.in. z budowaniem zespołu i zarządzeniem jego pracą.

  1. Personal Development

W tej części nasze studia skupiają się na umiejętnościach, które przydadzą się przede wszystkim w relacjach z otoczeniem zewnętrznym. Nauka wystąpień publicznych, prezentacji biznesowych czy wiedza o tym, jak radzić sobie ze stresem, przygotują słuchaczy do wejścia w świat biznesu z większą pewnością siebie.

  1. Marketing & Sprzedaż

Jak efektywnie organizować marketing i sprzedaż w startupie? Jakie narzędzia i kanały marketingowe sprawdzają się w poszczególnych fazach rozwoju startupu? Czym jest wartościowy feedback rynkowy i jak go pozyskiwać? To tylko niektóre pytania, na które odpowiemy podczas zajęć z obszaru Marketingu i Sprzedaży.

  1. Finansowanie rozwoju

Wyposażymy naszych słuchaczy w wiedzę o różnych rodzajach finansowania, tak aby mogli dobrać odpowiedni rodzaj do etapu działalności. Ponadto zaplanowaliśmy przedmioty związane z relacjami inwestorskimi – dziedziną niezwykle ważną dla przedsiębiorstw, które planują skorzystać z zewnętrznego finansowania kapitałowego (VC).

  1. Technologia

W obszarze technologii, wraz z naszym partnerem, firmą Google, skupimy się na prototypowaniu, trendach oraz na rozwoju biznesu ICT w chmurze.

Adresaci

Studia są adresowane do osób, które:

  • są absolwentami studiów pierwszego lub drugiego stopnia i traktują startup jako alternatywę dla pracy na etacie
  • szukają okazji do nowego otwarcia w życiu zawodowym
  • chcą nabyć kompetencje do kierowania zespołem projektowym o charakterystyce startupu w przedsiębiorstwie, którego są obecnie pracownikami
  • są founderami startupów w fazie pre-seed lub seed
  • chcą rozwinąć kompetencje menedżerskie i interpersonalne
  • chcą rozwinąć swój biznes
  • dopiero myślą o założeniu biznesu
  • poszukują finansowania działalności
  • chcą zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie sukcesu w biznesie
  • poszukują inwestora
  • chcą rozwinąć kompetencje menedżerskie i interpersonalne

Absolwenci Startup Leadership Program zostaną wyposażeni:

  • w wiedzę i umiejętności praktyczne, które pozwolą im przezwyciężyć trudności, jakie stoją przed twórcami nowych przedsiębiorstw w fazach startup i scale-up.
  • w narzędzia umożliwiające odpowiednią diagnozę potrzeb przedsiębiorstwa oraz jego zasobów, a także umiejętności związane z zarządzaniem zmianą i innowacją
  • kompetencje z zakresu organizacji sprzedaży i marketingu w startupie, w tym tworzenia efektywnych prezentacji biznesowych i inwestorskich
  • wiedzę z obszaru technologii i rozwiązań biznesowych, niezbędnych przy tworzeniu innowacyjnych produktów i usług

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 164 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu
LEADERSHIP & HRM
1. Leadership
2. Zarządzanie przez cele
3. Rola dialogu w komunikacji
4. Budowanie kultury organizacyjnej
5. Planowanie strategiczne
6. Budowanie zespołów
PERSONAL DEVELOPMENT
7. Trening wystąpień publicznych
8. Skuteczne prezentacje biznesowe
9. Marka osobista
10. Odporność psychiczna
11. Mocne strony charakteru
MARKETING I SPRZEDAŻ
12. Organizacja marketingu w szybko rosnącym przedsiębiorstwie
13. Organizacja sprzedaży w szybko rosnącym przedsiębiorstwie
FINANSOWANIE ROZWOJU
14. Finansowanie młodego przedsiębiorstwa
15. Relacje inwestorskie z funduszem Venture Capital
16. Due diligence – aspekty prawne i związane z własnością intelektualną
17. Due diligence w finansach
18. Finansowanie ze środków UE w perspektywie 2021-2027
TECHNOLOGIA
19. Trendy w nowych technologiach
20. Technologie chmurowe
21. Produkt z minimum funkcjonalności (MVP)

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Słuchacze w ramach egzaminu końcowego przedstawią krótką prezentację inwestorską typu „pitch deck” oraz wezmą udział w teście sprawdzającym wiedzę (max. 20 pytań A/B/C/D – test jednokrotnego wyboru). Po ukończeniu studiów uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Organizacja studiów

  • część zajęć w ramach studiów może być przeprowadzona w formie zdalnej za pomocą live streamingu. Szczegółowe informacje organizacyjne, uwzględniające rozwój sytuacji epidemiologicznej, zostaną przesłane przed uruchomieniem studiów
  • zajęcia odbywają się w soboty i niedziele co 2-3 tygodnie w godz. 9.00-16.00

Kadra dydaktyczna

  • eksperci naszych partnerów (zobacz poniżej)
  • osoby doświadczone w zakładaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej
  • eksperci z rozwoju przedsiębiorczości
  • praktycy współpracujący z Uniwersytetem Ekonomicznym

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z

Opiekun naukowy

dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z

Cena

5000 PLN

możliwość płatności w 2, 4 lub 8 ratach na mailowy wniosek do kierownika studiów

Kontakt i zapisy

Barbara Grzeszczak Centrum Kształcenia Ustawicznego tel. 71 36 80 452 pok. 4, bud. CKU, ul. Kamienna 43-59 Wrocław

Informacje w sprawie rekrutacji w zakładce "kontakt".

Serdecznie zapraszamy do kontaktu telefonicznego (pod nr 71 36 80452 lub 71 36 80949) i mailowego w godz. 8:00-15:00.

Dokumenty należy składać na adres: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Centrum Kształcenia Ustawicznego ul. Komandorska 118/120,53-345 Wrocław http://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/kontakt.html

Godziny otwarcia biura znajdują się na stronie głównej w zakładce kontakt.

W przypadku pytań merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów: Bartłomiej Nita nr tel.: 607 440 204

Zapisów można dokonywać po zalogowaniu się na stronie internetowej klikając w FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY na dole strony Terminy

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2022-01-31

Wymagane dokumenty

  • wygenerowane z systemu (plik pdf): podanie o przyjęcie na studia, formularz zgłoszeniowy – załącznik 1, oświadczenie o pokryciu kosztów – załącznik 2 lub 3
  • do wglądu - dyplom lub odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich, licencjackich lub inżynierskich
  • kserokopia tego dyplomu
  • do wglądu – dowód osobisty; (jeżeli dokumenty zostaną przesłane pocztą lub dostarczone przez osoby trzecie, to jego kserokopię)
  • dla obcokrajowców z UE oraz kandydatów posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych nie z polskich uczelni dodatkowo wymagane: oryginał dyplomu ukończenia studiów MA bądź BA oraz tłumaczenie przysięgłe dyplomu
  • w przypadku zmiany danych zawartych ww. dokumentach (imienia lub nazwiska) dokument potwierdzający (do wglądu): np. 1) akt małżeństwa, 2) decyzja administracyjnej, 3) orzeczenie sądu + jego kserokopię

Dodatkowe informacje

O partnerach

Google for Startups globalny dział Google, który zajmuje się wspieraniem rozwoju startupów. W skład GFS wchodzi ponad 50 przestrzeni co-workingowych i akceleratorów w 125 krajach, które zapewniają praktyczne szkolenia i programy akceleracyjne dla aspirujących przedsiębiorców.

Ringier Axel Springer Polska - wiodąca firma medialna w Polsce oraz część międzynarodowej grupy Ringier Axel Springer Media AG, działającej w Europie Środkowo-Wschodniej i wydającej łącznie ponad 100 tytułów prasowych i 70 serwisów internetowych. Portfolio mediów Ringier Axel Springer Polska obejmuje ponad 20 uznanych marek drukowanych i cyfrowych takich jak: Onet – największy portal informacyjny w Polsce, Fakt – największy polski dziennik oraz Sympatia – lider w internetowych serwisach randkowych w Polsce. Międzynarodowe marki, a wśród nich: Business Insider, Newsweek, Forbes, Ofeminin czy Noizz, są ważną częścią portfolio Ringier Axel Springer Polska. W ofercie Ringier Axel Springer Polska znajduje się także segment e-commerce: Skąpiec i Opineo, portfolio popularnych aplikacji mobilnych min.: FAKT24, Noizz, Business Insider Polska oraz Jakdojade oraz cyfrowa platforma wydawnicza Ring Publishing.

DENTONS – największa firma prawnicza na świecie. Polski zespół w ramach programu Dentons Poland Startup Program pracował między innymi przy transakcjach inwestycyjnych Brainly.com oraz DocPlanner (znanylekarz.pl)

Inżynieria Personalna - spółka doradcza z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy dla szybko rosnących przedsiębiorstw takich jak np. Internet Union, Axxiome, Anwis, GFCorp. Capgemini, DATAX, Gigaset, HP, TIM. Specjalizacją trenerów IP jest budowanie skutecznych zespołów managerskich poprzez nauczanie przywództwa, komunikacji oraz kultury organizacyjnej.


Zapisy zamknięte.

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto