Gospodarka i zarządzanie finansami samorządu terytorialnego

online__21_


Semestr zimowy 2012/2013, letni 2012/2013

Rekrutacja do
31.03.2013 r.
Termin upłynął
Data uruchomienia
01.04.2013 r.
Studia uruchomione
Cena
2 398,00 zł

Cele i charakterystyka studiów

Celem studiów jest:
• poszerzenie wiedzy słuchaczy z zakresu zarządzania finansami samorządu terytorialnego (budżetu, podatków, wydatków), rachunkowości budżetowej, zamówień publicznych oraz innych prawnych i środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania samorządu terytorialnego.
• wyrobienie umiejętności analizy i wykładni aktów prawnych regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego, analizy sprawozdań finansowych oraz budżetowych,
• utrwalenie postawy szacunku dla prawa

Adresaci

Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia wyższe i pragnące poszerzyć swoje kwalifikacje w zakresie gospodarki i zarządzania finansami samorządu terytorialnego. Osoby te mogą być zarówno pracownikami urzędów oraz instytucji samorządowych, jak i radnymi, a także w zakresie swoich obowiązków mieć współpracę z podmiotami samorządowymi (pracownicy instytucji finansowych, administracji rządowej oraz firm sektora prywatnego).

Czas trwania i liczba godzin

2 semestry, 240 godz.

Warunki i sposób zaliczenia studiów

Uczestnicy Studiów zobowiązani są do systematycznego uczęszczania na wszystkie zajęcia oraz do przygotowania do zajęć zgodnie ze wskazówkami przygotowującego zajęcia. Warunkiem ukończenia Studiów i uzyskania dyplomu jest:
• otrzymanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów (formę zaliczeń ustala prowadzący w porozumieniu z opiekunem naukowym i kierownikiem Studiów);
• złożenie pracy końcowej, poświęconej eksploracji problemu wpisującego się w zakres tematyki Studiów (temat pracy uzgadniany jest z prowadzącym seminarium);
• uzyskanie pozytywnej oceny na egzaminie końcowym (prezentacja oraz obrona badanego problemu oraz ogólna znajomość problematyki Studiów).

Organizacja studiów

- Organizator studiów: Katedra Finansów i Rachunkowości, Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki w Jeleniej Górze
- Zajęcia odbywać się będą w systemie sobotnio-niedzielnym (7 zjazdów w semestrze).
- Zajęcia odbywać się będą w salach Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki w Jeleniej Górze przy ul. Nowowiejskiej 3 oraz Kochanowskiego 8.

Kadra dydaktyczna

Wykładowcami prowadzącymi zajęcia w ramach studiów podyplomowych „Gospodarka
i zarządzanie finansami samorządu terytorialnego” są zarówno pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jak również praktycy samorządowi - członkowie Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu i Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze

Przedmiot/ Prowadzący

Wykład inauguracyjny
dr Arkadiusz Babczuk (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)

Ustrój i zadania jednostek samorządu terytorialnego
dr Bogdan Cybulski (były Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, doradca Prezydenta Wrocławia, społeczny doradca Prezydenta RP)

Dochody jednostek samorządu terytorialnego
dr Arkadiusz Babczuk (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)

Stosowanie Ordynacji podatkowej w jednostkach samorządu terytorialnego
mgr Paweł Kaleta (doradca podatkowy, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, zastępca rzecznika dyscypliny finansów publicznych, pracownik Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu)

Pozyskiwanie i zarządzanie funduszami unijnymi w jednostkach samorządu terytorialnego
dr Marcin Brol (Katedra Makroekonomii)

Budżet oraz wieloletnia prognoza finansowa jednostki samorządu terytorialnego
mgr Ewa Pudło (członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, członek regionalnej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych)
mgr Joanna Radzieja (radca prawny, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, zastępca rzecznika dyscypliny finansów publicznych)

Udzielanie dotacji z budżetów samorządowych
dr Arkadiusz Babczuk (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)

Zarządzanie długiem jednostek samorządu terytorialnego
dr Arkadiusz Babczuk (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)

Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z instytucjami finansowymi
dr Agnieszka Ostalecka (Katedra Finansów i Rachunkowości)

Dyscyplina finansów publicznych
mgr Elżbieta Piekarska (członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, zastępca rzecznika dyscypliny finansów publicznych)

Rachunkowość budżetowa
mgr Lucyna Hanus (Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)

Sprawozdawczość budżetowa i finansowa
mgr Wojciech Krawiec (Katedra Finansów i Rachunkowości, przewodniczący rady nadzorczej „Wodnik” sp. z o.o.)

Prawo administracyjne
mgr Stanisław Ostalecki (radca prawny, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze)

Interwencjonizm samorządowy
dr Andrzej Sztando (Katedra Gospodarki Regionalnej, radny powiatu jeleniogórskiego)

Analiza finansowa w jednostkach samorządu terytorialnego
dr Andrzej Koza (Katedra Finansów i Rachunkowości, zastępca przewodniczącego Rady Gminy Jeżów Sudecki)

Pomoc publiczna dla przedsiębiorców
dr Andrzej Koza (Katedra Finansów i Rachunkowości, zastępca przewodniczącego Rady Gminy Jeżów Sudecki)

Zamówienia publiczne
mgr Elżbieta Piekarska (członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, zastępca rzecznika dyscypliny finansów publicznych)

Zarządzanie finansami samorządowych placówek służby zdrowia
dr Joanna Kogut (Katedra Finansów i Rachunkowości)

Zarządzenie oświatą
dr Antoni Jeżowski (PWSZ w Głogowie)

Planowanie przestrzenne
dr Marian Kachniarz (Katedra Gospodarki Przestrzennej, były starosta kamiennogórski)

Zarządzanie usługami publicznymi
dr Marian Kachniarz (Katedra Gospodarki Przestrzennej, były starosta kamiennogórski)

Gospodarka odpadami komunalnymi
mgr Damian Kubiak (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek Rady Nadzorczej Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Jeleniej Górze)

E-Administracja
mgr Aneta Salus

Środowiskowe aspekty procesów inwestycyjnych w gminach
dr Andrzej Raj (Dyrektor Karkonoskiego Parku Narodowego)

Odpowiedzialność urzędników i funkcjonariuszy publicznych
mgr Stanisław Ostalecki (radca prawny, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze)

Kontrola skarbowa a działalność samorządu terytorialnego
mgr Paweł Kaleta (doradca podatkowy, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, zastępca rzecznika dyscypliny finansów publicznych, pracownik Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu)

Podatek VAT w działalności samorządu terytorialnego
mgr Paweł Kaleta (doradca podatkowy, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, zastępca rzecznika dyscypliny finansów publicznych, pracownik Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu)

Samorządowe Kolegium Odwoławcze a proces kształtowania dochodów i wydatków JST
mgr Dariusz Drozdowski (radca prawny, Zastępca Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze)

Zasady tworzenia aktów prawa miejscowego w zakresie spraw finansowych
dr Arkadiusz Babczuk (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)
mgr Stanisław Ostalecki (radca prawny, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze)

Audyt i kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego
mgr Wojciech Krawiec (Katedra Finansów i Rachunkowości, przewodniczący rady nadzorczej „Wodnik” sp. z o.o.)

Seminarium
dr Arkadiusz Babczuk (Katedra Finansów i Rachunkowości, członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu)

Kierownictwo i opieka naukowa

Opiekun naukowy

prof. dr hab. Grażyna Borys
tel. 75 75 38 219
pok. 85, bud. A

Cena

2398 PLN

Płatne w dwóch ratach semestralnych po 1.199 zł. Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty.

Kontakt i zapisy

mgr Justyna Adamczuk
Dział Informacji i Rozwoju (Wydział EZiT w Jeleniej Górze)
Ul. Nowowiejska 3, 58-500 Jelenia Góra
Tel. 75 75 38 280, e-mail: promocja-jg@ue.wroc.pl

Terminy

Termin zakończenia rekrutacji: 2013-03-31

Termin uruchomienia studiów: 2013-04-01

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia
  • formularz zgłoszeniowy (załącznik 1)
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (indywidualne lub od pracodawcy – załącznik 2 lub 3)
  • 2 zdjęcia
  • odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich lub licencjackich + kserokopia
  • kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony)

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45 
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
8:00 - 15:00

Kursy i szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto