Rekrutacja do
Rekrutacja zakończona
Studia zakończone!
Ta edycja studiów podyplomowych została zrealizowana.
Sprawdź aktualną ofertę studiów podyplomowych!
Zobacz aktualną ofertę
Cele i charakterystyka studiów
Absolwent studiów podyplomowych „Cyberbezpieczeństwo i zarządzanie informacją” zdobędzie kompleksową wiedzę z zakresu nowoczesnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz systemów informatycznych funkcjonujących we współczesnych organizacjach. Studia są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie krajowego i globalnego rynku pracy na specjalistów, znających obecną specyfikę prowadzenia skutecznych działań w zakresie bezpieczeństwa informacji. Celem studiów jest przekazanie wiedzy i budowa umiejętności z zakresu nowoczesnego zarządzania bezpieczeństwem informacji w zakresie podstawowych obszarów takich jak:
- modele i metodyki zarządzania bezpieczeństwem oraz metody organizacji funkcji IT;
- organizacja procesów zarządzania bezpieczeństwem;
- architektura systemów bezpieczeństwa;
- budowanie świadomości użytkowników w zakresie ryzyka i zagrożeń w obszarze zarządzania informacją;
- zarządzanie projektami IT.
Po ukończeniu studiów słuchacz będzie posiadać umiejętność oraz wiedzę i z zakresu:
- podstawowej wiedzy z zakresu cyberbezpieczeńśtwa
- najczęściej wykorzystywanych modeli i metodyk zarządzania bezpieczeństwem
- procesu tworzenia i zarządzania informacją oraz znaczenia social media w przepływie informacji
- identyfikacji zagrożeń związanych z bezpieczeństwem informacji
- planowania oraz zarządzania architektury systemów bezpieczeństwa
- identyfikacji wykorzystywanych metod kradzieży danych
- znaczenia białego wywiadu
- budowania świadomości nt. bezpieczeństwa informacji w organizacji
Stawiamy na praktyczną wiedzę, studia realizowane są we współpracy z EY GDS, a większość wykładowców to doświadczeni praktycy.
Po ukończeniu studiów uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Adresaci
Studia adresowane są do menadżerów i specjalistów IT chcących podnieść swoje umiejętności i wiedzę w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz do osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji w organizacjach (a także przygotowujących się do objęcia tej funkcji). Jesteśmy również otwarci na kandydatów zaczynających, bądź planujących karierę w obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Czas trwania i liczba godzin
2 semestry, 148 godz.
Program studiów
Pobierz program studiów do wydruku
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
1. |
Informacja – tworzenie i zarządzanie informacją |
4 |
2. |
Modele i metodyki zarządzania bezpieczeństwem informacji w organizacji |
8 |
3. |
Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kryzysowe |
8 |
4. |
Audyt cybersecurity (ITGC / ISMS) |
6 |
5. |
Modele organizacji funkcji IT |
6 |
6. |
Czynnik ludzki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji (Socjologia fraudów, socjotechniki i techniki manipulacji) |
8 |
7. |
Organizacja i wsparcie procesów zarządzania bezpieczeństwem |
8 |
8. |
Architektura systemów bezpieczeństwa. Projektowanie i utrzymanie |
16 |
9. |
Zarządzanie projektami IT i cybersecurity |
8 |
10. |
Prawne aspekty zarządzania bezpieczeństwem |
6 |
11. |
Narzędzia i standardy zarządzania informacjami ISO 27001 |
6 |
12. |
Bezpieczeństwo systemów danych i IoT |
6 |
13. |
Human Resources i dane RODO |
6 |
14. |
Organizacja procesów pracy z klientem i konkurencją |
8 |
15. |
Podstawy OSINT, biały wywiad |
4 |
16. |
Przygotowanie rozwiązań cybersecurity w procesach przetargowych |
4 |
17. |
Kanały danych i rola social media w przepływie informacji |
6 |
18. |
Budowanie strategii i świadomości bezpieczeństwa informacji |
6 |
19. |
Gra symulacyjna w zakresie bezpieczeństwa |
8 |
20. |
Case studies – najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa informacji |
4 |
21. |
Metody kradzieży danych |
4 |
22. |
Warsztaty projektowe |
8 |
23. |
Egzamin końcowy |
0 |
|
RAZEM |
148 |
Warunki i sposób zaliczenia studiów
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach (min 80%)
- uzyskanie pozytywnej oceny z projektu
- uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia
Organizacja studiów
- Zajęcia są prowadzone hybrydowo (onsite lub online) - częściowo zdalnie, częściowo na Uczelni (bez streamingu)
- Zajęcia online są prowadzone za pomocą platformy Teams. O ewentualnych zmianach informują prowadzący.
- Studia w trybie zaocznym: weekendowym
- Ilość zjazdów: 11
- Zajęcia odbywają się mniej więcej co trzy tygodnie
- Język prowadzenia zajęć: polski
W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:
- indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
- materiały dydaktyczne zamieszczone w aplikacji MS Teams
- dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej
- dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego
- możliwość konsultacji z prowadzącymi zajęcia
- możliwość konsultacji projektów w ramach zajęć
- zdobycie referencji
Kierownik studiów podyplomowych przed rozpoczęciem zajęć przesyła szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów.
W przypadku kierunków w języku polskim istnieje możliwość uzyskania odpisu świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim.
Kadra dydaktyczna
Zajęcia będą prowadzone przez praktyków z wieloletnim stażem — pracowników firmy EY GDS oraz doświadczonych pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Chcesz poznać naszych prowadzących? Zajrzyj do sekcji "dodatkowe informacje" zamieszczonej na dole strony.
Kierownictwo i opieka naukowa
dr hab. Witold Szumowski, prof. UEW
Katedra Zarządzania i Przedsiębiorczości
tel. 71 36 80 652, 606 215 836
e-mail: witold.szumowski@ue.wroc.pl
pok. 809, bud. Z
Cena
6900 PLN
Cena studiów to 6 900,00 PLN brutto, płatna w dwóch ratach:
I rata 3 450,00 zł do 08.04.2022r. (lub całość).
II rata 3 450,00 zł do 30.09.2022r.
Oferta promocyjna:
W przypadku zapisania się dwóch i więcej osób z jednej instytucji cena może być negocjowana z kierownikiem studiów podyplomowych.
Możliwość rozłożenia opłaty na raty:
- 2 raty - dla wszystkich
- 4 raty - dla wpłat dokonywanych przez osoby indywidualne
- Nie pobieramy opłaty wpisowej.
- Osoby, które chcą skorzystać z opłaty ratalnej powinny wypełnić podanie (link) i przesłać je mailem na adres koordynatora kierunku w biurze CKU, wpisując w temacie wiadomości: opłata ratalna i kierunek studiów lub złożyć je razem z kompletem dokumentów rekrutacyjnych w biurze CKU.
Ważne!
Opłatę za studia należy uiścić dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku. Numer konta do wpłat będzie widoczny po zalogowaniu na indywidualny profil słuchacza. W tytule prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów.
Faktury VAT są wystawiane na żądanie i przesyłane mailowo zgodnie z zasadami umieszczonymi na stronie: https://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/145,faktury.html
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza “ZAPISZ SIĘ NA STUDIA” dostępnego na dole strony. Kandydat, aby wygenerować niezbędne dokumenty, powinien założyć indywidualne konto w systemie. Szczegółowa lista dokumentów rekrutacyjnych znajduje się w sekcji "Wymagane dokumenty".
Komplet dokumentów rekrutacyjnych można złożyć w biurze (osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej).
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43
53-307 Wrocław
pokój nr 4
Godziny przyjmowania dokumentów:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30
sobota: 8.00-15.00
Dokumenty można też dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przy schodach na parterze budynku CKU.
Godziny otwarcia budynku:
poniedziałek-sobota 7:00-18:00
niedziela 8:00-16:00
Dokumenty można również przesyłać pocztą na adres:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
z dopiskiem REKRUTACJA Studia Podyplomowe i nazwą wybranego kierunku studiów.
Komplet dokumentów w formie papierowej należy dostarczyć do biura CKU najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji.
Koordynator ze strony CKU
Alina Sofińska
e-mail: alina.sofinska@ue.wroc.pl
tel. 71 36 80 949
bud. CKU, pok. 4
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów.
Terminy
Termin zakończenia rekrutacji: 2022-05-06
Termin uruchomienia studiów: 2022-04-23
Wymagane dokumenty
- podanie o przyjęcie na studia - wygenerowane z systemu
- formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) - wygenerowane z systemu
- oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania – załącznik 2 lub 3 - wygenerowane z systemu)
- dyplom ukończenia studiów wyższych - kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów. Po weryfikacji możliwy odbiór w biurze CKU lub wysyłka zwrotna pocztą (prosimy o wskazanie adresu zwrotnego na terenie Polski)
- dyplom zagraniczny - prosimy o wcześniejsze zweryfikowanie, czy dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce. Szczegóły pod linkiem:https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach. Prosimy o załączenie potwierdzenia do dokumentów rekrutacyjnych. Kandydaci z zagranicznym dyplomem, uprawniającym do podjęcia studiów podyplomowych w Polsce, w momencie składania dokumentów zobowiązani są również do złożenia przysięgłego tłumaczenia dyplomu na język polski
- dowód osobisty - do wglądu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy go okazać w trakcie studiów). Nie przyjmujemy kserokopii dowodów osobistych
- zezwolenie na pobyt dla osób spoza UE - dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np. wiza lub karta pobytu (w przypadku wysyłania dokumentów pocztą lub dostarczenie ich przez osoby trzecie - należy okazać oryginał dokumentu w trakcie studiów)
- dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych - w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (inne imię lub nazwisko w dowodzie osobistym/wizie/karcie pobytu i na dyplomie) - kserokopia dokumentu potwierdzającego zmianę i oryginał do wglądu (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu)
Dodatkowe informacje
Kluczowi prowadzący:
- Wojciech Zalech - Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (d. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu) - kierunku Informatyka i Ekonometria, specjalności Informatyka Ekonomiczna. Obecnie jest Managerem ds.. Konsultingu w EY GDS Polska. EY GDS jest częścią grupy EY, firmy doradczej z obszarów m.in.. Audytu, Podatków, Doradztwa Biznesowego i Technologicznego. Od 16 lat związany z firmami doradztwa IT. Wcześniej konsultant wdrożeniowy rozwiązań w obszarze systemu SAP. Obecnie Manager projektów oraz Team Leader stawiający szczególny nacisk na bezpieczeństwo informacji oraz budowanie świadomości swojego zespołu o konieczności przestrzegania zasad oraz reguł bezpieczeństwa w zarządzaniu informacją.
- Kacper Tabaczyński - architekt sieci i bezpieczeństwa IT oraz OT, członek zespołu TDR (Threat Detection and Response), poprzednio inżynier sieci i bezpieczeństwa IT; na co dzień zajmuje się projektowaniem rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, dostosowaniem, proponowaniem i implementacją rozwiązań w zależności od zidentyfikowanych zagrożeń w środowiskach sieciowych, hybrydowych i chmurowych we wszystkich warstwach modelu OSI, np. projekt przeniesienia i zabezpieczenia aplikacji i serwisów zdrowia publicznego z systemów fizycznych do chmury publicznej (w czasie pandemii) w celu zapewnienia lepszej funkcjonalności i poprawieniu bezpieczeństwa czy projekt separacji infrastruktury jednej ze spółek dużej organizacji z obszaru ubezpieczeń i zapewnienie ciągłości świadczenia usług po oddzieleniu się od spółki, kładąc szczególny nacisk na aspekty bezpieczeństwa.
- Rafal Marchlewski - absolwent kierunku Informatyka na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Obecnie jest kierownikiem działu Threat Detection and Response (TDR) w firmie EY. Przez pierwsze 6 lat kariery zawodowej pracował jako specjalista w IBM, zajmując się wdrożeniami i utrzymaniem technologii: AIX, serwery POWER, sieci SAN, pamięci masowe (dyskowe i taśmowe), klastry Power HA, systemy kopii zapasowych. Następnie przez 8 lat zajmował stanowiska liderskie i architektoniczne w IBM, przede wszystkim w obszarze tworzenia rozwiązań technicznych dla klientów, krok po kroku przesuwając się w przestrzeń Cyber Security. Przez rok czasu pracował w zespole CISO szwedzkiej firmy Intrum, zajmując się kształtowaniem i monitorowaniem procesu zarządzania podatnościami, wraz z testami penetracyjnymi, dla całej grupy Intrum. Posiada certyfikat CISM (Certified Information Security Manager) organizacji ISACA.
- Kamil Andrzejewski - absolwent Queensland University of Technology w Brisbane. Prowadzi firmę zajmującą się działaniem w zakresie bezpieczeństwa fizycznego, fraudów i cybertech. Zajmuje się metodyką projektową w zakresie bezpieczeństwa IT i zarządzania pracuje dla partnerów SAP ERP i INFOR ERP na całym świecie. Od pięciu lat prowadzi wykłady i ćwiczenia w zakresie komunikacji w organizacjach w tym proces kradzieży informacji. Czynny audytor w zakresie ISO 27001. W 2017 roku rozpoczął badania naukowe w zakresie zarządzania bezpieczeństwem w organizacji w zakresie nowoczesnych technik wykrywania i kradzieży informacji na każdym poziomie jej działania.
- Witold Szumowski - doktor nauk ekonomicznych, doktor habilitowany nauk społecznych. Karierę zawodową rozpoczął od pracy na stanowisku kierownika sprzedaży w dużej firmie produkcyjnej, Następnie przez kilka lat prowadził działalność naukową oraz dydaktyczną w Katedrze Projektowania Systemów Zarządzania AE we Wrocławiu. Od 2002 do 2007 roku związany z firmą konsultingową HRK PARNERS – TOWERS PERRIN ALIANCE PARTNER. W latach 2007 – 2008 Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej największej na Dolnym Śląsku firmy wytwarzającej energię ze źródeł odnawialnych. W tym samym czasie kierował działem personalnym w jednej z największych firm regionu. Jako konsultant brał udział w realizacji szeregu projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Obecnie profesor w Katedrze Teorii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz niezależny konsultant.
Zapisy zamknięte.