OSTATNIE WOLNE MIEJSCA REKRUTACJA TRWA!
Zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 120a/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 28 sierpnia 2020 r. - zajęcia na studiach w semestrze zimowym odbędą się ONLINE (na platformie MS TEAMS). Zajęcia zdalne będą w całości na żywo na platformie elektronicznej w bezpośrednim kontakcie on-line z wykładowcą w pełnym wymiarze interaktywnego kontaktu z uczestnikami. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu
Program oparty jest na wymaganiach międzynarodowych kwalifikacji biegłego ds. wykrywania przestępstw gospodarczych (Certified Fraud Examiner) oraz doświadczeniach z polskiej praktyki w tym zakresie.
Celem studiów jest poznanie teoretycznych podstaw umożliwiających efektywne wykonywanie zawodu oraz zdobycie praktycznych umiejętności dotyczących podstawowych problemów organizacji i działalności podmiotów gospodarczych. Podczas zajęć przedstawione zostaną akty prawne, zawodowe standardy i regulacje dotyczące pracy biegłych wykrywających oszustwa i nadużycia gospodarcze, a także metodologia prowadzenia badań i zasady ich dokumentowania. Powyższy zakres uzupełniony będzie elementami teoretycznymi i praktycznymi z psychologii pracy, umożliwiającymi nabycie umiejętności przydatnych w realizacji zadań.
Studia umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych w skutecznym wykonywaniu zawodu biegłego ds. wykrywania przestępstw gospodarczych oraz w działach organizacji odpowiedzialnych za procesy gospodarcze w istotny sposób narażone na ryzyko wystąpienia nadużyć i przestępstw gospodarczych.
Po ukończeniu studiów z wynikiem pozytywnym Absolwenci otrzymują:
Ponadto słuchacze studiów uzyskają korzyści:
Osoby zainteresowane specjalizacją w zakresie profesjonalnego zapobiegania i wykrywania nadużyć i przestępstw gospodarczych, w szczególności:
2 semestry, 192 godz.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Prawno-karne aspekty oszustw gospodarczych. Istota i rodzaje przestępstw gospodarczych | 8 |
2. | Prawno-karne aspekty korupcji | 8 |
3. | Zamówienia publiczne | 8 |
4. | Mechanizmy powstawania i zapobiegania przestępstwom gospodarczym i korupcji | 16 |
5. | Finanse przedsiębiorstw i rachunkowość zarządcza | 8 |
6. | Rachunkowość i sprawozdawczośc finansowa | 8 |
7. | Oszustwa księgowe | 16 |
8. | Zarządzanie ryzykiem oszustw | 16 |
9. | Metodyka przeprowadzania kontroli | 16 |
10. | Metodyka przeprowadzania analizy śledczej w rozpoznawaniu i zwalczaniu zagrożeń | 16 |
11. | Metodyka przeprowadzania analizy śledczej – warsztaty praktyczne | 16 |
12. | Wykorzystanie narzędzi informatycznych w wykrywaniu i zapobieganiu przestępczości | 16 |
13. | Psychologia oszustwa | 16 |
14. | Zasady wykrywania oszustw i zarządzanie incydentami | 16 |
15. | Studium przypadków – zajęcia warsztatowe | 8 |
16. | Egzamin końcowy | 0 |
RAZEM | 192 |
Część zajęć w ramach studiów może być przeprowadzona w formie zdalnej za pomocą live streamingu. Szczegółowe informacje organizacyjne, uwzględniające rozwój sytuacji epidemiologicznej, zostaną przesłane przed uruchomieniem studiów
Studia trwają dwa semestry w systemie zaocznym. Spotkania odbywają się według określonego harmonogramu w soboty i niedziele średnio co 2-3 tygodnie w godzinach od 9.00 do 16.00 na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (ul. Komandorska 118/120).
Zajęcia prowadzą:
dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z
3990 PLN
Można rozłożyć płatność na 4 raty
Informacje w sprawie rekrutacji w zakładce "kontakt".
Serdecznie zapraszamy do kontaktu telefonicznego (pod nr 71 36 80452 lub 71 36 80949) i mailowego w godz. 8:00-15:00.
Dokumenty należy składać na adres: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Centrum Kształcenia Ustawicznego ul. Komandorska 118/120,53-345 Wrocław http://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/kontakt.html
Godziny otwarcia biura znajdują się na stronie głównej w zakładce kontakt.
W przypadku pytań merytorycznych prosimy o kontakt z kierownikiem studiów pod nr tel.: 607 440 204
Zapisów można dokonywać po zalogowaniu się na stronie internetowej klikając w FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY na dole strony04
Zapisów można dokonywać po zalogowaniu się na stronie internetowej klikając w FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY na dole strony
Termin zakończenia rekrutacji: 2020-10-24
Termin uruchomienia studiów: 2020-10-24
Szczegółowy program
Prawno-karne aspekty oszustw gospodarczych. Istota i rodzaje przestępstw gospodarczych
• Definicje oszustw i przestępstw gospodarczych
• Klasyfikacje nadużyć gospodarczych
• Przestępstwa gospodarcze w polskim systemie prawnym
Prawno-karne aspekty korupcji
• Pojęcie i formy korupcji,
• Odpowiedzialność karna i cywilna przestępstw korupcji,
• Przykłady zachowań korupcyjnych ( studium przypadków),
• Algorytmy postępowania w sytuacji korupcyjnej,
• Prawne i instytucjonalne możliwości ścigania korupcji w Polsce.
Zamówienia publiczne
• Podstawowe pojęcia i definicje
• Przygotowanie postępowania
• Realizacja postępowania o zamówieniu publicznym
• Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty
• Postępowanie protestacyjno-odwoławcze
• Kontrola zamówień publicznych
Mechanizmy powstawania i zapobiegania przestępstwom gospodarczym i korupcji
• Czynnik ludzki jako jedna z przyczyn powstawania nadużyć w firmach
• Ewolucja zjawiska korupcji w perspektywie zmian gospodarczych
• Zagrożenia zewnętrzne
• Zagrożenia wewnętrzne
• Nieszczelność systemów – studium przypadku
Finanse przedsiębiorstwa
• Majątek przedsiębiorstwa, źródła finansowania
• Przychody i koszty przedsiębiorstwa
• Publicznoprawne obciążenia przedsiębiorstw
• Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa
• Obrót pieniądza w czasie
Rachunkowość finansowa i zarządcza
• Struktura bilansu przedsiębiorstwa
• Struktura rachunku wyników kosztów
• Budowa i funkcjonowanie rachunku kosztów
• Budowa i funkcjonowanie rachunku wyników
• Zarządzanie przedsiębiorstwem w oparciu o budżety i ich kontrolę.
• Metody rachunkowości zarządczej
Oszustwa księgowe
• Rodzaje oszustw księgowych
• Przykłady oszustw księgowych w działalności gospodarczej
• Manipulacje księgowe w sprawozdaniach finansowych przedsiębiorstw
• Wykrywanie manipulacji księgowych przez audytorów
• Techniki audytu śledczego w rewizji finansowej
Zarządzanie ryzykiem oszustw
• Identyfikacja ryzyk związanych z oszustwem.
• Źródła potencjalnego ryzyka (majątkowe i osobowe)
• Metody analizy ryzyka (szacunkowe i ilościowe)
• Metody ograniczania ryzyka (organizacja i analiza danych)
• Istota „trójkąta oszustwa”
• Ocena działań kontrolnych w kontekście oszustw
Metodyka przeprowadzania kontroli
• Tryb przeprowadzania kontroli
• Techniki kontrolne
• Dokumentowanie czynności kontrolnych
• Sprawozdawczość w przypadku wykrycia nadużyć i oszustw
Metodyka przeprowadzania analizy śledczej w rozpoznawaniu i zwalczaniu zagrożeń
• Pojecie, rodzaje i formy analizy śledczej.
• Cykl analityczny.
• Zarządzanie informacją. Prawne i praktyczne aspekty przetwarzania informacji w procesie analitycznym
• Specjalistyczne techniki analizy, oceny i interpretacji informacji.
• Wnioskowanie analityczne – zasady tworzenia przesłanek i formułowania wniosków.
• Wizualizacja i dokumentowanie wyników prac analitycznych.
• Metody i techniki stosowane w analizie śledczej oraz wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego – studium przypadku.
• Praktyczne możliwości wykorzystania analizy śledczej i jej znaczenie w procesie wykrywczym.
• Podsumowanie, literatura, akty prawne.
Metodyka przeprowadzania analizy śledczej – zajęcia praktyczne
• Ćwiczenie 1
• Ćwiczenie 2
Wykorzystanie narzędzi informatycznych
1: Informatyka śledcza
• Pojęcie informatyki śledczej
• Metody i zasady informatyki śledczej
2: Aspekty prawne związane z elektronicznym materiałem dowodowym
• Pojęcie dowodu elektronicznego i dowodu cyfrowego
• Międzynarodowe regulacje prawne dotyczące dowodów elektronicznych
• Polskie regulacje prawne dotyczące dowodów elektronicznych
3: Techniki i metody wykrywania wybranych oszustw
• Cechy i ślady oszustwa, oszustwa internetowego, oszustwa komputerowego
• Wyszukiwanie i interpretacja śladów oszustw
4: Wykorzystanie Internetu jako narzędzia śledczego
• Prowadzenie białego wywiadu internetowego
• Wyszukiwanie i zabezpieczanie śladów w sieciach komputerowych
Psychologia oszustwa
• Modele zachowań i reakcji
• Techniki śledcze
• Komunikacja podczas czynności kontrolnych
• Sposoby rozwiązywania konfliktów
Zasady wykrywania oszustw i zarządzanie incydentami
• Przyczyny występowania oszustw – analiza behawioralna.
• Pojęcie oszustwa finansowego.
• Zasady analizy dokumentów przy wykrywaniu oszustw.
• Procedura „whistleblowing” – rola demaskatora
• Budowanie świadomości pracowników w zakresie współodpowiedzialności za odporność systemu.
• Zarządzanie incydentami i działania uzdrawiające zaistniałą sytuację,
współpraca z organami ścigania
Studium przypadków – zajęcia warsztatowe
• Rodzaje oszustw finansowych – przykłady.
• Identyfikacja i wykrywanie oszustw zakupowych –studium przypadków.
• Identyfikacja i wykrywanie oszustw płacowych – studium przypadków.
• Identyfikacja i wykrywanie oszustw wiązanych ze składnikami rzeczowymi majątku obrotowego i trwałego – studium przypadków.
• Budowanie podstawowych procedur odporności
EKSPERCI, KTÓRZY PROWADZĄ ZAJĘCIA NA STUDIACH
Bartłomiej NITA – profesor nadzwyczajny w Instytucie Rachunkowości na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jest kierownikiem Katedry Teorii Rachunkowości i Analizy Finansowej oraz Prorektorem ds. Finansów i Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego. Studiował również finanse i rachunkowość na University of Limerick w Irlandii. Współpracuje z firmą konsultingową, gdzie zajmuje się doradztwem gospodarczym dla różnych przedsiębiorstw i instytucji. Jest autorem wielu ekspertyz i opracowań gospodarczych oraz programów restrukturyzacji a także wycen spółek na potrzeby przekształceń własnościowych oraz Sądu Gospodarczego. W praktyce projektuje systemy controllingu, kontroli zarządczej, rachunkowości i zarządzania finansami. Jest ponadto trenerem biznesu, który z pasją i zaangażowaniem przedstawia złożone problemy w jasny i zrozumiały sposób. W celu podnoszenia swoich kompetencji szkoleniowych ukończył Szkołę Trenerów oraz Szkołę Tutorów-Mistrzów. Wykłada na studiach MBA oraz gościnnie na uczelniach za granicą. Opublikował ponad 100 pozycji naukowych z zakresu, w którym prowadzi działalność doradczą i szkoleniową.
Andrzej Rokita – absolwent Wydziału Prawa I Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Emerytowany generał Policji. Służbę rozpoczął w 1991 roku. Odbył liczne szkolenia specjalistyczne krajowe i zagraniczne m.in. Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie – podyplomowe studium oficerskie, ILEA –Międzynarodowa Akademia Policyjna w Budapeszcie , Sam Houston State University – szkolenie z zarządzania kryzysowego. Pełnił funkcje m.in. Naczelnika Zarządu CBŚ w Katowicach, Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji oraz zastępcy Komendanta Głównego Policji ds. kryminalnych. Wykładowca na Wydziale Nauk o Bezpieczeństwie Akademii Krakowskiej im. A.F. Modrzewskiego.
Marek Dyjasz - ekspert PIKW w zakresie przeciwdziałania i zwalczania przestępczości gospodarczej i korupcyjnej. Inspektor Policji w stanie spoczynku, służbę zakończył w 2012 r. po 30 latach służby w pionie kryminalnym. W ostatnich latach swojej kariery pełnił funkcję Dyrektora Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji (2010-2012) nadzorując pracę policjantów służby kryminalnej i dochodzeniowo-śledczej w Polsce. Wcześniej pełnił funkcję Naczelnika Wydziału Zabójstw Komendy Stołecznej Policji (1999-2004), Naczelnika Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu (2005-2007) oraz Naczelnika Wydziału Kryminalnego Komendy Głównej Policji (2008-2009). Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zwalczaniu przestępczości kryminalnej w tym przeciwko życiu, zdrowiu i mieniu oraz przestępczości gospodarczej i korupcyjnej. Swoje zawodowe doświadczenie oraz wiedzę merytoryczną wykorzystywał między innymi jako prelegent w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, w Szkole Policji w Pile oraz na wykładach dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Jednocześnie jako ekspert do walki. z przestępczością kryminalną, wielokrotnie uczestniczył w pracy zespołów resortowych powołanych przez Komendanta Głównego Policji oraz Ministra Spraw Wewnętrznych - m.in. przy Prezydencji Polski w Ramach Unii Europejskiej (2011) oraz Euro 2012.
Waldemar Ignaczak – ekspert PIKW w zakresie analizy kryminalnej (śledczej) oraz zarządzania informacjami o charakterze kryminalnym. Inspektor Policji w stanie spoczynku, służbę zakończył w 2014 r. po ponad 31 latach służby w pionie kryminalnym. W ostatnich latach pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Biura Służby Kryminalnej Komendy Głównej Policji oraz - przed reorganizacją KGP - Zastępcy Dyrektora Biura Wywiadu Kryminalnego KGP (2007 - 2014), nadzorując pracę policjantów komórek wywiadu kryminalnego w Polsce. Wcześniej pełnił obowiązki Dyrektora Instytutu Kształcenia Funkcjonariuszy Służb Państwowych Zwalczających Przestępczość Zorganizowaną i Terroryzm w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie (2006 – 2007) oraz był wykładowcą w WSPol przedmiotów bezpośrednio związanych z pracą służb kryminalnych Policji (1996 – 2006). Ponadto pracował w jednostkach terenowych Policji, w komórkach organizacyjnych zajmujących się zwalczaniem przestępczości kryminalnej i gospodarczej. Od początku aktywnie uczestniczył w budowaniu struktur analizy kryminalnej w polskiej Policji, między innymi przygotowując programy szkolenia z tego zakresu. Zajmował się wdrażaniem rozwiązań organizacyjnych oraz szkoleniem analityków kryminalnych Policji oraz innych służb (SG, ABW, SKW, Prokuratura). Uczestniczył w licznych szkoleniach z zakresu analizy kryminalnej, uzyskując certyfikaty min. NCIS (W. Brytania), BKA (Niemcy), Guardia Civil (Hiszpania), Guardia di Finanza (Włochy). Współuczestniczył w przygotowaniu i prowadzeniu szkoleń z zakresu analizy i wywiadu kryminalnego dla policjantów z Ukrainy i Mołdawii – między innymi w ramach Europejskiej Akademii Policyjnej CEPOL. Ponadto swoje zawodowe doświadczenie oraz wiedzę merytoryczną wykorzystywał między innymi jako prelegent na wykładach dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Jest autorem szeregu publikacji na temat analizy kryminalnej.
Sławomir Kępka - Czynny funkcjonariusz Policji, Wydziału dw. z Korupcją. Ukończone studia magisterskie na kierunku pedagogika kryminologiczna, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie. Od 2007 prowadzi szkolenia z ramienia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej z zakresu oszustw i nadużyć w firmach, korupcji oraz fałszerstw dokumentów, a równocześnie szkolenia z ramienia Komendy Stołecznej Policji z zakresu przeciwdziałania korupcji i przestępstwom powiązanym dla podmiotów administracji rządowej i samorządowej (ARiMR, II Urząd Celny w Warszawie, RWE, Urząd Celny Pruszków, Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Wojewódzki Urząd Pracy, jednostki wewnętrzne Policji). W roku 2010 był prelegentem IX Międzynarodowego Kongresu Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji. W roku 21011 i 2012 prelegent na warsztatach i konferencjach dotyczących nadużyć (Smith&Novak, Informedia, Puls Biznesu, TCCT). Kilkukrotnie prowadził szkolenia dla pracowników sektora bankowego (SKOK, PEKAO, Royal Bank of Scotland) firm leasingowych oraz ubezpieczeniowych, w tym projekty obejmujące kilkadziesiąt szkoleń. Prowadzi zajęcia dla studentów kierunków przygotowanych przez PIKW Sp. z o.o. wraz zuczelniami. (m.in. PWSBiA, WSAS).
Ewa Maszer - Czynny oficer Policji, kierownik Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej Wydziału Komendy Stołecznej Policji. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, ukończony kurs dla absolwentów szkół wyższych w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, zakończony złożeniem egzaminu oficerskiego. Ponadto ukończony kurs doskonalenia zawodowego dla policjantów służby kryminalnej i śledczej z zakresu taktyki i techniki przesłuchań metodą FBI, kurs twinningowy polsko-niemiecki „Strategies and Tactics of combating corruption”, a także kurs specjalistyczny z zakresu zwalczania i ujawniania przestępczości gospodarczej w WSPol w Szczytnie i inne. Wielokrotnie wyróżniana i nagradzana, w tym otrzymała nagrodę Prezydenta M. St. Warszawy za wyniki służby w Policji. Od ponad 15 lat zajmuje się operacyjnie przestępczością gospodarczą i korupcją. Od 2007 uczestniczy w prowadzeniu szkoleń z ramienia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej z zakresu oszustw i nadużyć w firmach, korupcji oraz fałszerstw dokumentów, a równocześnie prowadzi szkolenia z racji wykonywanej pracy z zakresu przeciwdziałania zjawiskom korupcji oraz przestępstwom powiązanym dla podmiotów administracji rządowej i samorządowej, w tym jednostek wewnętrznych Policji. Kilkukrotny uczestnik i prelegent organizowanego od 14-tu lat Międzynarodowego Kongresu Audytu, Kontroli Wewnętrznej, Antykorupcji i zwalczania Oszustw. Kilkukrotnie prowadziła szkolenia dla pracowników sektora bankowego firm leasingowych oraz ubezpieczeniowych, w tym projekty obejmujące kilkadziesiąt szkoleń. Prowadzi zajęcia dla studentów kierunków przygotowanych przez PIKW Sp. z o.o. wraz z uczelniami. (m.in. PWSBiA, WSAS, Akademia Finansów ‘Vistula’).
Piotr Welenc - CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, ACO, QAVal., IRCA ISO22301 LA, IRCA ISO27001 LA, ISO20000 LA.Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. W latach 2009-2012 Wicedyrektor Departamentu Audytu Wewnętrznego ZUS i audytor wewnętrzny Politechniki Warszawskiej. Przez 9 lat był pracownikiem NBP, w tym 6 lat w Departamencie Audytu Wewnętrznego oraz 3 lata w Zespole ds. Zarządzania Strategicznego. Jest współautorem pierwszej „Strategii Zarządzania Narodowym Bankiem Polskim”. Pracował na rzecz Komisji ds. budowy zintegrowanego systemu zarządzania ryzykiem w Banku Centralnym. Wykonywał audyty dla Europejskiego Banku Centralnego jako członek zespołu audytorów informatycznych z ramienia NBP. Był wykładowcą podyplomowych studiów w ponad 18 uczelniach w Polsce z zakresu audytu wewnętrznego, informatycznego i zarzadzania ryzykiem. Od 2003 roku jest prelegentem w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu informatycznego, bezpieczeństwa teleinformatycznego i ciągłości działania dla inspektorów najpierw GINB, a następnie UKNF oraz ogólnopolskich i miedzynarodowych konferencjach tematycznych dot. zarządzania ryzykiem, kontroli i compliance. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT. Doktorant Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk. Członek Komitetu Technicznego KT306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Audytor wewnętrzny i informatyczny, ekspert w zakresie zarządzania ryzykiem, analizy procesowej, corporate & IT govenance, compliance, Sarbaness-Oxley Act 2002 (SOX). Doradca spółek giełdowych w zakresie GRC. Współpracownik PKF Polska S.A. Członek Zarządu ISACA Katowice. Członek Komisji ds. Compliance w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Certyfikowany compliance oficer. Współautor w Wolters Kluwer S.A. systemów IT do obsługi procesów GRC w spółkach giełdowych oraz oprogramowania wspierającego dostosowanie spółek giełdowych do MAR. Autor ponad 30 publikacji naukowych i prasowych dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance.
Mariola Dorota Wołoszyn - psycholog, emerytowany oficer Policji. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe, w tym ponad 15 lat wykonywała zadania psychologa policyjnego. Ukończyła liczne szkolenia, prowadzone przez polskich oraz zagranicznych specjalistów (m.in. Conflict Resolution, Research and Resource Center z USA, Milton H. Erickson Institut w Berlinie, Department of Justice FBI, Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie), głównie z zakresu interwencji kryzysowej, patologii w środowisku pracy, negocjacji i mediacji, przemocy fizycznej i psychicznej, nadużyć seksualnych, psychologii śledczej, profilowania nieznanych sprawców przestępstw, psychologicznej oceny wiarygodności świadków i osób podejrzanych o popełnienie przestępstwa. Posiada kompetencje oraz wieloletnie doświadczenie w zakresie sporządzania portretów psychologicznych nieznanych sprawców przestępstw, wykonywania ekspertyz typologicznych na potrzeby organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz oceny wiarygodności osób, w tym z wykorzystaniem analizy lingwistycznej tekstu. Od wielu lat szkoli różne grupy odbiorców w zakresie technik i metod zdobywania informacji oraz oceny ich wiarygodności. Prowadzi warsztaty rozwijające umiejętności konstruktywnego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych (radzenie sobie ze stresem, negocjacje i mediacje), stosowania deeskalacji opartej na umiejętnościach interpersonalnych oraz efektywnego wywierania wpływu na ludzi. Uczy też skutecznego działania w sytuacjach kryzysowych, szczególnie w przypadku napadu i wzięcia zakładników.
TERMINY ZJAZDÓW
24.10.2020
25.10.2020
21.11.2020
22.11.2020
12.12.2020
13.12.2020
09.01.2021
10.01.2021
30.01.2021
31.01.2021
06.02.2021
07.02.2021
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto