Podnoszenie efektywności organizacji (certyfikaty Six Sigma Yellow Belt i Lean Foundation)

online__21_


Semestr letni 2015/2016, zimowy 2016/2017

Rekrutacja do
Rekrutacja zakończona
Data uruchomienia
Studia odwołane
Cena
3 990,00 zł

Cele i charakterystyka studiów

Głównym celem studiów jest dostarczenie wiedzy i umiejętności potrzebnych kierownikom, menadżerom, liderom, koordynatorom zespołów projektowych, działającym na różnych szczeblach zarządzania na temat metod i narzędzi podnoszenia efektywności w organizacjach z wykorzystaniem Lean Management, 6 Sigma, BSC i Zarzadzania Portfelem Projektów.

To, co wyróżnia te studia to fakt, że nie koncentrują się na jednym konkretnym podejściu do zarządzania organizacją, natomiast stanowią zbiór najlepszych obecnie znanych praktyk biznesowych, służących identyfikowaniu potencjału organizacji, możliwości usprawnienia procesów, zarządzania wprowadzaniem zmian, a poprzez to podnoszeniu efektywności organizacji, jako rezultatu końcowego tj. Lean Management, 6 Sigma, Strategiczna karta wyników i Zarządzanie Portfelem Projektów.

Zajęcia prowadzone są przez praktyków, w głównej mierze w formie WARSZTATOWEJ, z dużym naciskiem na stronę praktyczną omawianych narzędzi w oparciu o rzeczywiste przykłady ich zastosowania i uzyskane rezultaty.

Narzędzia, które zostaną zaprezentowane mogą być wykorzystane nie tylko w firmach produkcyjnych czy usługowych, ale także organizacjach non-profit czy jednostkach administracji państwowej.

Studia oferują wiele korzyści dla słuchaczy:

• Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu,

• Uczestnicy studiów po zdaniu dodatkowego egzaminu oraz przygotowaniu i zaprezentowaniu pracy opisującej usprawnienia konkretnego obszaru organizacji, otrzymują możliwość zdobycia certyfikatów Six Sigma Yellow Belt i Lean Foundation,

• Wyselekcjonowaną grupę wykładowców, ekspertów w poszczególnych obszarach, z wieloletnim doświadczeniem,

• Uczestniczenie w studiach, których program odpowiada aktualnym potrzebom przedsiębiorstw,

• Możliwość nawiązania wielu cennych kontaktów oraz wymiany doświadczeń.

Program studiów

Zjazd 1

Moduł 1 Wprowadzenie do strategii

Czym jest strategia i jak przekłada się na codzienne funkcjonowanie organizacji? Dlaczego jej znajomość jest kluczowa we wszystkich projektach mających na celu podniesienie efektywności? W jaki sposób podejść do tworzenia, porządkowania lub rewizji strategii? Odpowiedzi na te pytania, na przykładzie wybranych organizacji, zbudują fundament do dalszej pracy warsztatowej.

Moduł 2 Zarządzanie portfelem projektów i programami

Jak efektywnie przełożyć strategię na konkretne działania? Może w tym pomóc odpowiednie podejście do zarządzania portfelem projektów. Zdefiniowanie konkretnych inicjatyw, odpowiednie ich sprioretyzowanie oraz zbudowanie efektywnych struktur zarządzania nimi mają wpływ na wzrost skuteczności codziennej pracy.

Moduł 3 Strategiczna karta wyników (BSC)

Dzięki strategicznej karcie wyników organizacje mogą sukcesywnie monitorować swoje strategie. Opracowanie karty wyników dla organizacji jak i mapy strategii, która ją wspomaga jest bardzo istotnym elementem planowania strategicznego każdej firmy. Ostatni moduł pierwszego zjazdu będzie więc poświęcony warsztatowemu wypracowaniu zrębów strategicznej karty wyników w przykładowych organizacjach.

Zjazd 2

Moduł 4 Zmiana jako projekt

Wprowadzenie do zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem procesu zmiany, sposobów definiowania projektów, analizy interesariuszy i ich wpływu na projekt, definiowania zakresu projektu, budowania skutecznych struktur zarządzania projektem oraz podstaw zarządzania ryzykiem.   Zjazd 3

Moduł 5 6 sigma, faza define

Podstawy metodyki DMAIC oraz podstawowego narzędzia w zarządzaniu projektem six sigma jakim jest karta projektu six sigma.

Moduł 6 6 sigma, faza define

Identyfikacja oczekiwań biznesowych klienta za pomocą narzędzia CTC/CTQ, wskazującego na wymagania krytyczne ze względu, na jakość oraz modelu KANO, pozwalającego skupić się na najbardziej pożądanych parametrach produktu/usługi.

Zjazd 4

Moduł 7 6 sigma, faza measure

Pomiar obecnego stanu procesu z wykorzystaniem mapy przebiegu procesu (flowchart). Identyfikacja kluczowych zmiennych procesu oraz przygotowanie do zbierania danych dla istotnych parametrów/charakterystyk. Analiza systemu Pomiarowego (MSA) za pomocą Gauge R&R oraz sam pomiar.

Moduł 8 6 sigma, faza analyze

W celu wykrycia źródeł problemów dokonanie wstępnej analizy danych historycznych oraz zebranych (metoda Pareto, histogram). W dalszej kolejności zaawansowana analiza danych z wykorzystaniem metody SPC (Statistical Process Control).

Zjazd 5

Moduł 9 6 sigma, faza improve

Optymalizacja analizowanego procesu poprzez wdrażanie rozwiązań wygenerowanych w trakcie burzy mózgów. Do przedstawionych narzędzi wspierających ten etap oprócz burzy mózgów należą również macierz decyzyjna oraz ocena ekspertów, wspierające proces lejkowania.

Moduł 10 6 sigma, faza control

Aby utrzymać wprowadzone zmiany trzeba w organizacji wdrożyć i utrzymać nowy standard. Służą do tego takie narzędzia jak: listy kontrolne, karty kontrolne, poka-yoke czy też praca standaryzowana.

Zjazd 6

Moduł 11 Lean Management – wstęp

Wprowadzenie do metodyki Lean Management, historii, założeń dobrze funkcjonującego zbalansowanego systemu Lean Management. Zapoznanie z 8 marnotrawstwami oraz sposobami ich eliminowania.

Moduł 12 Lean Management – mapowanie strumienia wartości

Istota VSM jest analiza czynności podejmowanych w procesie produkcji wyrobów o tej samej lub zbliżonej technologii, wykonywanych na tych samych urządzeniach produkcyjnych w celu identyfikacji marnotrawstw, a także ich eliminacji w dalszej kolejności procesu usprawniania.

Zjazd 7

Moduł 13 Lean Management – raport A3

Raport A3 służy wielu firmom, jako narzędzie w procesie rozwiązywania problemów. Istota raportu to zmuszenie pracownika do postepowania zgodnie z zasadami znajdowania przyczyn źródłowych problemów w procesie i wdrażania działań zaradczych.

Moduł 14 Lean Management – zarządzanie wizualne (visual management)

Skuteczne zarządzanie systemem produkcyjnym czy usługowym wymaga szybkiego otrzymywania zeń informacji oraz odpowiedniego ich przetwarzania.

Moduł 15 Lean Management – 5S

5S to narzędzie ciągłego doskonalenia, którego celem jest stworzenie dobrze zorganizowanego i uporządkowanego miejsca pracy. Wdrożenie 5S pozwala poprawić jakość produkowanych wyrobów i świadczonych usług, podnieść wydajność pracy, zwiększyć stabilność procesów oraz obniżyć koszty działania firmy.

Zjazd 8

Moduł 16 Lean Management – JIT(Just in Time)

Metoda zarządzania stosowana w celu redukcji pracy w toku (ang. Work in progres) i poziomu zapasów w całym procesie produkcyjno-magazynowym i związanych z tym kosztów. Aby zredukować pracę w toku i efektywnie wdrożyć JIT zastosować należy podejścia pull-system, one-piece-flow oraz kanban.

Moduł 17 Lean Management – TWI

Jest to program rozwoju umiejętności przełożonych (brygadzistów, mistrzów, liderów, kierowników itp.) w zakresie Instruowania Pracowników (IP), budowania dobrych Relacji z Pracownikami (RP), doskonalenia Metod Pracy (MP) oraz zapewnienia Bezpieczeństwa Pracy (BP).

Zjazd 9

Moduł 18 Lean Management – SMED

Czas przezbrojenia decyduje o elastyczności systemu produkcyjnego. Im krótszy, tym mniejsze straty w oczekiwaniu na przezbrojenie i ustawienie maszyn (maszyny), a więc tym mniejsze partie produktów można produkować opłacalnie. SMED to zarówno nazwa metody szybkiego przezbrajania, jak i metodologii osiągania czy też wdrażania tej metody.

Moduł 19 Lean Management – kaizen

Kaizen jest koncepcją ciągłego doskonalenia, usprawniania. Polega ona na zaangażowaniu wszystkich pracowników organizacji, niezależnie od szczebla, w stałe poszukiwanie pomysłów udoskonalenia wszystkich obszarów organizacji.

Zjazd 10 (Karpacz)

Moduł 20 i 21 Seminarium – obrona projektów (grupy)

Wspólne obrony projektów opracowanych w toku studiów. Doskonała okazja do przyjrzenia się kompletnym rozwiązaniom opracowanym przez poszczególne grupy.

Adresaci

• Studia adresowane są do osób pełniących funkcje menedżerskie, jak i przygotowujących się do ich objęcia, wdrożeniowców, pracowników operacyjnych. • Dzięki przekrojowemu zakresowi materiału, połączeniu metod BSC, 6 sigma oraz Lean Management studia adresowane są do tych, którzy za pomocą nowoczesnych narzędzi chcą mieć realny wpływ na sukces swojej organizacji.

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 160 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Wprowadzenie do strategii 4
2. Zarządzanie portfelem projektów i programami 8
3. Strategiczna karta wyników (BSC) 4
4. Zmiana jako projekt 16
5. 6 sigma, faza define 8
6. 6 sigma, faza define 8
7. 6 sigma, faza measure 8
8. 6 sigma, faza analyze 8
9. 6 sigma, faza improve 8
10. 6 sigma, faza control 8
11. Lean Management – wstęp 8
12. Lean Management – mapowanie strumienia wartości 8
13. Lean Management – raport A3 8
14. Lean Management – zarządzanie wizualne (visual management) 4
15. Lean Management – 5S 4
16. Lean Management – JIT(Just in Time) 8
17. Lean Management – TWI 8
18. Lean Management – SMED 8
19. Lean Management – kaizen 8
20. Seminarium – obrona projektów (grupy) 8
21. Seminarium – obrona projektów (grupy) 8
RAZEM 160

Warunki i sposób zaliczenia studiów

• Obecności zajęciach (min. 80% obecności), • Przygotowanie i prezentacja projektu usprawnieniowego dotyczącego poddanego zmianom konkretnego procesu/obszaru w firmie (praca grupowa) •Test zaliczeniowy z obszaru 6 sigma (zjazd 5) •Test zaliczeniowy z obszaru Lean (zjazd 9)

Organizacja studiów

Studia prowadzone są w języku polskim na Wydziale Nauk Ekonomicznych. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (zjazdy raz w miesiącu) w godzinach 9.00-16.00 w budynku Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu. Materiały dydaktyczne i wszystkie niezbędne informacje dla słuchaczy zamieszczane są na platformie internetowej. W trosce o najwyższą jakość nauczania studia podlegają systematycznej ewaluacji.

Kadra dydaktyczna

Kadrę dydaktyczną stanowią praktycy prowadzący projekty dla firm krajowych, jak również o zasięgu międzynarodowym

1. Grzegorz Szałajko

Doradca strategiczny i menedżer projektów. Wspiera menedżerów w budowaniu strategii, modeli biznesowych oraz skutecznych środowisk do realizacji przedsięwzięć, doskonalenia metod zarządzania i skutecznego wprowadzania zmian. Posiada doświadczenie zawodowe obejmujące zarówno współpracę z firmami o zasięgu globalnym jak i z lokalnymi liderami rynku w branżach takich jak IT, telekomunikacja, outsourcing usług, finanse i bankowość, R&D, produkcja przemysłowa, energetyka czy branża wydobywcza. Fellow w międzynarodowym think-tanku Systemic Excellence Group. Od 2005 roku jest asesorem w prestiżowym konkursie IPMA International Project Excellence Award, a w latach 2011-2014 był przez dwie kadencje członkiem IPMA Award Management Board. Wniósł również znaczny wkład w rozwój narodowych nagród Project Excellence w Polsce i Nepalu, w którym jest honorowym członkiem Project Management Association of Nepal. Od 2013 roku jest wiodącym edytorem nowego, międzynarodowego standardu oceny projektów IPMA Project Excellence Baseline. Jest również jednym z pierwszych członków PMI Poland Chapter oraz współzałożycielem wrocławskiego oddziału PMI, w którym pełnił przez kilka lat funkcję v-ce prezesa d.s. współpracy. Ponadto Grzegorz jest cenionym speakerem zapraszanym do udziału w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach w dziedzinie zarządzania projektami.

2. Dr Wojciech Josek

W swoim dorobku posiada wdrożenia rozwiązań Lean, Six Sigma oraz podejścia Kaizen w obszarach pozaprodukcyjnych, przede wszystkim w procesach IT, finansowo-księgowych, HR, a także administracyjnych oraz biurowych. Doktor nauk ekonomicznych. Swoje kompetencje trenerskie zaczął rozwijać nauczając przedmiotów finansowych oraz zarządzania projektami na Politechnice Wrocławskiej, a następnie jako trener metodyk Lean oraz Six Sigma w międzynarodowych korporacjach. Podąża drogą Six Sigma od chwili, gdy uzyskał certyfikat Six Sigma White Belt, a następnie Six Sigma Green Belt. Obecnie certyfikowany Six Sigma Black Belt oraz kierownik projektów z wieloletnim doświadczeniem w tym obszarze, kierownik zespołu jakości w międzynarodowej korporacji IT. Audytor norm ISO 9001, ISO 20 000 oraz ISO 27001.

3. Dr Adam Cetera

Zajmuje się usprawnieniami w organizacjach od ponad 15stu lat. Jest certyfikowanym Six Sigma Black Beltem od 2001 roku. W latach 2002-2006 prowadził szkolenia wewnętrzne na poziomie Black Belt i Green Belt w dużej korporacji w języku polskim, niemieckim i angielskim. Był liderem kilku projektów na poziomie korporacji. W firmie farmaceutycznej wdrażał Lean oraz opracował autorski Manufacturing Execution System (MES). Obecnie pełni funkcję Kierownika ds. Ciągłego doskonalenia w międzynarodowej firmie produkcyjnej na obszar całej Europy – nadzoruje system Continuous Improvement w fabrykach w Polsce, Niemczech, Węgrzech i Rumuni. Adam posiada tytuł doktora, który zdobył w Instytucie Materiałoznawstwa i Mechaniki Technicznej we Wrocławiu. Zdobył doświadczenie w branży samochodowej i farmaceutycznej.

4. Grzegorz Muzyka

Doświadczenie z zakresu Lean management zdobywał przede wszystkim w sektorze usługowym. Przez wiele lat nadzorował projekty transformacji biznesu wiodącej międzynarodowej korporacji IT w ośrodkach na całym świecie. Zarządzał strategicznymi programami zmian i rozwoju firmy w zakresie dostarczania usług i wzmacniania kultury ciągłego doskonalenia. Pracując w globalnym przedsiębiorstwie miał okazję uczestniczyć we wdrażaniu szczupłego zarządzania na różnych szczeblach organizacji. Zdobyte doświadczenie i szkolenia zaowocowały certyfikacją Black Belt. Obecnie Grzegorz kieruje Działem Zarządzania Usługami (kierownicy i koordynatorzy usług) w wiodącej międzynarodowej firmie. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej oraz Wydziału Zarządzania i Informatyki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy. Posiada również stopień podoficerski Wojska Polskiego uzyskany w Wyższej Szkole Oficerskiej Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu.

5. Dawid Bogdański

Certyfikowany Six Sigma Black Belt oraz Prince2 Practitioner, posiadający szerokie doświadczenie we wdrażaniu projektów usprawnieniowych w obszarach biurowych. Swoje doświadczenie zdobywał w strukturach państwowych jak również w przedsiębiorstwach o charakterze międzynarodowym. Ekspert w dziedzinie outsourcingu wewnętrznego oraz zewnętrznego w obszarach: Sales Compensation Operations oraz IT. Autor QMS (Quality Management System) – systemu jakościowego wprowadzonego we wrocławskim centrum informatycznym jednej z wiodących firm IT na świecie. Aktualnie manager ds. globalnych procesów biznesowych w międzynarodowej korporacji zatrudniającej ponad 300 000 pracowników.

6. Wiktor Straszak

Wiktor jest certyfikowanym Six Sigma Black Beltem, trenerem Lean Six Sigma z wieloletnim doświadczeniem. Jako praktyk miał okazję być między innymi prelegentem XIV konferencji Lean Management – organizowanej przez Lean Enterprise Institute. Praktyczną i teoretyczną znajomość narzędzi Lean i Six sigma zdobywał w pracy zawodowej na stanowiskach: Value Stream Manager, Black Belt Engineer, Koordynator Lean, Project Manager, Główny Technolog, Kierownik Kontroli Jakości. Jest audytorem wewnętrznym Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z ISO: 9001, 14001, 16949 i 13485. Uczestnik autorskiego programu połączenia metodyki TWI, 5S, SMED i TPM w jeden spójny program doskonalenia procesów produkcyjnych. Wiktor jest Absolwent Politechniki Wrocławskiej Wydziału Mechanicznego na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn.

7. Michał Cach

Project Manager, specjalista ds. Lean Six Sigma, konsultant i trener biznesowy. W swojej karierze pracował z blisko 40 różnymi przedsiębiorstwami, w większości z dużymi firmami i korporacjami z branż automotive, elektroniki, BPO oraz bankowości i finansów. Przeprowadził ponad 1500 godzin szkoleń, warsztatów, seminariów i konsultacji związanych z rozwiązywaniem problemów biznesowych, doskonalenia procesów i szeroko pojętej optymalizacji, pracując zarówno z operatorami linii produkcyjnych, liderami, managerami, jak i kierownictwem najwyższego szczebla. Od dwóch lat związany ze szwajcarską bankowością inwestycyjna i private banking, gdzie prowadzi strategiczne projekty przy użyciu metodyki Lean Sigma i mentoruje liderów projektów optymalizacyjnych. Absolwent studiów inżyniersko- magisterskich na kierunku Zarządzanie i Marketing na Politechnice Wrocławskiej. Przeszedł szkolenia z szerokiego zakresu metod rozwiązywania problemów i usprawniania procesów m.in. Six Sigma (green belt, black belt), Lean Sigma (green belt, black belt), Lean, TWI (Training Within Industry) czy też metod kreatywnych i innowacyjności.

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr Monika Kwiecińska
tel. 608 325 162
e-mail: monika.kwiecinska@ue.wroc.pl
pok. 112, bud. D

Cena

3990 PLN

Cena promocyjna przy jednorazowej wpłacie przed terminem uruchomienia studiów - 3 990 PLN!!!

Cena regularna – 4 500 PLN, istnieje możliwość płatności w 4 ratach

cena obejmuje koszt egzaminu i certyfikatów;

Kontakt i zapisy

Agnieszka Łazikowska Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław tel. 71 36 80 949; mail: agnieszka.lazikowska@ue.wroc.pl www.podyplomowe.ue.wroc.pl www.szkolenia.ue.wroc.pl

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2015-12-31

Termin uruchomienia studiów: 2016-01-31

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1)
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (indywidualne lub od pracodawcy – załącznik 2 lub 3)
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny)
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych + kserokopia
  • kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony)

Dodatkowe informacje


Kontakt i zapisy

Agnieszka Łazikowska

Centrum Kształcenia Ustawicznego

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław

tel. 71 36 80 949; mail: agnieszka.lazikowska@ue.wroc.pl

Adres do wysyłki dokumentów:

Centrum Kształcenia Ustawicznego

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław


W przypadku dużej liczby kandydatów termin rekrutacji może ulec skróceniu. O przyjęciu decyduje kolejność zapisów na platformie internetowej, komplet złożonych dokumentów. Max wielkość grupy to 25 osób.


Zapisy zamknięte.

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto