Celem studiów jest wprowadzenie studentów w zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu. Wiedza, którą prowadzący zajęcia przekazują w trakcie spotkań, poza cechami natury merytorycznej, przyczynić ma się do rozwinięcia i poszerzenia umiejętności analizy problemów związanych ze społeczną odpowiedzialnością możliwą do zastania w codziennej działalności gospodarczej. Na tak wypracowanym gruncie wiedzy teoretycznej popartej egzemplifikacją z praktyki gospodarczej, absolwent studiów powinien z dużą swobodą po pierwsze umiejętnie dokonać analizy aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej i po drugie – podjąć stosowne decyzje adekwatne do bieżącej sytuacji. Duży nacisk w ramach proponowanych zajęć został położony na strategiczne ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz na jej wymiar ekonomiczny.
Aktualna edycja studiów kierowana jest do pracowników KGHM Polska Miedź S.A. Nasi absolwenci, poza wiedzą merytoryczną, nabywają praktyczne umiejętności między innymi w zakresie:
2 semestry, 160 godz.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Specyfika Grupy KGHM | 4 |
2. | Podstawowe modele CSR oraz koncepcja interesariuszy | 4 |
3. | Krajobraz CSRu w Polsce | 4 |
4. | Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością | 4 |
5. | Strategiczne zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu | 8 |
6. | Podejście do społecznej odpowiedzialności w oparciu o wytyczne norm PN-ISO 26000, AA1000 SES oraz wytyczne raportowania Global Reporting Initiative (GRI) | 12 |
7. | Wytyczne, standardy i dobre praktyki raportowania CSR w branży wydobywczej | 2 |
8. | Analiza case studies CSR w obszarze spółek surowcowych | 2 |
9. | Raportowanie danych pozafinansowych | 8 |
10. | Angażowanie pracowników w projekty społeczne. Informowanie o działaniach CSR w firmie. Komunikacja z pracownikami Grupy Kapitałowej | 4 |
11. | Mierzalność i ocena opłacalności projektów z obszaru społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw | 8 |
12. | Społeczna odpowiedzialność biznesu w ujęciu strategicznym - analiza przypadku | 4 |
13. | Pomiar dokonań (KPI) w społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw | 8 |
14. | Zarządzanie różnorodnością jako element polityki odpowiedzialności firmy wobec pracowników | 4 |
15. | Implementacja podejścia społecznie odpowiedzialnego w organizacji | 6 |
16. | Programy CSRowe jako narzędzie realizacji strategii CSR | 2 |
17. | Komunikowanie CSR, media społecznościowe | 4 |
18. | Corporate governance | 8 |
19. | Budżetowanie społecznej odpowiedzialności | 20 |
20. | Odpowiedzialne zarządzanie na tle łańcucha wartości | 8 |
21. | Zrównoważony łańcuch dostaw – znaczenie dla strategii firmy | 12 |
22. | Rola państwa, rynku i organizacji pozarządowych w tworzeniu i realizacji CSR | 4 |
23. | Współpraca międzysektorowa | 6 |
24. | Fundacja KGHM Polska Miedź – platforma do budowania relacji dobrosąsiedzkich i wsparcia regionu – case study | 1 |
25. | Sponsoring jako narzędzie realizacji strategii CSR | 1 |
26. | Międzynarodowe wymiary różnic kulturowych jako stymulanty CSR | 4 |
27. | Komunikacja projektów społecznych i CSR z otoczeniem. Informowanie i promocja CSR poza firmą. Zarządzanie sytuacją kryzysową | 8 |
RAZEM | 160 |
Warunki zgłoszenia na Studia: • podstawowa wiedza z zakresu zarządzania • podstawowa wiedza z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstwa branży wydobywczej • umiejętność analizy sytuacji społeczno-gospodarczej
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest: • otrzymanie zaliczeń wszystkich przedmiotów • obrona pracy końcowej (stawiamy nacisk na prace poruszające konkretne problemy praktyczne)
Studia trwają dwa semestry, program obejmuje 160 godzin zajęć
Studia rozpoczynają się w marcu 2016 r., kończą się w lutym 2017 r.
Zajęcia będą się odbywać w systemie zaocznym
Zajęcia na Studiach prowadzą pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, praktycy odpowiedzialni za wdrażanie społecznej odpowiedzialności biznesu, trenerzy biznesu z wieloletnim stażem.
dr Magdalena Rojek-Nowosielska
Katedra Socjologii i Polityki Społecznej
tel. 604 452 325
e-mail: magdalena.rojek-nowosielska@ue.wroc.pl
pok. 208, bud. A
mgr Agnieszka Łazikowska Centrum Kształcenia Ustawicznego tel. 71 36 80 949, e-mail: agnieszka.lazikowska@ue.wroc.pl pok. 4, bud. CKU, Kamienna 43, 53-307 Wrocław
Adres do wysyłki dokumentów: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Centrum Kształcenia Ustawicznego ul. Komandorska 118/120 53-345 Wrocław
Telefon kontaktowy do kierownika studiów - 604 452 325
PROSIMY O KORZYSTANIE Z FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO NA DOLE STRONY
Termin zakończenia rekrutacji: 2016-02-19
Termin uruchomienia studiów: 2016-03-11
Zapisy zamknięte.
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto