Studia przygotowują do samodzielnego prowadzenia coachingu. Składają się z zajęć praktycznych, warsztatów i wykładów, kształtujących postawę coacha i rozwijają umiejętności w zakresie prowadzenia sesji coachingowych. Udział w zajęciach nie tylko rozwija kompetencje coachingowe, ale również silnie wpływa na osobisty rozwój.
Program został specjalnie opracowany dla osób, które pragną rozwijać praktyczne umiejętności prowadzenia coachingu. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą oferować coaching w ramach własnej działalności, w szczególności: menedżerów, dyrektorów zarządzających, osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacji, osoby mające kontakt z klientem, przedstawicieli handlowych, doradców zawodowych, trenerów, konsultantów, pedagogów i psychologów, specjalistów i ekspertów różnych specjalności oraz aktualnych i przyszłych coachów.
2 semestry, 176 godz.
Uczestnicy Studium otrzymują na zakończenie świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych z wykazem przedmiotów i oceną ogólną. Świadectwo jest wyrazem uaktualnienia i pogłębiania wiadomości, podniesienia kwalifikacji i przekwalifikowania.
Warunkiem zaliczania Studiów jest:
• obecności na zajęciach (wymagane jest 70% obecności),
• przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.
Studia zorganizowane są na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów.
Zajęcia odbywać się będą w soboty i w niedziele (co 2 tygodnie).
Słuchacze otrzymają szczegółowy harmonogram zajęć przed pierwszym zjazdem.
W trakcie Studiów Uczestnikom przekazane zostaną materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej oraz część materiałów w wersji drukowanej.
Pracownicy UE we Wrocławiu
Praktycy – w zależności od modułu: menedżerowie, osoby zajmujące się coachingiem związane z instytucjami certyfikującymi coachów, psycholodzy, specjaliści i eksperci.
dr Aleksander Binsztok
tel. 71 36 80 511, 602 717 555
e-mail: aleksander.binsztok@ue.wroc.pl
pok. 603, bud. Z
prof. dr hab. Kazimierz Perechuda
tel. 71 36 80 655
e-mail: kazimierz.perechuda@ue.wroc.pl
pok. 713, bud. Z
4790 PLN
Odpłatność może być rozłożona na dwie raty po 2395 zł za semestr, płatne w określonych terminach. Pierwsza rata będzie płatna przed rozpoczęciem semestru pierwszego, druga rata z początkiem drugiego semestru. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość ustalenia większej {niż przewidziana powyżej} ilości rat.
Zgłoszenia na studia prosimy kierować do Katedry:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Katedra Zarządzania Informacją i Wiedzą
ul. Komandorska 118/120
53-345 Wrocław
Kierownik Studiów:
dr Aleksander Binsztok
tel. kom.: 602 717 555
tel. służb.: 71 36 80 511
e-mail: aleksander.binsztok@ue.wroc.pl
Koordynator Studiów:
Olga Kilian
tel. kom.: 882 714 330
e-mail: kilian@binsztok.pl
Termin zakończenia rekrutacji: 2013-03-22
Termin uruchomienia studiów: 2013-03-23
PROGRAM STUDIÓW:
TEORIA
I PRAKTYKA COACHINGU – PODSTAWY (m.in.: definiowanie coachingu,
planowanie procesu coachingu, zawieranie kontraktu w coachingu, budowanie
sesji coachingowych, prowadzenie rozmów coachingowych, zastosowanie modelu GROW
i DP w procesie coachingu, ocena efektywności procesu coachingowego)
RODZAJE COACHINGU (m.in.: c. biznesowy
(executive coaching, leadership coaching), c. kariery, c. życiowy (life
coaching); c. relacji; c.grupowy; co-active coaching; coaching wielopoziomowy)
COACH
LIDEREM DLA SAMEGO SIEBIE (m.in.: określenie
własnego potencjału; zarządzanie sobą w czasie; świadomość coacha w relacji;
motywacja do pracy z ludźmi; planowanie własnego rozwoju jako coacha; praca z
oporem i ograniczającymi przekonaniami; promocja i marketing usług coachingowych)
COACHING
W ORGANIZACJI (m.in.: podstawy zarządzania dla coachów;
nowoczesne koncepcje i metody zarządzania; znaczenie misji, wizji, celów
organizacji oraz strategii biznesowej a prowadzenie coachingu; podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; style
przywództwa i kultura organizacyjna a standardy funkcjonowanie organizacji;
metody wspierania przez coacha jednostek i zespołów w organizacjach; coaching
zespołu a coaching grupy; team building; zarządzanie talentami)
NOWOCZESNE FORMY
KSZTAŁCENIA A COACHING (m.in.: różnice
między coachingiem, mentoringiem, counsellingiem i consultingiem;
psychospołeczne uwarunkowania procesu uczenia się; cykl uczenia się wg Kolba; proces
uczenie się dorosłych; wpisanie coachingu w koncepcję organizacji uczącej się)
ETYKA COACHA (m.in.: dylematy etyczne w pracy coacha;
koncentracja na kliencie; praca na poziomie postaw i przekonań w coachingu;
specyfika coachowania na poziomie wartości; sposoby budowania systemu etycznego
w organizacji)
UMIEJĘTNOŚCI
KOMUNIKACYJNE W COACHINGU (m.in.: komunikacja
interpersonalna i wystąpienia publiczne; sztuka aktywnego słuchania;
feedback – udzielanie informacji zwrotnej; reguły wpływu społecznego; techniki
pozytywnej perswazji; obrona przed manipulacjami; wykorzystanie „języka
emocji”; typologia osobowości klienta a typ
komunikacji coachingowej; „mowa ciała” w relacjach interpersonalnych)
REALIZACJA
COACHINGU I INTERAKCJE ZACHODZĄCE W TYM PROCESIE (m.in.: towarzyszenie
klientowi w rzeczywistych sytuacjach zawodowych; poznawanie jego sposobów
działania i radzenia sobie z problemami; obserwacja klienta w relacjach z
podwładnymi, przełożonymi, współpracownikami i zespołem; umiejętność
rozpoznawania i rozumienia ukrytych podstaw reakcji, zachowań i stylu
działania klienta; metody badania potrzeb rozwojowych; metody ewaluacji; wyznaczanie
celów i zadań rozwojowych; zarządzanie talentami i rozwojem potencjału)
TECHNIKI
TWÓRCZEGO MYŚLENIA W COACHINGU (m.in.: wykorzystanie
technik heurystycznych (twórczego rozwiązywania problemów); moderowanie procesów
kreatywności w grupie; warsztat rozwoju osobistego; wykorzystanie i
projektowanie narzędzi rozwojowych; trening mentalny w sporcie i biznesie;
trening inteligencji emocjonalnej; kognitywistyka – składowa inteligencji
wielorakich)
TRUDNE SYTUACJE W
COACHINGU
(m.in.: radzenie sobie w
sytuacjach trudnych i zaskakujących; zarządzanie konfliktem; prowadzenie
negocjacji i mediacji; reagowanie na zastrzeżenia i obiekcje; praca z
przekonaniami i przełamywanie impasu; radzenie sobie z niemocą decyzyjną i wykonawczą
coachowanych; metody radzenia sobie ze stresem)
ZARZĄDZANIE
ZMIANĄ W PROCESIE COACHINGU (m.in.: teorie
zmiany; rodzaje zmiany; wprowadzanie zmian; znaczenie oporu; analiza przypadków
wprowadzania zmian; osiąganie trwałych zmian na poziomie jednostek, grup i
społeczności)
DOBRE PRAKTYKI W COACHINGU (m.in.: ćwiczenie umiejętności coachingowych w warunkach superwizji; superwizja własnej pracy w roli coacha; specyficzne uwarunkowania praktyki coachingowej w Polsce)
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto