Rachunkowość budżetowa i finanse publiczne (5 edycja - ZMIENIONA)

online__21_


Semestr zimowy 2015/2016, letni 2015/2016

Rekrutacja do
07.10.2015 r.
Termin upłynął
Data uruchomienia
10.10.2015 r.
Studia uruchomione
Cena
3 999,00 zł

Cele i charakterystyka studiów

Celem studiów jest przekazanie aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu finansów i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych, wyrobienie praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sporządzaniem sprawozdań budżetowych i finansowych, decyzjami finansowymi i przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych.

Ukończenie studiów pozwoli na podwyższenie kwalifikacji zawodowych oraz uzyskanie kompetencji potrzebnych do wykonywania pracy w działach księgowych i finansowych jednostek sektora finansów publicznych.

Adresaci

Studia adresowane są do osób, które ukończyły studia wyższe (inżynierskie, licencjackie, magisterskie), pracujących lub zainteresowanych podjęciem pracy w jednostkach sektora finansów publicznych, związanej z rachunkowością i finansami.

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 176 godz.

Program studiów

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Wprowadzenie do rachunkowości i sprawozdawczości finansowej 28
2. Finanse publiczne 20
3. Rachunkowość budżetowa 32
4. Szczególne zasady rachunkowości i innych jednostek SFP 8
5. Rewizja finansowa 8
6. Sprawozdawczość budżetowa 20
7. Dyscyplina finansów publicznych 8
8. Podatek VAT w sektorze finansów publicznych 8
9. Audyt wewnętrzny 8
10. Zamówienia publiczne 4
11. Organizacja rachunkowości budżetowej 8
12. Partnerstwo publiczno-prywatne 4
13. Seminarium 1
14. Elementy prawa i postępowania administracyjnego 4
15. Kontrola zarządcza 8
16. Projekty unijne - dokumentowanie, rozliczanie i kontrola wydatków 8
17. Egzamin końcowy 0
RAZEM 177

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów jest napisanie pracy końcowej, której obrona odbędzie się po drugim semestrze studiów.

Organizacja studiów

Studia prowadzone będą w weekendy, zjazdy odbywać się będą co 2 tygodnie (ok. 7 zjazdów w semestrze).

Wprowadzenie do rachunkowości i sprawozdawczości finansowej 28g. Finanse publiczne 20g. Rachunkowość budżetowa 32g. Rewizja finansowa 8g. Sprawozdawczość budżetowa 20g. Dyscyplina finansów publicznych 8g. Podatek VAT w sektorze finansów publicznych 8g. Audyt wewnętrzny 8g. Kontrola zarządcza 8g. Zamówienia publiczne 4g. Organizacja rachunkowości budżetowej 8g. Partnerstwo publiczno-prywatne 4g. Projekty unijne - dokumentowanie, rozliczanie i kontrola wydatków 8g. Elementy prawa i postępowania administracyjnego 4g. Szczególne zasady rachunkowości innych jednostek SFP 8g. Seminaria

Kadra dydaktyczna

Ponieważ celem studiów jest przekazanie aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu finansów i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych zajęcia prowadzą doświadczeni pracownicy naukowo - dydaktyczni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, zajmujący się zarówno praktyką jak i teorią wykładanych zagadnień oraz przedstawiciele praktyki, osoby o dużym doświadczeniu zawodowym i dydaktycznym.

Bartłomiej Nita - dr habilitowany, profesor UE, opiekun naukowy studiów podyplomowych Rachunkowość Budżetowa i Finanse Publiczne, Kierownik Katedry Teorii Rachunkowości i Analizy Finansowej. Specjalizuje się w rachunkowości zarządczej i kontroli. Autor wielu opracowań teoretycznych i praktycznych.

Joanna Koczar - doktor nauk ekonomicznych, kierownik studiów podyplomowych Rachunkowość Budżetowa i Finanse Publiczne, wieloletni pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Swoje doświadczenia praktyczne oraz wiedzę teoretyczną przekazuje zarówno studentom, jak i uczestnikom szkoleń i kursów. Jest aktywnym członkiem SKwP, w którym prowadzi kursy na 2 stopniu ścieżki certyfikacji.

Lucyna Hanus - prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej, od wielu lat czynnie współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu oraz z SKwP, przekazując swoją wiedzę studentom i słuchaczom.

Bożena Rudnicka-doktor nauk ekonomicznych, jest nauczycielem i szkoleniowcem specjalizującym się w tematach z zakresu rachunkowości budżetowej, na stale współpracuje z miesięcznikiem „Finanse Publiczne” oraz czasopismem „Doradca” skierowanym do kadry finansowo-księgowej jednostek oświatowych, jest autorką ponad stu artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej, współautorką kilku książek , doświadczonym wykładowcą na szkoleniach skierowanych do księgowych jednostek budżetowych i innych jednostek sektora finansów publicznych.

Władysław Fałowski- doktor nauk ekonomicznych, biegły rewident, aktywny członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (członek Zarządu Oddziału Okręgowego we Wrocławiu oraz, na szczeblu centralnym, Głównej Zawodowej Komisji Egzaminacyjnej) oraz członek Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (aktualnie w składzie Krajowej Komisji Nadzoru). Swoją wiedzę od wielu lat przekazuje studentom i słuchaczom, jest również autorem i współautorem wielu ekspertyz i opinii dotyczących problemów finansowo-księgowych (w tym na potrzeby Krajowego Rejestru Sądowego i prokuratury).

Barbara Wołczak - pracownik Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń RIO w Opolu. Prowadzi liczne szkolenia i seminaria dla skarbników i służb finansowych j.s.t., dotyczące sprawozdawczości budżetowej i operacji finansowych. Jest współautorką wielu opracowań analitycznych i statystycznych, w tym corocznego „Sprawozdania z działalności Regionalnych Izb Obrachunkowych i wykonania budżetów przez jednostki samorządu terytorialnego". Swoją merytoryczną wiedzę upowszechnia również w licznych publikacjach, stale współpracuje z wydawnictwem Beck oraz Presscom.

Bożena Bober- Dyrektor Wydziału Zarządzania Finansowego RPO w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. Specjalistka w zakresie rozliczania projektów dofinansowanych z budżetu Unii Europejskiej, którymi zajmuje się od 2004 r. Wdrażała ZPORR, była współautorem dokumentacji i procedur niezbędnych do realizacji RPO na lata 2007-2013.

Monika Mucha - doktor nauk prawnych, doradca podatkowy, wspólnik w Tax Advisors Group sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego. Świadczy usługi doradcze dla podmiotów samorządowych, spółek użyteczności publicznej, gmin i szkół wyższych. Autorka licznych artykułów publikowanych m. in. na łamach: Monitora Podatkowego, Przeglądu Podatkowego, Przeglądu Sądowego, Przetargów publicznych, Samorządu Terytorialnego, stały współpracownik renomowanych firm szkoleniowych w zakresie prawa podatkowego.

Jarosław Olejniczak - doktor nauk ekonomicznych, specjalista w zakresie finansów publicznych. Autor wielu publikacji z tego zakresu.

Katarzyna Piotrowska - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Teorii Rachunkowości i Analizy Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z audytem. Stale współpracuje z praktyką gospodarczą.

Piotr Oleksyk - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Teorii Rachunkowości i Analizy Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autor wielu publikacji z zakresu partnerstwa publiczno - prywatnego, stale współpracujący z praktyka gospodarczą.

Danuta Fesz- Grubiak- praktyk i wykładowca prawa cywilnego gospodarczego i administracyjnego, prowadzi szkolenia w tym zakresie, między innymi na zlecenie Kancelarii Premiera dla pracowników administracji. W latach 1996- 2010 była sędzią, obecnie prowadzi kancelarię notarialną.

Rafał Smereka - praktyk, kierownik Działu Organizacyjno -Prawnego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu specjalizuje się w sporządzaniu umów o zamówienia publiczne, czynnie uczestniczy w komisjach przetargowych

Kierownictwo i opieka naukowa

Kierownik

dr Joanna Koczar
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 501 734 623
e-mail: joanna.koczar@ue.wroc.pl
pok. 521, bud. Z

Opiekun naukowy

dr hab. Bartłomiej Nita, prof. UEW
Katedra Rachunkowości, Sprawozdawczości i Analizy Finansowej
tel. 607 440 204
e-mail: bartlomiej.nita@ue.wroc.pl
pok. 519, bud. Z

Cena

3999 PLN

Istnieje możliwość rozłożenia opłat na raty

Kontakt i zapisy

mgr Anna Kozak Centrum Kształcenia Ustawicznego tel. 71 36 80 949, e-mail: anna.kozak@ue.wroc.pl pok. 4, bud. CKU, ul. Kamienna 43-59 Wrocław

Adres do wysyłki dokumentów: Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław

Godziny otwarcia biura znajdują się na stronie głównej w zakładce kontakt

kontakt z kierownikiem studiów: joanna.koczar@wp.pl lub joanna.koczar@ue.wroc.pl

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2015-10-07

Termin uruchomienia studiów: 2015-10-10

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1)
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (indywidualne lub od pracodawcy – załącznik 2 lub 3)
  • 2 zdjęcia
  • odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich lub licencjackich + kserokopia
  • kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony)

Dodatkowe informacje

Szanowni Państwo,

Pierwsze zajęcia odbędą się w dniach 10 i 11.10. 2015, w godz. od 9.00 do 15.45, w sali 212 bud. CKU. 

Pełny harmonogram został przesłany 26.09.2015 na skrzynki mailowe podane przy logowaniu sie do systemu. 

do zobaczenia, Joanna Koczar 


Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto