Obecnie trwa rekrutacja do grupy XIV. Termin przyjmowania zgłoszeń - 15 września 2012 r.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu podatków i innych obciążeń obowiązkowych jest warunkiem legalnego i skutecznego funkcjonowania, w szczególności w życiu gospodarczym. Celem studiów podyplomowych jest przekazanie niezbędnej wiedzy z zakresu prawa podatkowego, procedur podatkowych, polityki podatkowej przedsiębiorstwa oraz zasad sprawozdawczości finansowej i zarządczej, wzbogaconej dodatkowo umiejętnościami stosowania oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych i podatkowych. Sprawność w posługiwaniu się normami prawa podatkowego jest podstawą dokonywania prawidłowych rozliczeń podatkowych oraz stanowi niezbędny warunek prowadzenia optymalnej polityki podatkowej przedsiębiorstwa i wykonywania zawodu doradcy podatkowego. Ponadto przekazana zostanie problematyka z zakresu prawa celnego, zasad międzynarodowego opodatkowania, obowiązującego systemu ubezpieczeń, a także niezbędnych w tym zakresie elementów prawa cywilnego, gospodarczego i praw pracy.
Zakres merytoryczny studiów odpowiada wymaganiom stawianym kandydatom na doradcę podatkowego.
Studia podyplomowe DORADZTWO PODATKOWE I ZARZĄDZANIE PODATKAMI są kierowane do kandydatów na doradców podatkowych, kadry menedżerskiej, w szczególności odpowiedzialnej za decyzje finansowe, do księgowych i pracowników biur rachunkowych zajmujących się rozliczeniami podatkowymi oraz do osób zainteresowanych problematyką podatkową.
2 semestry, 224 godz.
Lp. | Nazwa przedmiotu |
---|---|
1. | Wprowadzenie do zarządzania podatkami i ryzykiem podatkowym |
2. | Podstawy skarbowości |
3. | Polski system podatkowy |
4. | Organizacja administracji podatkowej |
5. | Ewidencja podatników |
6. | Zobowiązania podatkowe i postępowanie podatkowe |
7. | System ubezpieczeń |
8. | Podatek dochodowy od osób fizycznych |
9. | Podatek dochodowy od osób prawnych |
10. | Podatek od towarów i usług |
11. | Podatek akcyzowy |
12. | System opłat i podatków lokalnych |
13. | Cła i procedury celne |
14. | Opodatkowanie międzynarodowe i unikanie podwójnego opodatkowania |
15. | Zasady rachunkowości |
16. | Prowadzenie ksiąg podatkowych |
17. | Księgi rachunkowe w rozliczeniu podatkowym |
18. | Sprawozdawczość i rewizja finansowa |
19. | Kontrola podatkowa i kontrola skarbowa |
20. | Postępowanie egzekucyjne w administracji |
21. | Prawo karne skarbowe |
22. | Elementy prawa cywilnego i gospodarczego |
23. | Prawo pracy |
24. | Polityka podatkowa przedsiębiorstwa |
25. | Ceny transferowe w rozliczeniu podatkowym |
26. | Studia przypadków |
• obecności na zajęciach
• przygotowanie i obrona pracy dyplomowej
• studia są organizowane na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów
• zajęcia odbywają się w soboty i niedziele co dwa tygodnie
• słuchacze otrzymują zestaw książek związanych z tematyką studiów
Zajęcia prowadzone są przede wszystkim przez pracowników Izby Skarbowej oraz urzędów skarbowych we Wrocławiu, doradców podatkowych zatrudnionych w firmach doradczych oraz prowadzących własne kancelarie, a także przez uznanych wykładowców Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
dr Michał Poszwa
Katedra Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu
tel. 501 056 723
e-mail: michal.poszwa@ue.wroc.pl
pok. 513, bud. Z
prof. dr hab. Edward Nowak
Katedra Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu
e-mail: edward.nowak@ue.wroc.pl
4450 PLN
istnieje możliwość rozłożenia płatności na dwie równe raty płatne przed rozpoczęciem semestru
Małgorzata Sobolewska
Sekretariat Katedry Rachunku Kosztów i Rachunkowości Zarządczej
tel. 71 36 80 422
e-mail: malgorzata.sobolewska@ue.wroc.pl
pokój 511Z
Sekretariat czynny 16 sierpnia: pn-pt. 7.30-15.00 (przerwa urlopowa 16.07.-15.08.)
Dokumenty należy składać osobiście lub listownie na adres:
Katedra Rachunku Kosztów i Rachunkowości Zarządczej
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
budynek Z, pokój 511
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Złożenie dokumentów oznacza przyjęcie na studia. Po złożeniu dokumentów słuchacze otrzymują listownie informację o dokładnym terminie i miejscu rozpoczęcia zajęć.
Uwaga: osoby, które nie chcą się logować mogą wydrukować wzór dokumentów i wypełnić ręcznie (wzory druków w zakładce Dokumenty). Oczywiście dokumenty rekrutacyjne można wydrukować w sekretariacie i na miejscu wypełnić.
Uwaga:
W okresie 16.07.-15.08. sekretariat studiów nieczynny (przerwa urlopowa).
W okresie przerwy urlopowej dokumenty można składać w dziekanacie - pokój 209Z.
Dodatkowe informacje na temat studiów można uzyskać u kierownika
tel. 501 05 67 23.
Odbiór świadectw ukończenia studiów w sekretariacie (pokój 511Z) do 13 lipca. Po tym terminie odbiór świadectw w dziekanacie (pokój 209Z).
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto