Psychologia w Zarządzaniu

online__21_


Semestr zimowy 2016/2017, letni 2016/2017

Rekrutacja do
Rekrutacja zakończona
Data uruchomienia
22.10.2016 r.
Studia uruchomione
Cena
4 900,00 zł

Cele i charakterystyka studiów

Obecnie trwa rekrutacja na III edycję studiów (rok akademicki 2018/2019), szczegóły: http://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/114,1269,psychologia_w_zarzadzaniu.html

Zarządzanie współczesnymi organizacjami w coraz większym stopniu wymaga pozyskiwania i doskonalenia kompetencji psychospołecznych. Oferowane studia podyplomowe wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Celem studiów jest dostarczenie ich uczestnikom wiedzy, rozwinięcie umiejętności, jak również wykształcenie postaw w zakresie psychologicznych i społecznych wymiarów zarządzania. Program studiów został podzielony na cztery moduły. Celem modułu I jest wprowadzenie słuchaczy do problematyki zastosowania psychologii w zarządzaniu organizacją, jak również integracja słuchaczy studiów podyplomowych przy wykorzystaniu treningu interpersonalnego. Moduł II zawiera zagadnienia odnoszące się do problematyki kierowania ludźmi. Moduł ten pozwala na wyjaśnienie i zrozumienie podstaw wpływających na zachowania ludzi w organizacji, co umożliwia odpowiednie podejście do kierowania nimi. Porusza on zagadnienia dotyczące budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, delegowania zadań, motywowania i oceniania pracowników. Moduł III przedstawia zastosowanie psychologii w rozwiązywaniu wybranych problemów pojawiających się podczas zarządzania organizacją, m.in. zarządzanie zmianami, prowadzenie negocjacji i rozwiązywanie konfliktów, podejmowanie decyzji, czy kształtowanie wizerunku organizacji. Celem modułu IV jest dostarczenie słuchaczom możliwości rozwinięcia wskazanych kompetencji psychospołecznych.

Adresaci

Studia skierowane są do wszystkich osób, które na co dzień pracują z ludźmi na różnych poziomach relacji i zależności. W szczególności, oferowany program studiów uwzględnia potrzeby kompetencyjne zarówno osób pełniących funkcje kierownicze, jak również osób, które przygotowują się do objęcia tych funkcji.

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 184 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Moduł I. Integracja grupy i wprowadzenie do psychologii w zarządzaniu 0
2. Trening kształtowania relacji interpersonalnych 8
3. Podstawy psychologii zarządzania – tradycyjne i współczesne nurty teorii i praktyki 8
4. Moduł II. Psychologiczne aspekty kierowania ludźmi w organizacji 0
5. Indywidualne i grupowe zachowania ludzi w organizacji 16
6. Psychologia stawiania zadań pracownikom przy wykorzystaniu technik coachingowych 8
7. Sztuka motywowania pracowników 8
8. Ocenianie pracowników 8
9. Moduł III. Psychologiczne i społeczne problemy w praktyce zarządzania współczesnymi organizacjami 0
10. Profil współczesnego menedżera 8
11. Psychospołeczne i organizacyjne problemy zarządzania zmianami w organizacji 8
12. Psychologiczne i społeczne problemy negocjacji i rozwiązywania konfliktów 8
13. Kulturowe uwarunkowania zarządzania współczesnymi organizacjami 8
14. Psychologia międzykulturowa w zarządzaniu 8
15. Psychologiczne i organizacyjne uwarunkowania i mechanizmy podejmowania decyzji w organizacji 8
16. Zjawiska patologiczne w miejscu pracy 8
17. Savoir-vivre w biznesie 8
18. Zaufanie i kapitał relacyjny w zarządzaniu organizacją 8
19. Kształtowanie wizerunku organizacji 8
20. Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich 8
21. Moduł IV. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności praktycznych 0
22. Zarządzanie czasem 4
23. Trening asertywności 4
24. Trening kreatywności 4
25. Socjotechniki i wywieranie wpływu 8
26. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne 8
27. Zarządzanie stresem w pracy 4
28. Egzamin końcowy 8
RAZEM 184

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Obecność na zajęciach (wymagane 80 % obecności - w uzasadnionych przypadkach istniej możliwość obniżenia wymaganej obecności). Egzamin końcowy składający się z części testowej (indywidualnie) oraz części praktycznej w formie studiów przypadku (zespołowo).

Organizacja studiów

Studia organizowane są na Wydziale Nauk Ekonomicznych. Zajęcia będą realizowane w systemie niestacjonarnym - dwudniowe sesje (soboty i niedziele) w godzinach 9.00 - 16.00. Liczba zjazdów: 12. Zajęcia odbywają się w salach dydaktycznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Studia obsługiwane są przez platformę internetową, na której zamieszczane są materiały dydaktyczne oraz wszystkie niezbędne informacje dla słuchaczy.

Kadra dydaktyczna

Przedstawiciele praktyki wyspecjalizowani w zakresie określnych obszarów programu studiów, certyfikowani trenerzy biznesu, psycholodzy, pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Adela Barabasz - profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor. Jest certyfikowanym psychoterapeutą i superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, członkiem międzynarodowych stowarzyszeń, takich jak European Group for Organizational Studies (EGOS) oraz European Academy of Management (EURAM). Zainteresowania badawcze koncentruje na mechanizmach funkcjonowania organizacji, które opisuje w ujęciu psychochodynamicznym. Szczególną wagę przywiązuje do identyfikacji mechanizmów obronnych w organizacji oraz zjawiska przeniesienia w relacjach przełożony - podwładny. Bada wpływ osobowości liderów organizacji na zachowania pozostałych jej członków oraz związki pomiędzy objawami dysfunkcjonalności jednostek a przejawami dysfunkcji w organizacji.

Monika Chutnik - Dyrektor Zarządzająca w ETTA Global Leadership Consulting, największej polskiej firmie specjalizującej się w międzynarodowej współpracy w biznesie. Coach i trener przywództwa oraz konsultant międzykulturowy. Autorka książki "Szok kulturowy. Przyczyny. Konsekwencje. Przeciwdziałanie", licznych artykułów w tematyce międzykulturowej w magazynach takich jak Harvard Business Review, Personel Plus, Benefit, HRNews.pl. Doradza kadrze kierowniczej różnych szczebli. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje międzynarodowe środowisko korporacyjne (Hewlett-Packard, Nokia Siemens Networks, General Electric, Ernst&Young), mniejsze przedsiębiorstwa oraz organizacje pozarządowe, co stanowi bezcenną bazę do zrozumienia potrzeb klientów pochodzących z różnych sektorów. Mieszkała w Finlandii i Niemczech, pracuje w języku polskim, angielskim i niemieckim. Jako trener i coach pracowała w 14 krajach - oprócz tego prowadziła także wirtualne sesje dla uczestników z całego świata.

Olga Czechowska - psycholog, konsultant, coach (Erickson Professional Coach, ECPC, 2015). Od blisko 15 lat pracuje z organizacjami w zakresie rozwoju strategii HR - owych z obszaru rekrutacji oraz rozwoju pracowników. Ma 10 - letnie doświadczenie w ocenie i rozwoju kompetencji menedżerskich między innymi przy wykorzystaniu metody Assessment i Development Center (blisko 150 przeprowadzonych sesji na stanowiska menadżerskie wszystkich szczebli) oraz coachingu menedżerskiego i szkoleń. Współpracowała z takimi klientami, jak IBM, Volvo IT, ULTIMO, CCIG, Hoist Finance, Browar Namysłów, PZU. Obecnie pracuje jako Learning and Development Manager w GlobalLogic. Współpracuje również z osobami indywidualnymi, które są na etapie zmiany - od zmiany nawyków i zwyczajów, sposobu myślenia o sobie, po zmianę pracy i funkcjonowania w związkach. Towarzyszy ludziom w rozwoju, podążaniu za marzeniami i realizowaniu celów, które sobie stawiają, dostosowując tempo i kierunek do ich potrzeb, możliwości i oczekiwań.

Ewa Kosmowska - z wykształcenia pedagog, ukończyła Uniwersytet Wrocławski, studia podyplomowe Psychologii Zarządzania, Szkołę Coachingu TransMisja Magdaleny Sękowskiej potwierdzającą motywacje do bycia profesjonalnym coachem. Posiada certyfikacje International Coaching Community kolejne certyfikacje to poziom ACC wydany przez International Coaching Federation ICF, a obecnie w trakcie certyfikacji poziomu PCC w ICF Global. Posiada 7 – letnie doświadczenie menedżerskie. Do czerwca 2015 roku Dyrektor Personalny następnie Rozwoju Personelu-Prokurent, którego zadaniem było budowanie strategii personalnych i ich implementacja w złożonej strukturze Grupy Kapitałowej IMPEL. Praca z zarządami 22 spółek powiązanych. Wraz z podległym 8 - osobowym zespołem menedżerów HR inicjowała i wdrażała projekty takie jak: Systemowy Rozwój Najwyższej Kadry Menedżerskiej, Business Coaching - rola wewnętrznego coacha dla menedżerów, Strategię budowania organizacji przyjaznej pracownikom i Klientowi, Systemu Komunikacji wewnętrznej odpowiadającej za kulturę organizacyjną, Politykę Szkoleń dopasowaną do grup kompetencyjnych handlowych i operacyjnych pod wytyczone cele biznesowe, Program Trenera Wewnętrznego, Program wdrażania pracowników i mentoringu. Oprócz działalności menedżerskiej posiada 15 - letnie doświadczenie Trenera Biznesu, oraz 10 lat praktyki coacha. Współpracowała z takimi klientami, jak Brian Tracy International, GeMoney Bank, PKO BP, T-Mobile, Herbapol, MARS, HAERING Polska, WETROK Polska, KGHM, TP S.A., SELENA FM, SANTANDER CONSUMER BANK, BZWBK, CEDERROTH S.A., ARTECH Sp. z o.o., ZEBRA Sp. z o.o., PROLEARNING, KESSEL, APSYS.

Wojciech Męciński - praktyk w dziedzinie HRM z szerokim, blisko dziesięcioletnim doświadczeniem we wdrażaniu i rozwoju narzędzi i systemów HR w dużych organizacjach operujących w międzynarodowym środowisku. Coach certyfikowany przy ICC specjalizujący się w Executive i Business Coaching (blisko 1000 godzin praktyki). Od początku swojej kariery zawodowej blisko związany z działaniami z dziedziny ZZL (jako HR Development Manager, HR Manager). Obecnie od blisko 6 lat wykładowca i opiekun merytoryczny dzielący się wiedzą i doświadczeniem ze studentami Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, w tym jako Kierownik merytoryczny 3 grup dydaktycznych SP Coaching w Biznesie i Opiekun modułu HRM na studiach MBA (w partnerstwie z Franklin University, USA). Z wykształcenia prawnik. Niewątpliwym atutem jest fakt, iż posiada kilkunastoletnie doświadczenie managerskie oraz biznesowe, co pozwala na lepsze zrozumienie otoczenia i kontekstu, w którym operują Klienci biznesowi. Absolwent studiów MBA (Franklin University, USA). Dodatkowo w przebiegu pracy zawodowej miał okazję pracować w organizacjach o dużym zróżnicowaniu, zarówno wiekowym, jak i kulturowym. Jest również certyfikowanym Asesorem AC/DC oraz specjalistą z dziedziny badań kompetencyjnych. Brał udział zarówno, jako Konsultant Wiodący, jak i Asesor w szeregu złożonych projektach badawczych związanych z analizą potencjału kompetencyjnego.

Edyta Pazur - coach, trener, doradca i konsultant HR. Professional Certified Coach (PCC ) w ICF. Obecnie dyrektor wrocławskiego oddziału ICF. Współpracuje z dużymi organizacjami operujących w międzynarodowym środowisku. Specjalizuje się w Executive Coachingu oraz Coachingu Awansowanych Menedżerów. Ma 20 letnie doświadczenie w międzynarodowych korporacjach o różnych kulturach organizacyjnych, z czego kilkanaście lat jako menedżer. Posiada certyfikaty: Coacha metody CoachWise TM, Team Coacha, mentora wg metodologii CoachWise , Master Businness Tainer. Jest absolwentką programu Management 2006 na Canadian International Management Institute przy współpracy z Harvard Business School Publishing, Executive Leadership na WSB, Psychologii Coachingu na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Coaching w biznesie.

Sylwia Przytuła - doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jej zainteresowania badawcze i naukowe to międzynarodowa kadra menedżerska, ekspatriacja, różnice kulturowe w biznesie oraz psychologia zarządzania. Członek HEF (Higher Education Forum), SIETAR Polska (Society for Intercultural Education, Training and Research). Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji naukowych w języku polskim i angielskim, m.in. Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce (CeDeWu 2014), Międzynarodowa kadra menedżerska (UE Wrocław 2011). Prowadzi szkolenia z psychologii kierowania ludźmi, praktycznych aspektów HRM (http://www.szkolenia.ue.wroc.pl/). Uczestniczka wielu staży zagranicznych (m.in. International College Program, Orlando, USA i DCU-Dublin City University) oraz licznych wizyt studyjnych dla wykładowców, m.in. w Erasmus University (Holandia), Aalborg University (Dania), University of Cagliari (Sardynia), ESCIP School of International Business (Francja), Malta University, University of Malaga (Hiszpania), Porto University (Portugalia).

Ewa Radziwonowska - absolwentka Filologii Romańskiej na Uniwersytecie Łódzkim oraz podyplomowych studiów Nowoczesne Zarządzania Kadrami UE we Wrocławiu. Od 10 lat zatrudniona w firmie Hewlett Packard (Enterprise) Global Business Center, od 8 lat specjalista ds. rekrutacji i ekspert wiedzy procesowej. Trener wewnętrzny i zewnętrzny z zakresu rekrutacji i selekcji pracowników oraz kompetencji miękkich (sztuka prowadzenia prezentacji, zarządzanie czasem etc).

Katarzyna Włoskiewicz – coach (ACC International Coach Federation), asesor, menedżer z wiedzą psychologiczną. Absolwentka polsko – amerykańskiej uczelni (Wyższa Szkoła Biznesu – National –Louis University) oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku Psychologia. Ukończyła studia podyplomowe Public Relations w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie, Szkołę Trenerów Biznesu „Moderator”, Studium Coachingu ICF Ewy Mukoid. Mentor - coach Pracowni Coachingu Uniwersytetu Wrocławskiego, oficjalny partner – coach wspierający przedsiębiorców w ramach organizacji Lewiatan Business Angels. Wykładowca na Uniwersytecie Wrocławskiem na kierunku Communication Management oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym na kierunku Interpersonal Communication in Business. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce i za granicą (USA, Francja). Posiada 7 letnie doświadczenie menedżerskie. Kierowała, z wieloma sukcesami, kilkudziesięcio –osobowym zespołem odpowiedzialnym za realizację planów sprzedażowych, marketingowych oraz celów inwestycyjno-rozwojowych firmy RUCH. Otrzymała tytuł Trenera Roku 2011 realizując projekt szkoleniowo-coachingowy „Akademia Sprzedaży RUCH” dla trenerów/coachów wewnętrznych. Od 5 lat prowadzi samodzielne projekty szkoleniowo- doradcze oraz coachingowe Specjalizuje się w projektach dedykowanych kadrze menedżerskiej średniego i wyższego szczebla – zwłaszcza w obszarze przywództwa, komunikacji z pracownikami, standardów obsługi klienta oraz autoprezentacji. Projektuje i bierze udział w badaniach Pracowników metodą Assesment/Development Center. Prowadzi indywidualne sesje coachingowe (coaching menedżerski i life-coaching) dla Klientów polskich i zagranicznych z różnych obszarów działania m.in.: IT, marketingu, sprzedaży, branży medycznej, usług finansowych oraz konsultacyjnych. Sesje coachingowe prowadzi w języku polskim oraz angielskim (wypracowane ponad 1000 godzin coachingowych).

Czesław Zając - profesor zwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa), wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, a także wykładowca Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej. Autor ponad 100 publikacji. Główne kierunki zainteresowań badawczych: społeczne i organizacyjne problemy przejęć i fuzji przedsiębiorstw, kultura organizacyjna, zachowania człowieka w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych. Posiada bogate doświadczenia menedżerskie, uzyskane w trakcie wieloletniej pracy na bankowych stanowiskach dyrektorskich, oraz doświadczenia konsultingowe w obszarze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Kierował wieloosobowymi zespołami pracowniczymi i złożonymi projektami. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr Katarzyna Grzesik
tel. 71 36 80 416
e-mail: katarzyna.grzesik@ue.wroc.pl
pok. 112, bud. D

Opiekun naukowy

Prof. dr hab Czesław Zając
tel. 71 36 80 412
e-mail: czeslaw.zajac@ue.wroc.pl
pok. 105, bud. D

Cena

4900 PLN

Cena promocyjna, przy zapisie do 1. września 2016 r. oraz terminowym wniesieniu opłaty, wynosi 4.500 zł. Terminowe wniesienie opłaty oznacza uiszczenie płatności za studia do 15. października 2016 r.
Możliwość płatności w dwóch ratach:

  • I rata do 15. października 2016 r. (2 250 zł);
  • II rata do 15. lutego 2017 r. (2 250 zł).

Dla absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu cena studiów wynosi 4.500 zł.

W przypadku zapisów dokonanych po 1. września 2016 r. obowiązuje cena regularna w wysokości 4 900 zł. Możliwość płatności w dwóch ratach:

  • I rata do 15. października 2016 r. (2 450 zł);
  • II rata do 15. lutego 2017 r. (2 450 zł).

Na potrzebę słuchacza istnieje możliwość rozłożenia płatności na cztery raty.

Brak wpisowego.

Kontakt i zapisy

mgr Agnieszka Łazikowska Centrum Kształcenia Ustawicznego tel. 71 36 80 452, e-mail: agnieszka.lazikowska@ue.wroc.pl pok. 4, bud. CKU, ul. Kamienna 43-59, Wrocław

Adres do wysyłki dokumentów: Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Dodatkowych informacji o studiach udziela także kierownik studiów: tel. +48 609 649 416, e-mail: katarzyna.grzesik@ue.wroc.pl

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2016-10-14

Termin uruchomienia studiów: 2016-10-22

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1)
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (indywidualne lub od pracodawcy – załącznik 2 lub 3)
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, magister, inżynier) + kserokopia
  • kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony)
  • Dla obcokrajowców z UE oraz kandydatów posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych nie z polskich uczelni dodatkowo wymagane:
  • oryginał dyplomu ukończenia studiów MA bądź BA
  • tłumaczenie przysięgłe dyplomu
  • apostille
  • tłumaczenie apostille

Dodatkowe informacje

O przyjęciu decyduje kolejność zapisów na platformie internetowej i złożony komplet dokumentów.

Komplet dokumentów, w wersji papierowej, należy złożyć najpóźniej w ostatnim dniu rekrutacji (osobiście lub drogą pocztową).


Terminarz zjazdów (pierwszy semestr studiów):

1) 22-23.10.2016

2) 12-13.11.2016

3) 26-27.11.2016

4) 10-11.12.2016

5) 07-08.01.2017

6) 28-29.01.2017 



Zapisy zamknięte.

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto